PRIJEVOZ KAMIONA

Gradilište Pelješkog mosta pretvara se u trajektnu luku?

pelješki most

pelješki most

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Vojko Bašić

Prema informacijama Jutarnjeg lista, na lokacijama gdje je trebao početi i završiti Pelješki most bit će trajektna pristaništa na kojima će se ukrcavati kamioni.

U sljedećih 13 mjeseci, do ulaska u Europsku uniju, Hrvatska mora riješiti odvijanje kamionskog prometa prema luci Ploče i dalje prema jugu, a u roku tri godine očekuje se izgradnja zaštićenog cestovnog koridora kroz Neum, kojim bi se spojio krajnji jug Hrvatske sa ostatkom zemlje, saznaje Jutarnji list.

Kamionski promet riješio bi se trajektnom vezom koja će se uspostaviti na mjestu gradilišta Mosta Pelješac. Na taj način želi se iskoristiti ono što je dosada napravljeno u projektu izgradnje Pelješkog mosta. Prema službenim informacijama Hrvatskih cesta, za gradnju tog projekta dosada je utrošeno oko 138 milijuna kuna. Prema dostupnim informacijama na pelješkoj strani je pristanište skoro završeno, a s kopnene strane potrebno je obaviti još radova. Također se planira popravljanje dijelova brze ceste preko Pelješca.

Dončić u srijedu je za posjeta Dubrovniku poručio kako novca za gradnju Mosta Pelješac, ceste preko Pelješca i autoceste Ploče - Doli - Dubrovnik nema, te da je koridor Neum jedina realna mogućnost.


Gradnja Mosta Pelješac, ceste preko Pelješca do čvora Doli stajalo bi oko 5,5 miljardi kuna. Kad se tome doda 3,5 milijarde kuna (bez PDV-a) za izgradnju autoceste Dubrovnik - Doli dolazi se do iznosa od 9 milijardi kuna za spajanje dubrovačkog područja s ostatkom zemlje. I to je jeftinija varijanta jer ona skuplja, koja uključuje izgradnju mosta i ceste preko Pelješca sa četiri prometne trake, stajala bi oko bi oko 1,5 milijardu kuna više.

Alternativa ovom projektu je izgradnja oko 6 kilometara dugačkog zaštićenog koridora kroz Neum, Njegova cijena je oko 30 milijuna kuna. Hrvatska bi financirala njegovu gradnju u kojoj bi učestvovala hrvatska građevinska operativa i Hrvatska bi ga privremeno dobila u koncesiju. Koridor bi se koristio samo za prolaz osobnih automobila prema Dubrovniku, piše Jutarnji.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi