RIBOLA IZ KAŠTEL LUKŠIĆA

Dalmatinci u naletu: Šef nove zvijezde među trgovačkim lancima otkriva tajnu uspjeha

  • Autor: Damir Petranović
  • Zadnja izmjena 29.06.2018 09:26
  • Objavljeno 28.06.2018 u 20:47
Igor Milas, predsjednik uprave trgovačkog lanca Ribola

Igor Milas, predsjednik uprave trgovačkog lanca Ribola

Izvor: Cropix / Autor: Nikola Vilić

U sjeni dugotrajnog postupka izvanredne uprave u Agrokoru i iščekivanja nove raspodjele karata na hrvatskom maloprodajnom tržištu, na listu deset najvećih trgovaca u državi stidljivo se ugurao treći lanac sa sjedištem u Dalmaciji. Nakon Tommyja i Studenca, velikim igračem od ove godine službeno se može smatrati i tvrtka Ribola s prometom od preko pola milijarde kuna, čime je zauzela deseto mjesto

Trgovački lanac ima sjedište u Kaštel Lukšiću i pokriva područje od Šibenika do Zaostroga, mjesta na samom jugu Splitsko-dalmatinske županije, a dio je udruženja Ultragros. Kontinuirano raste po dvoznamenkastim postotcima. U stopostotnom je vlasništvu tvrtke Nird, jednog od najvećih uvoznika igračaka u Hrvatskoj koji pokriva i Bosnu i Hercegovinu te Srbiju, a sve skupa u rukama je poduzetnika Nikše Dragičevića.

Poziciju na prošlogodišnjoj top 10 ljestvici ovaj trgovački lanac zaslužio je godišnjim rastom prihoda od 17,7 posto, dok je dobit skočila za čak 57 posto, na 34 milijuna kuna.

'Od 2014. godine, kada smo preuzeli trinaest prodavaonica Dinove-Dione na području Dalmacije i zabilježili skok od 40 posto, kontinuiramo rastemo dvoznamenkastim stopama. Složena stopa rasta (CAGR) za petogodišnje razdoblje iznosi 21,4 posto', objašnjava ta tportal direktor Igor Milas.

Tvrtka kojoj je na čelu 2012. godine imala je 300 zaposlenih, prošlu godinu završila je s njih 593, a u ovoj ljetnoj sezoni brojka će narasti na oko 650. Razvija se u pravilu organski i tako je dogurala do trenutnih 77 prodavaonica, skoncentriranih u Kaštelima, Splitu, Solinu i Trogiru, ali i uz obalu nešto sjevernije i nešto južnije, te u zaleđu.

'Poslujemo pod motom "Vaš najbolji susjed" i nastojimo biti upravo to: strategiju gradimo na lokalnom stanovništvu, kvartovskim dućanima i cijenama koje su prihvatljive za svakodnevnu kupnju. Namjeravamo se dalje širiti uz obalu i u zaleđu, no vodimo računa da se to događa u ritmu koji nam omogućuju održivi i siguran raste, te dugoročnu opstojnost na tržištu', nastavlja Milas, koji za tportal pojašnjava prednosti članstva u grupaciji Ultragros.

  • +7
  • +4

Ribola

Izvor: Ribola / Autor: Ribola

'Ona se pokazala kao dobro rješenje za manje trgovce zbog jačanja njihove pregovaračke moći, ali i zajedničkih marketinških aktivnosti, pa svakako potičemo daljnje širenje grupacije. No, ono ne smije narušiti dobar imidž i jako je važno da se učlanjuju samo financijski stabilne tvrtke, kako bismo zaista mogli konkurirati velikim stranim trgovcima.'

U Riboli tvrde da ni na koji način nisu osjetili direktan utjecaj krize u Agrokoru jer se prošlogodišnji pad prometa tog lanca mahom preraspodijelio trgovcima većeg formata, a ni u odnosima s dobavljačima nisu zabilježili veće promjene. No, i oni čekaju konačno definiranje nove vlasničke strukture u Konzumu vjerujući da će zajedno sa strategijom novih vlasnika u srednjem roku to svakako imati veći utjecaj na tržište maloprodaje. Dotad, fokus će vjerojatno biti na tržišnoj utakmici s još većim igračima, posebno Lidlom i Sparom koji sve agresivnije osvajaju udjele u hrvatskoj maloprodaji.

Trgovački lanac Ribola izbio je 2017. godine na deseto mjesto najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj

Trgovački lanac Ribola izbio je 2017. godine na deseto mjesto najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj

Izvor: Ribola / Autor: Ribola

'Zahvaljujući članstvu u Ultragros grupaciji, koja sa svojih 25 članica čini trećeg najvećeg igrača na tržištu maloprodaje, možemo dobiti korektne nabavne uvjete za većinu robe i vjerujemo da smo konkurentni po cijenama. Treba dodati da Ultragros svoje članice opskrbljuje s oko 500 artikala vlastite robne marke koje za nas proizvode renomirane hrvatske ili inozemne tvrtke zahvaljujući čemu i mi možemo ponuditi kupcima vrlo kvalitetne proizvode s nižim cijenama. Međutim, Lidl i Spar imaju velik udio robe iz uvoza po nabavnim cijenama koje hrvatski trgovci teško mogu postići, a koja postepeno supstituira hrvatske proizvode. Upravo zbog toga i biramo strategiju kvartovskih dućana gdje je lojalnost domaćim brandovima još uvijek značajna, dok s druge strane potrošači nemaju tzv. trošak cipela', zaključuje Milas.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!