nasanjkani potrošači

U propalom Kompasu kupio paket-aranžman za 2400 kuna, a za odštetu će dobiti 96,82 kune

  • Autor: L. F.
  • Zadnja izmjena 21.01.2019 12:07
  • Objavljeno 21.01.2019 u 11:58
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

Tri mjeseca nakon što je Matko Bolanča turističku agenciju Kompas poslao u stečaj, na adrese nesretnih potrošača koji su preko te agencije kupili putne aranžmane počele su stizati prve obavijesti o njihovim odštetnim zahtjevima

U njima kupca paket-aranžmana obavještavaju kako ne mogu donijeti odluku o odštetnom zahtjevu, i to zbog toga što im agencija Kompas, na njihovo izričito traženje, nikad nije dostavila dokumentaciju koja je osiguravatelju navodno potrebna da bi donio rješenja u odštetnim zahtjevima, piše Jutarnji list.

Kako putniku navode u svojem pojašnjenju, tvrtka koja je kod njih osigurala određenu svotu novca za slučaj stečaja ili financijskih poteškoća, u ovom slučaju Kompas Zagreb d.d., prema uvjetima, odnosno posebnim odredbama iz police osiguranja, iz te police može pokriti samo one turističke pakete koji su osiguravatelju prethodno predočeni te se on s njima usuglasio, a kako Kompas to nije učinio, Euroherc to smatra dovoljnim razlogom da odštetne zahtjeve trenutačno proglasi nerješivima.

Uz svaku takvu informaciju o nemogućnosti donošenja rješenja u slučaju odštetnog zahtjeva, Euroherc putnicima kao dokaz prilaže i presliku dopisa koji je osiguravajuća kuća još u listopadu prošle godine uputila propaloj turističkoj agenciji.

U tom dopisu rukovoditelje Kompasa traže da im dostave ukupno pet vrsta dokumenata: popis svih aranžmana koji su uplaćeni i otkazani ili je za njih izvjesno da će biti otkazani, zatim popis mjera koje su poduzeli nakon nastanka osiguranog slučaja, obavijesti i suglasnosti u vezi s turističkim aranžmanima koji su obuhvaćeni jamstvom, policu osiguranja ili bankarsku garanciju eventualno sklopljenu i kod nekog drugog osiguravatelja te poslovni plan na temelju kojeg planiraju ili su pokušali sanirati gubitak iznad kapitala u 2017. godini.

Zašto bi ta dokumentacija bila nužna da se potrošačima vrati novac, iz Euroherca ne pojašnjavaju, ali Jutarnji list od neimonovanih sugovornika doznaje kako osiguravatelj, očito, na sve načine odugovlači isplatu odštete.

'Podaci o turističkim aranžmanima po meni su trebali biti dostavljeni odmah nakon sklapanja ili čak neposredno prije sklapanja police pa mi se čini da osiguravajuća kuća ovdje zapravo nepotrebno komplicira. Nažalost, čini se da će rasplet cijele priče biti taj da ljudi jednostavno neće vidjeti svoj novac, čak ni u trenutku kad ga osiguravatelj odluči početi vraćati', kaže sugovornik.

  • +7
  • +4

Zatvorena poslovnica turističke agencije Kompas u Gajevoj ulici

Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

A to je postalo jasno još u trenutku kad je otkriveno da je agencija Kompas za slučaj stečaja ili financijskih teškoća kod osiguravajuće kuće Euroherc sklopila policu u vrijednosti od samo 300 tisuća kuna, što je protuzakonito s obzirom na to da su bili dužni sklopiti policu u visini od najmanje 10 posto ukupnog prošlogodišnjeg prometa iz segmenta putnih aranžmana.

Kako je taj promet iznosio 69 milijuna kuna, agencija je zapravo bila dužna uplatiti policu u visini 6,9 milijuna kuna.

Ukupni trošak nerealiziranih putovanja sada će se obeštećivati iz sitnih 300 tisuća kuna, i to tako da će putnici koji su predali odštetne zahtjeve, budu li oni prihvaćeni, dobivati razmjerni iznos osiguranine u odnosu na vrijednost svakog pojedinog paket-aranžmana.

U slučaju izvora Jutarnjeg lista koji je s javnosti odlučio podijeliti detalje svojeg zahtjeva, za paket-aranžman vrijednosti 2400 kune pripada mu 96,82 kune obeštećenja, i to samo u slučaju da Kompas dostavi sve tražene materijale.

A s obzirom na to da se u ovoj kompaniji od trenutka predaje zahtjeva za stečaj više nitko ne javlja, upitno je hoće li biti i kakve dodatne dokumentacije, a onda i odštete.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!