ANTIRECESIJSKE MJERE

Kako spasiti proračun i pomoći gospodarstvu?

  • Autor: O. I. N.
  • Zadnja izmjena 09.02.2009 12:03
  • Objavljeno 09.02.2009 u 11:00
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Sutra bi stručnjaci Ekonomskog instituta trebali upoznati Vladu i Ekonomsko vijeće sa svojim prijedlogom antirecesijskih mjera, o kojem bi trebali raspravljati u srijedu

Iako nitko iz Ekonomskog vijeća još nije u javnosti konkretizirao nove mjere, najvjerojatnije neće predložiti rebalans proračuna s obzirom na prekratko razdoblje u kojem bi se mogao utvrditi jasan trend punjenja proračuna.

Mediji spekuliraju o tome da će biti riječi o blažim varijantama antirecesijskih mjera, dok bi se s smanjenjem proračunskih rashoda i formalnim rebalansom još malo pričekalo.

Među prijedlozima za koje se očekuje da bi ih Vlada mogla prihvatiti je smanjenje parafiskalnih davanja poput doprinosa Hrvatskoj turističkoj zajednici, obrtničkoj i gospodarskoj komori, Hrvatskim šumama i Hrvatskoj vodoprivredi.

Razmišlja se i o prijedlogu za smanjenje predujma pri plaćanju poreza na dobit iako je dvojbeno bi li to u ovom trenutku bila prava mjera jer pogoduje tvrtkama koje ostvaruju dobit.

Kao jedna od mjera koje bi Vlada mogla prihvatiti jest skraćivanje rokova plaćanja između države, javnih poduzeća i poduzetništva.

Malo je vjerojatno da bi Vlada prihvatila odgodu primjene zabrane rada nedjeljom, jer drže da još nije prošlo dovoljno vremena za testiranje efekata njezine primjene.

Među ponuđenim mjerama mogle bi se naći i uvođenje trošarine na uporabu mobitela, što su neki stručnjaci Vladi predlagali još prije nekoliko godina. Samo 10 lipa na mobitelski impuls ili poruku, državi bi donijelo milijardu kuna godišnje. Mobilni operateri ovaj prijedlog ocijenili su potpuno neprihvatljivim.

Spomenimo na kraju i preporuku američkog ekonomista Nouriela Roubinija, koji smatra da se Hrvatska treba obratiti za pomoć MMF-u dok nije prekasno, a prema njegovim analizama to ćemo morati učiniti najkasnije do ljeta.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi