TKO SE BOJI KRIZE JOŠ

Hrvati ne odustaju od skijanja, makar i na dug

10.12.2008 u 14:29

Bionic
Reading

Kriza i pad turističke potrošnje još nije zahvatila u tolikoj mjeri hrvatske građane kao u nekim drugim europskim zemljama, što pokazuje porast bukinga i prodaje zimsko-skijališnih organiziranih odmora te aranžmana za Advent i Novu godinu

Kod zimskih i ski odmora agencije bilježe i do 10 postotni porast prodaje u odnosu na lani, za adventska putovanja taj porast iznosi 1 do 2 posto, dok će se za Novu godinu znati više za 10-ak dana kada završi većina bukinga, kazao je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Ivan Pukšar

Takvi porasti su, smatra Pukšar, rezultat ranijeg bukiranja tih putovanja nego lani, ali i bolje pripreme samih agencija koje su nudeći uvjete plaćanja i do 12 rata te druge pogodnosti preuzele dio individualnih odlazaka na skijanje.

Ipak, i s tim, agencija još uvijek vode na zimske odmore oko 30 posto od ukupnog broja hrvatskih građana koji od studenog do svibnja idu na skijanje, što će ove godine biti njih od 50 do 60 tisuća

Najviše ih, kao i prošlih godina, ide u Austriju i Italiju, nešto manje u Sloveniju zbog već lanjskog povećanja cijena, dobro ide i BiH - Jahorina i Kupres, a hit godine je skijanje u Kolašinu u Crnoj Gori

Iako još nemaju potpune podatke o prodaji aranžmana za Novu godinu u Hrvatskoj Pukšar je naglasio da je većina hotela u Istri, Opatiji, Splitu, Zadru i drugim gradovima Dalmacije već rasprodana, a da se slobodni krevet još eventualno može naći u Dubrovniku zbog njegove udaljenosti i nešto viših cijena nego drugdje.

Većina novogodišnjih gostiju bit će Talijani, Nijemci, Austrijanci, nešto manje Slovenci te domaći, koji se pak za Novu godinu više nego lani spremaju putovati u inozemstvo. Pritom su najtraženiji programi u europskim metropolama.