propuštena prilika

Njemačka autoindustrija prespavala ključni trenutak: Najvažnije tržište joj izmaklo iz ruku

29.10.2025 u 20:07

Bionic
Reading

Njemački automobilski divovi – Volkswagen, BMW i Mercedes – suočavaju se s bolnom stvarnošću: dok njihova prodaja u Kini dramatično pada, potpuno su propustili najbrže rastuće automobilsko tržište na svijetu – Indiju

Ulice indijskih megagradova – Mumbaija, Delhija, Jaipura – kaotične su, bučne i prepune vozila koja se probijaju kroz gust promet, često i u suprotnom smjeru.

Na cestama ima svega, od automobila s ogrebotinama do krava koje mirno stoje usred kolnika. No jedna stvar posebno upada u oči: indijskim prometnicama dominiraju japanske i korejske marke – Suzuki, Hyundai, Toyota i Kia – dok su automobili domaćih proizvođača poput Mahindre povremena pojava. Njemački automobili? Prava rijetkost.

Ta skromna prisutnost na potkontinentu sad Njemačka skupo plaća. Dok kinesko tržište – nekoć najunosnije za europske proizvođače – naglo slabi, kineski električni automobili istodobno osvajaju svjetska tržišta i postaju ravnopravna konkurencija. U Sjedinjenim Državama dodatnu nesigurnost stvara pak nepredvidiva trgovinska politika predsjednika Donalda Trumpa.

Indija, s druge strane, mogla bi biti idealan kompenzacijski prostor za europske proizvođače jer je golemo i rastuće tržište s rastućom srednjom klasom i domaćom industrijom koja ubrzano modernizira proizvodnju. No umjesto da iskoriste priliku, njemački proizvođači automobila godinama su oklijevali dok su njihovi azijski konkurenti – Suzuki, Hyundai, Toyota i Kia – tiho i odlučno širili svoje pogone diljem zemlje. Satelitske snimke industrijskih zona, koje je njemački portal WiWo objavio u suradnji sa startupom LiveEO, pokazuju da upravo ti proizvođači otvaraju sve više novih tvornica i pogona.

Treći najveći automobilski tržišni div

Indija je danas, nakon Kine i Sjedinjenih Država, treće najveće automobilsko tržište na svijetu, a ujedno ono koje najbrže raste. Broj proizvedenih vozila porastao je s 3,4 milijuna u 2019. na pet milijuna u 2024. godini, a prema projekcijama, do 2030. proizvodnja bi mogla dosegnuti deset milijuna automobila godišnje.

Još 2021. godine Indija je po obujmu proizvodnje prestigla Njemačku.

'Ako se pitate gdje autoindustrija danas može rasti – to je Indija, možda još Vijetnam', kaže Peter Fintl, potpredsjednik za tehnologiju i inovacije u konzultantskoj tvrtki Capgemini i dugogodišnji poznavatelj indijskog tržišta.

Njegove riječi sažimaju ono što je postalo očito: Njemačka je prespavala trenutak u kojem se automobilska karta svijeta presložila. Dok su se njemački proizvođači usredotočili na borbu za opstanak u Kini i svoju energetsku tranziciju kod kuće, Indija je tiho izrasla u novo globalno središte proizvodnje, istraživanja i rasta.