PRIČA O DVOJICI PILOTA I NJIHOVu DŽINU

Nakon pivske revolucije na vrata nam kuca nova, ali 'žešća' – upoznajte jedne od njezinih začetnika

  • Autor: Luka Filipović
  • Zadnja izmjena 12.08.2018 14:45
  • Objavljeno 12.08.2018 u 14:45
Tomislav Anadolac i Hrvoje Bušić

Tomislav Anadolac i Hrvoje Bušić

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Hrvatsku je prije četiri godine potresla revolucija craft piva. Izrodila je 30-ak malih pivskih manufaktura koje danas uglavnom uspješno posluju. Nešto slično ponavlja se s mnogo snažnijim alkoholnim pićem – džinom. U zadnjih nekoliko mjeseci otvorilo se čak pet mini destilerija, jedna u Zadru, po dvije u Istri i Zagrebu. Posljednju, zagrebačku, imena Duh u boci, otvorili su prijatelji Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac. Ovo je priča o njima i njihovu džinu - Old Pilot's

Džin su izumili Nizozemci, a svijetom ga proširili Britanci. Prvi put pojavio se u 16. stoljeću, a o kakvom se to piću radi, objasnio nam je Hrvoje Bušić, glavni destiler, dok se Tomislav Anadolac više bavi financijskom stranom priče.

'Laički rečeno, džin je votka aromatizirana borovicom. Radi se o čistom alkoholu od žitarica ili krumpira. Kad bismo u njega stavili biljke, ali bez borovice, tad bi to bila votka s okusom. Da bi se nešto zvalo džinom, dominantan okus mora dolaziti od borovice', objašnjava Bušić, dodajući da je s destiliranjem alkoholnih pića krenuo prije dvije, tri godine.

Hrvoje Bušić

Hrvoje Bušić

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Prvo što je skuhao bila je rakija. 'Znaš kako je. Sve bake i djedovi peku rakiju. Zainteresiralo me to i htio sam vidjeti mogu li ja nešto dobro proizvesti. Krenuo sam s rakijom viljamovkom. Ali nije to bilo baš za pohvalu. S džinom sam puno uspješniji', smijući se kaže.

Da mu kuhanje džina ide od ruke, dokazuje diploma, odnosno certifikat koji je dobio nakon školovanja u domovini džina, Nizozemskoj. Intenzivnu desetodnevnu obuku završio je s maksimalnim brojem bodova.

Tomislav Anadolac i Hrvoje Bušić zaljubili su se u džin na poslovnim putovanjima po svijetu. Bušić je pilot i instruktor u jednoj domaćoj aviokompaniji dok je Anadolac godinama radio za strane korporacije. Sprijateljili su se još prije dvadeset godina u školi za vojne pilote u Zadru. Dok je Bušić ostao u zrakoplovstvu, Anadolac se okrenuo svijetu biznisa, a zbog te prve poveznice svoj džin nazvali su Old Pilot's.

Pri ulasku u njihovu destileriju na zagrebačkom Rudešu zapuhne vas intenzivan miris alkohola i raznih začinskih biljaka, a zbog brojnih boca i epruveta podsjeća na kemijski laboratorij. Središnje mjesto zauzima moderni kotao od inoksa, nizozemske proizvodnje, u kojem se kuha njihov alkoholni nektar. Sve se i računalno kontrolira, što im smanjuje troškove proizvodnje i daje kvalitetniji džin.

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Dosad smo uložili preko 50.000 eura u destileriju. Sami se financiramo. Počeli su se javljati zainteresirani ulagači kad smo izašli na tržište, ali u ovom trenutku nije nam potrebna financijska pomoć. Želimo osjetiti vrijednost našeg proizvoda i vidjeti što možemo sami postići. Naravno, kad dođemo do plafona, tražit ćemo nekog da taj plafon i probijemo', pojašnjava Anadolac.

Bojali su se da će im najveće probleme pri otvaranju destilerije praviti poslovično spora domaća birokracija. Ali, začudo, svu su papirologiju riješili za tri mjeseca. Zato ih je u očaj na početku bacilo ono što su najmanje očekivali.

'Dotad smo kuhali džin u bakrenim kotlovima. S novom tehnologijom sve je trebalo biti jednostavnije. Ali ispalo je katastrofa. Tri puta smo pokušavali i tri puta smo dobili smjesu s mirisom trulih jaja. Skoro sam dobio slom živaca', prisjeća se.

Tomislav Anadolac

Tomislav Anadolac

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Na kraju se ispostavilo kako je problem u kadulji. Umjesto da je pravilno sušena, bila je konzervirana sumpornim dioksidom te se prilikom destilacije stvarao amonijak koji smrdi na pokvarena jaja. Problem je riješen promjenom dobavljača, odnosno travara.

Old Pilot's lansiran je 1. srpnja. U samo dvadesetak dana rasprodali su prvu seriju od 300 boca. Sad planiraju izaći s drugom serijom od 500 boca. Kupci su barovi, restorani i hoteli, a javljaju se i velike korporacije koje žele hrvatski džin kao poklon za poslovne partnere. Maloprodajna cijena Old Pilot'sa od 0,7 litara iznosi 297 kuna, dok se manja od 0,2 litre prodaje za 95 kuna.

'Ne zanima nas prodaja preko trgovačkih lanaca. Riječ je o kvalitetnom premium proizvodu u malim serijama. Ne želimo masovnu proizvodnju. Preko kanala HoReCa (domaća grupacija distributera, op.a.) ciljamo na dobre barove, hotele i restorane. To su mjesta koja bi trebala nuditi odličan džin, džin-tonik i koktele', ističe Hrvoje Bušić.

Renesansu džina, koja je prije nekoliko godina započela u svijetu, da bi se zatim prelila i kod nas, on objašnjava rastom kupovne moći.

Dobar džin je onaj nakon kojeg vas dan poslije neće boljeti glava i trbuh, kažu tvorci ovog zagrebačkog

Dobar džin je onaj nakon kojeg vas dan poslije neće boljeti glava i trbuh, kažu tvorci ovog zagrebačkog

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Džin je svestrano piće koje se koristi za koktele i odlično ide kao osvježenje s tonikom ljeti. U Hrvatskoj buja gastro scena. Otvorio se niz malih zalogajnica, bistroa, novih kvalitetnih restorana. Kako raste kupovna moć, javljaju se i hedonistički porivi. Ljudi žele piti manje, ali kvalitetnije', misli Bušić.

Njihov Old Pilot's spada u vrstu London dry gin. Radi se od najkvalitetnijeg alkohola obogaćenog citrusnim voćem, kao što su limun i narančina kora, uz kombinaciju drugih biljaka.

Koriste, ističu, samo hrvatske proizvode. Borovicu nabavljaju u Otočcu, naranče iz doline Neretve i s dalmatinskih otoka, listove masline s Biokova, kadulja se bere podno Velebita, cvijet lavande dolazi s otoka i Samoborskog gorja, a anđelika iz kontinentalne Hrvatske. Čitava Lijepa Naša našla se sljubljena u jednoj boci njihova džina.

'Dobar džin je onaj nakon kojeg vas dan poslije neće boljeti glava i trbuh. U proizvodnji ne radimo kompromise - sve mora biti vrhunsko. Biljke nabavljamo od travara te certificiranih uzgajivača i berača, a destilacijom mičemo sav loš alkohol i uzimamo samo njihovo srce. Alkohol koji ima veliku vrijednost', naglašava Bušić.

Tportalov novinar Luka Filipović posjetio je zagrebačku destileriju Duh u boci

Tportalov novinar Luka Filipović posjetio je zagrebačku destileriju Duh u boci

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Od početka kuhanja pa do punjenja u boce treba im više od mjesec i pol. U kotao ide 100 litara smjese alkohola, vode i biljaka po posebnoj recepturi. Kuhanje traje šest sati, nakon čega ostane oko 28 litara džina s minimalno 70 posto alkohola. Sve ispod tog postotka ne može nositi naziv London dry.

Džin zatim još neko vrijeme sazrijeva da bi se pomiješao s vodom iz koje su reverznom osmozom odstranjene najsitnije čestice. Povezivanje alkohola i vode traje minimalno mjesec i pol, a krajnji proizvod, Old pilot's, ima nešto više od 45 posto alkohola.

  • +12
  • +9

Old Pilot's proizvodi se u Zagrebu, a 'norma' je 60 litara na dan

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Trenutno dnevno možemo proizvesti 60 litara džina. Sve radimo ručno nas dvojica. Punjenje boca, lijepljenje etiketa, zatvaranje voskom… Ponosni smo na svaku našu bocu', ističe Anadolac.

Za budućnost imaju velike planove - žele povećati proizvodnju i izaći na strano tržište te su već u pregovorima s distributerima iz Engleske i Nizozemske.

'Planiramo do Božića izaći s novim zimskim džinom voćnog okusa. Dugoročno nam je cilj krenuti s proizvodnjom prvog hrvatskog burbona, a zatim i viskija. Ali prije svega želimo zadržati ono što nas sad krasi - transparentno poslovanje. Kod nas mogu doći svi i vidjeti kako mi to kuhamo džin i, naravno, kvalitetu proizvodnje. Nikad nećemo pristati ni na kakve kompromise!', zaključuje u borbenom duhu Tomislav Anadolac.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!