NOVA PRAVILA

Francuska pritišće banke zbog naknada u poslovanju s građanima

02.02.2016 u 08:56

Bionic
Reading

Francuska je vlada početkom ovoga tjedna predstavila internetsku stranicu na kojoj će potrošači ubuduće moći uspoređivati naknade banaka u segmentu poslovanja s građanima, povećavši time pritisak na tamošnje zajmodavce da vode računa kod povećanja naknada

Uslijed smanjenih marži u kontekstu niskih kamatnih stopa i strožih regulatornih pravila, mnoge su banke povećale svoje naknade, ili počele naplaćivati klijentima za usluge vođenja tekućih računa.

Internetsku stranicu vlada uvodi prije stupanja na snagu novih pravila u veljači 2017. godine koja će značajno olakšati klijentima da promijene banku, kroz ukidanje većeg dijela papirologije.

Mnoge francuske banke, uključujući tamošnje divove BNP Paribas i Societe Generale, ove su godine počele klijentima zaračunavati i do 2,5 eura mjesečne naknade za vođenje njihovih tekućih računa.

Potrošačke udruge požalile se da su takve ekstra naknade nepravedne, dok sindikati smatraju da su nove naknade slabo u javnosti predstavljene, pa su zaposlenici banaka primorani izlaziti na kraj s ljutitim klijentima.

Francuski ministar financija Michel Sapin predstavio je početkom tjedna besplatnu javnu internetsku stranicu koja potrošačima omogućava lakšu usporedbu 11 vrsti naknada koje banke naplaćuju građanima, od onih za vođenje tekućeg računa do debitnih kartica.

'Moj je prioritet u 2016. godini povećati transparentnost i mobilnost u bankarskom sustavu', kazao je Sapin na tiskovnoj konferenciji.

Ministar financija dodao je kako je normalno da banke naplaćuju svoje usluge, ali da je normalno i da klijenti zauzvrat očekuju dobru uslugu.

'Nužno je pobrinuti se da klijenti dobiju dobru uslugu i da postoji transparentnost u tržišnom natjecanju', poručio je ministar.