REAKCIJE IZ JAVNIH TVRTKI

Hoće li HNS-ovi direktori poslušati Milanovićevu komandu o oglašavanju?

16.03.2013 u 09:24

Bionic
Reading

Premijer Milanović zaprijetio je direktorima javnih poduzeća da će ih smijeniti nastave li se reklamirati u medijima. Nedopustivim smatra da u vremenima štednje državni monopolisti troše na reklame i zapravo kupuju medijsku naklonost, dok se zaposlenicima u javnom sektoru režu prava. U Janafu nemaju komentara na premijerov potez, iz Plinacra kažu da će poštivati odluku, dok iz HEP-a tvrde da se niti ne oglašavaju. Iako se obilato oglašavaju Croatija osiguranje i HPB, na njih se zabrana ne odnosi, jer nisu monopolisti.

'To je kao da ja reklamiram Ured predsjednika Vlade: Mi smo najbolji Ured, nismo imali nijedan skandal', rekao je premijer u četvrtak u Bruxellesu, zaprijetivši smjenom direktora državnih poduzeća koji troše na reklame. Nije htio otvoreno reći tko ga je posebno inspirirao na zabranu oglašavanja.

Zato su dva dnevna lista, pozivajući se na dobro upućene izvore, objavila kako su premijeru zasmetali prvenstveno HNS-ovi direktori, posebno Dragan Kovačević, čija tvrtka previše troši na reklame. Što će napraviti u Janafu i hoće li poslušati premijera? 'Nemamo komentara', odgovorila nam je Michaela Vranješ, glasnogovornica tvrtke.

U Plinacru, kojeg vodi HNS-ovac Mladen Antunović kažu da nisu nikad, pa tako neće ni sada komentirati premijerove izjave, 'koji u svojoj jučerašnjoj izjavi nije niti spomenuo Plinacro'. Ipak, bude li potrebno, poslušat će ga. 'Budu li nadležne institucije (Vlada RH, Skupština Društva ili Nadzorni odbor Plinacra) donijele odluku o Izmjenama Plana poslovanja, Plinacro će postupati u skladu s tim odlukama', odgovorili su Tportalu.

Nejasno je odnosi li se premijerova zabrana samo na oglašavanje u medijima ili i na ostale oblike promocije kao što su sponzorstva, pa smo zatražili komentar u Vladi. Hoće li premijer zabraniti i oglase tvrtkama iz Linićevog resora, kao što su CO i HPB koji se također obilato reklamiraju u niskotiražnim tjednicima?

'Predsjednik Vlade bio je jasan u svojoj izjavi. Riječ je o javnim poduzećima, odnosno tvrtkama koje su u većinskom vlasništvu države, a koja su na tržištu praktički monopolisti, a oglašavaju se u tiskovinama i na televiziji, kao da imaju konkurenciju u državi. Dakle, premijerova izjava se ne odnosi na tvrtke koje nemaju monopolistički položaj u svojoj djelatnosti, već na tržištu sudjeluju zajedno s konkurentskim tvrtkama, kao što su primjerice Croatia osiguranje, HPB ili ACI. Jednako tako to se ne odnosi na zakonom propisane oglase i obavijesti', odgovorili su iz Vlade, ne spomnjući sponzorstva.

Iz HEP-a, na čijem je čelu HNS-ovac Zlatko Koračević, poručili su da se u ovoj ni u prošloj godini nisu komercijalno oglašavali kroz medije.

'Do sada smo kroz edukativne obavijesti u tiskanim medijima komunicirali isključivo s korisnicima o programu i uslugama energetske učinkovitosti i novim energetskim uslugama jer HEP kao distributer i opskrbljivač energijom ima obvezu poticati na učinkovito korištenje energije. U tom smislu kupci su informirani što HEP kao opskrbljivač radi na učinkovitosti korištenja energije i mogućnostima smanjenja troškova. Također smo kroz edukativne obavijesti informirali javnost o elektroenergetskim projektima od posebnog gospodarskog značaja, npr. TE Plomin', odgovorili su nam iz HEP-a napominjući da su u dnevnim novinama objavili samo obavijesti o radnim mjestima i javnim natječajima za dodjelu donacija.

Iz HAC-a su nam odgovorili kako u svom ovogodišnjem financijskom planu nemaju planirana sredstva za reklamiranje, već samo sredstva za donacije i sponzorstva. 'Ukoliko se najavljena zabrana odnosi i na donacije i sponzorstva, rebalansom ćemo ukloniti planirana sedstva. Hrvatske autoceste se u 2012. i 2013. godini nisu reklamirale u medijima. U 2013. godini, Hrvatske autoceste sponzorirale su zakupom oglasnog prostora brošuru IPA-e (Internacionalna udruga policajaca) "Nasilje i mladi", u svrhu smanjenja i sprječavanja društveno neprihvatljivog ponašanja, te pomoći žrtvama nasilja. Iznos sponzorstva iznosi 3490 kuna + PDV'.

U poduzeću Hrvatske šume kažu da se ne oglašavaju u medijima, osim protupožarnih spotova i jumbo plakata koje su dužni objavljivati prema zakonu, kako bi educirali građane.