POIGRAVANJE ŠVICARCIMA

Državni HPB reklamom natrljao nos konkurenciji

23.12.2015 u 07:04

Bionic
Reading

Švicarski bend koji svira na oronulom autobusnom kolodvoru ispred paravana s Alpama nova je reklama Hrvatske poštanske banke (HPB) za kunske stambene kredite. 'Svi mi u životu radimo greške', poručuje spot aludirajući na gorku priču s kreditima u švicarskim francima

HPB je spot napravio u suradnji s filmskim redateljem Daliborom Matanićem, s kojim je ove godine radio sve kampanje. Snimljen je u Obrovcu i njegovoj okolici, gradu koji je u bivšoj Jugoslaviji bio sinonim za promašene investicije.

Matanić ima stambeni kredit u švicarcima


Matanić je bio scenarist i režiser, njegova je ideja švicarski bend, a glavnog lika spota - motorista - osmislio je predsjednik Uprave HPB-a Tomislav Vuić

'Spotovi za banke obično se vežu za poslovnice. Htjeli smo pobjeći od tog stereotipa. Dobili smo na kraju umjetničku interpretaciju čitavog tog problema sa švicarcima. Spot je gorko-zabavan i nije nam bila namjera s nekim se sprdati', objasnio je za tportal Matanić.

Dodaje kako i sam ima stambeni kredit u švicarcima, tako da mu je tema bliska. 'Bio sam mlad i naivan', istaknuo je Matanić.

Iako se HPB-ov spot može shvatiti i kao prozivanje konkurencije koja je građanima nudila kredite u francima, Matanić smatra kako se nitko ne bi trebao uvrijediti.

'Nema razloga za hard feeling. Svi koji smo uzimali te kredite znamo kakva je bila situacija. Jednostavno su u tom trenutku bili nešto povoljniji', rekao je Matanić.

Jedino se jedan profesor njemačkog požalio na reklamu


Na naš upit kakva je reakcija ostalih banaka na spot, iz HPB-a su odgovorili kako je konkurencija prije svega reagirala na njihove povoljne kunske kredite, tako da su i sami počeli građanima nuditi slične pakete.

'Sama kampanja, posebno švicarski bend, jako im se sviđa, barem po reakcijama koje su stigle do nas. Jedinu lošu reakciju smo čuli od jednog profesora njemačkog jezika koji je rekao da se sada djeca još više ismijavaju s njemačkim jezikom koji ni inače ne vole', naveli su iz HPB-a.

Istaknuli su i da im se javilo dosta građana zbog konverzije valutnih kredita u drugim bankama u njihove kunske, za što je, smatraju zaslužan i Matanićev spot.

Jedna od banaka koje bi se mogle osjetiti prozvanima je Erste. Međutim, oni nisu željeli komentirati HPB-ovu reklamu uz obrazloženje kako nemaju običaj komentirati reklamne kampanje drugih banaka. Ipak potvrdili su da i oni odobravaju sve više dugoročnih kunskih kredita koji su posljednjih pet mjeseci dosegnuli 20 posto od ukupno plasiranih u tom razdoblju.

Poslali smo pitanje i Hypu, ali do zaključenja ovog teksta nismo dobili odgovor.