Izidora Marković Vukadin s Instituta za turizam, osvrnula se u središnjem Dnevniku HRT-a na najnovije pozitivne turističke pokazatelje. Ustvrdila je kako smo počeli osvještavati to da su se i druga tržišta oporavila te koliko je, uoči sezone, potrebno obaviti dobru pripremu
'Počeli smo osvještavati to da su se i druga tržišta oporavila. Živjeli smo u jednoj iluziji da nema kraja rastu. Jasno je da rastu mora doći kraj i to nije loša stvar. Fizički promet nije i ne bi smio biti jedini pokazatelj, rekla je za HRT. Govoreći o podacima za lipanj, istaknula je kako smo u plusu milijun noćenja. 'Nema govora ni o kakvim minusima. Svaki mjesec ima neke specifičnosti, a i praznici na nekim našim emitivnim tržištima su se presložili', kazala je.
Istaknula je da je lipanj postao dio glavne sezone te da aktualne brojke pokazuju koliko je turizam ranjiv te kako je nužno prilagođavati se potražnji. Privatni sektor, kazala je, čini okosnicu hrvatskog turizma, a velik dio kvalitetnog privatnog smještaja stvaraju upravo domaćini.
'Brojke nisu alarmantne i govore nam da se moramo pripremiti. Turizam je ranjiv, ne samo zbog prirodnih katastrofa, nego i zbog potražnje koja je jako fleksibilna, a ponuda je, s druge strane, veoma statična', nastavila je. 'Što se tiče privatnog sektora, ja ga ne volim demonizirati. Na njemu počiva naš turizam. U tome se razlikujemo u odnosu na brojna druga tržišta. Imamo velik obujam kvalitetnog privatnog smještaja kojeg čine domaćini. Oni održavaju veze i ostvaruju odnose koji čine lojalne goste', dodala je.
'Ako nude visoku kvalitetu, nije problem što su restorani skupi'
Napomenula je kako su nepopunjeni kapaciteti tijekom godine zapravo 'mrtvi kapital' te da takav pristup nije održiv. Komentirajući visoke cijene, rekla je kako se dugoročna šteta ne vidi odmah nakon jedne sezone. Riječ je, navodi, o kombinaciji iskorištavanja prilike, uvođenja eura i inflacije. Turisti, dodala je, izražavaju nezadovoljstvo i zbog visokih cijena u maloprodaji.
'Moramo imati infrastrukturu, javne sadržaje i sve ostalo da podržavamo krevete koji su 300 dana prazni', poručila je. 'Nije problem ako su restorani skupi, ako nude visoku kvalitetu', naglasila je. Zaključno, istaknula je da su kratkoročni monetarni učinci pozitivni, ali da će se dugoročne posljedice tek vidjeti. Hrvatska je, smatra, na dobrom putu prema cjelogodišnjem i održivom turizmu, ali posla još ima.