PRESEČKI otvara muzej oldtimera

Kako je dječak opijen mirisom benzina izgradio autoprijevozničko carstvo

  • Autor: Luka Filipović
  • Zadnja izmjena 07.09.2017 06:50
  • Objavljeno 07.09.2017 u 06:50
Antun Presečki u svom Muzeju oltimera

Antun Presečki u svom Muzeju oltimera

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Dugogodišnji san zagorskog poduzetnika Antuna Presečkog postao je stvarnost. U Krapini se danas u poslijepodnevnim satima otvara njegov Muzej oldtimera, u čiju je gradnju i opremanje uložio dva i pol desetljeća i oko šest milijuna kuna. Vrijednost izložaka – dvadesetak automobila, više od 60 motocikala i tri autobusa – procjenjuje se na više od pet milijuna kuna

Presečki 25 godina skuplja i restaurira starodobna vozila. Početak svega, ističe, bio je nesvakidašnji događaj u djetinjstvu koji ga je umalo stajao života.

'Otac Rudolf kupio je 1965. motor DKV 175 ccm. Imao sam tada 12 godina. Strašno sam volio miris benzina i stalno sam se vrtio oko motora. Kad nikoga nije bilo doma, sjeo sam na motor, otvorio sam poklopac na rezervoaru i stavio na njega nos i usta kako bih izbliza osjetio meni neodoljiv miris benzina. Tako sjedeći i udišući benzinske pare zaspao sam. Odsanjao sam cijelu svoju budućnost! Sve što mi se kasnije dogodilo i što sam ostvario. Srećom, majka Magdalena se vratila kući. Našla me onesviještenog od benzinskih para. Da se ona nije pojavila, veliko je pitanje bih li ostao živ', ispričao je za tportal Presečki u srijedu, dan prije otvaranja muzeja.

Pun entuzijazma i zarazne energije proveo nas je kroz 1100 kvadrata izložbenog prostora. Njegovi djelatnici vrijedno su radili na zadnjim detaljima kako bi sve čisto i uredno dočekalo prve posjetitelje.

Muzej se nalazi unutar poslovnog centra Presečki grupe, nedaleko od krapinskog autobusnog kolodvora. Osim što će moći uživati u pogledu na automobile i motocikle iz 50-ih, 60-ih i 70-ih godina, posjetiteljima će biti na raspolaganju dječja igraonica, čija su glavne teme promet i automobilska povijest. A ubrzo će zaživjeti i dio u kojem će se moći vidjeti kako majstori restauratori oživljavaju stara vozila.

  • +46
  • +43

Muzej oldtimera Presečki

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

U cijeli taj pothvat krenuo je i zbog želje da Krapini, koja već ima moderni Muzej krapinskih neandertalaca, daruje još jedan, u koji će rado dolaziti djeca, građani, ali i turisti. Uvjeren je da će brojni turisti prilikom dolaska u Krapinu obići oba muzeja.

'Muzej oldtimera samo je početak veće priče. U narednih pet godina planiramo iseliti postojeću automehaničarsku radionicu i na njezinu mjestu otvoriti radionicu za restauraciju u kojoj će biti zaposleno oko 25 ljudi. Unutar centra ćemo postaviti i vremeplov, odnosno dat ćemo presjek razvoja automobila kroz povijest', s entuzijazmom nam otkriva svoje planove Presečki i dodaje:

Autor: Matej Grgić

'Početak svega je Mercedes iz 1886. godine. Bit će velik izazov kupiti ga jer ih ima samo 25 komada na svijetu. Riječ je o replikama originala koje je Mercedes izradio prije 30 godina. Originalni, prvi Mercedes više ne postoji', kaže nam Presečki dok stoji pored njemu najdražeg eksponata – crvenog Morgana iz 1935. godine.

Inače, najvredniji oldtimer koji će dočekati uzvanike na otvorenju je impresivni Mercedes iz 1924., koji je Presečkom ustupila tvrtka Centar za vozila Hrvatske. Za njega zagorski poduzetnik kaže da je - neprocjenjiv.

Autor: Matej Grgić

Presečki se nadao da će prvi posjetitelji moći vidjeti i 'kapitalca' za sve domaće ljubitelje oldtimera, legendarni kabriolet Cadillac Eldorado iz 1953. koji je bio u vlasništvu Josipa Broza Tita. Međutim zbog turističke sezone on je još uvijek na Brijunima. Na njegovoj obnovi su prije deset godina radili upravo majstori iz Presečki grupe.

'Najviše me veseli to što sam uspio zaraziti ljubavlju prema oldtimerima i sina Ivicu. On je magistar prometa, govori dva jezika, a u slobodno vrijeme, za svoju dušu, restaurira automobile. On mi je najveća garancija da će sve što sam izgradio opstati i nakon mene', ističe Presečki.

Autor: Matej Grgić

Njegova poduzetnička priča krenula je 1990., kad je osnovao tvrtku Špedicija Presečki, današnji Presečki d.o.o. Prije toga je radio u lokalnoj prijevozničkoj firmi Croatiatransu, prvo kao vozač, a zatim je postao šef teretnog prometa. U vrijeme pretvorbe i privatizacije, sredinom 90-ih, kupio je tvrtke Autoprijevoz, Krapinabus i Zagorjetrans. Otada se njegov biznis samo širio. Posljednja akvizicija je preuzimanje Autobusnog prometa Varaždin 2014. godine, koji je Presečki na javnoj dražbi platio 6,5 milijuna kuna.

Njegova grupa danas posjeduje 330 autobusa, putničku agenciju, stanicu za tehnički pregled, restoran i pekarnicu. Uz sve to prodaje autobuse marke VDL te autobuse i kamione japanskog proizvođača Isuzu. Prošle godine Presečki grupa je imala gotovo 90 milijuna kuna prihoda i 3,2 milijuna kuna čiste zarade.

Autor: Matej Grgić

'Većinu toga što sam kao dječak sanjao udišući benzinske pare i ostvario sam. Ali ostala je još jedna stvar. Planiram izgraditi hotel s pet zvjezdica! Svi misle da to u gradu poput Krapine ne može biti profitabilno. Međutim ja imam plan i znam da će to biti isplativo. Ali zasad vam ne mogu otkriti sve', uz velik osmijeh nam je rekao Presečki, ispraćajući nas iz svog muzeja.

Na osnovi svega viđenog, uvjereni smo da to nisu samo prazne riječi…

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!