NOVI IGRAČ U BORBI ZA ŠKVEROVE

Dragan planira obnoviti rusku ribarsku flotu

20.08.2009 u 22:21

Bionic
Reading

Hrvatski biznismen iz Rusije Jozo Dragan novi je igrač koji se pojavio u bici za kupnju domaćih brodogradilišta

Riko grupa, tvrtka u mješovitom slovensko-hrvatskom vlasništvu, novi je potencijalni kupac hrvatskih navoza. Jozo Dragan iz Trogira ima 50 posto udjela u toj tvrtki čiji je i predsjednik.

Dragan je za Jutarnji.hr potvrdio da je ušao u borbu za brodogradilišta te da je već podignuta dokumentacija za Brodosplit, BSO i Brodotrogir, za čije navoze već imaju i siguran posao.

Jozo Dragan svojedobno je bio i partner Jure Radića na ruskomgrađevinskom tržištu. Točnije, riječ je o projektu gradnje hidrocentralana rijeci Argunu u ukupnoj vrijednosti od vrtoglavih dvije i pol milijardeeura. Radić je u svibnju 2008. najavio cijeli posao IGH i DraganoveRiko grupe kao slovensko-hrvatsko-ruski poslovni poduhvat.


'Nakon godinu dana priprema i pregovora dobili smo ugovor ruske vlade za obnovu njihove ribarske flote. Riječ je o poslu vrijednom gotovo 10 milijardi eura u duljem vremenskom razdoblju, od serije brodova raznih tipova od takozvanih matica koje su u stvari tvornice na moru dužine 150 metara do transportnih brodova, kočarica te brodova za preradu ribe.

Premda smo sa svim trima brodogradilištima već potpisali sporazum o gradnji prve serije brodova, sada kad smo dobili posao, odlučili smo dati i ponudu za kupnju tih škverova', kaže Dragan te dodaje da su još prije mjesec dana o svojoj namjeri upoznali vrh Vlade i predsjednika Mesića.

Jozo Dragan slovi za jednog od najuspješnijih hrvatskih biznismena u Rusiji, no prilično se rijetko pojavljuje u hrvatskim medijima. Riko grupa prije nekoliko je godina kupila zadarsku tvornicu SAS, a ima tvrtke u Sloveniji, Švicarskoj i Rusiji.

Projekt Riko grupe poznat je i Leu Begoviću, državnom tajniku u Ministarstvu gospodarstva. Kaže da im je program detaljno prezentiran, a ocjenjuje da je riječ o impresivnoj seriji specijaliziranih i visokosofisticiranih plovila.

'Brodogradnja je već dogovorena kao tema novog međuvladinog susreta Hrvatske i Rusije, planiranog za studeni ove godine i vjerujem da je to područje koje nam otvara velike mogućnosti suradnje', ističe Begović.

Okosnica Vladina privatizacijskog programa je izrada petogodišnjeg plana primarno s brodograđevnom djelatnosti. Procjene su da će lista ponuđača koja je već sada dosta zanimljiva biti i šira, a to znači da će se na kraju ipak moći birati između nekoliko ozbiljnih ponuda za svako pojedino brodogradilište.