TRAŽI SE TRANSPARENTNOST

HBOR traži da popis korisnika kredita bude javan

anton kovačev

anton kovačev

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Marin Tironi

'HBOR je poslao dopis poslovnim bankama koje su sudjelovale na prvom natječaju da daju suglasnost o tome da podatke damo javnosti i da bude sve transparentno. Drugim riječima, ako banke dopuste - javnost će imati uvid', rekao je predsjednik Uprave HBOR-a, Anton Kovačev

Za desetak dana račune poduzetnika osvježit će novac pomoći - krediti poslovnih banaka i HBOR-a. Međutim, prije nego su se sredstva i počela dijeliti izazivaju sumnju i pitanje - tko će na njih imati pravo? Radi bankarske tajne izbor korisnika trebao je biti tajan. Ipak HBOR je nekoliko dana nakon prve aukcije od banaka tražio da se popis korisnika ipak objavi, piše Dnevnik.hr

Pritisak je, očito, bio prevelik. Potencijalni korisnici kredita po modelu A u kojima država sudjeluje s 40, a banke sa 60 posto sredstava s pravom su se zapitali - tko će i pod kojima uvjetima imati pravo na kredit.

'HBOR je poslao dopis poslovnim bankama koji su sudjelovali na prvom natječaju da daju suglasnost o tome da podatke damo javnosti i da bude sve transparentno. Drugim riječima, ako banke dopuste - javnost će imati uvid u korisnike kredita, kao i to pod kojim uvjetima su ga dobili i o kojim iznosima se radi. U suprotnom - manipulacije nisu isključene, poput dodjele kredita po pogodnosti, kao i rješavanje prethodnih loših plasmana. Od toga i gospodarstvenici najviše strahuju', rekao je Anton Kovačev, predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak za Novu TV.

Prema njemu nema nijednog razloga da se ne zna, no u konačnici tu je zakonska prepreka, jer se banke pozivaju na bankarsku tajnu i za objavu bit će potrebna suglasnost svih strana.

Hrvatska je ovakav model pomoći gospodarstvu preuzela od Slovenije. Tajnost korisnika je i kod njih izazvala polemike, za razliku od Njemačke, SAD-a i Velike Britanije gdje se korisnici kredita znaju. No, u tim slučajevima sredstva za pomoć pružila je samo država.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi