TDR DJELOMIČNO POSLUŠAO ŠUKERA

Cijena Ronhilla ostaje ista, ali drugi brandovi poskupljuju

  • Autor: O.I. Novokmet
  • Zadnja izmjena 26.08.2010 12:51
  • Objavljeno 26.08.2010 u 12:25
Davor Tomašković, predsjednik Uprave TDR-a

Davor Tomašković, predsjednik Uprave TDR-a

Izvor: Cropix / Autor: Cropix

Savjeta ministra Šukera proizvođačima cigareta da teret povećanja duhanskih trošarina prebace na sebe, rovinjski se TDR držao djelomično, pa će cijena Ronhilla, njihovog najpoznatijeg branda, ostati ista, dok će cijene drugih brandova porasti za jednu kunu

Davor Tomašković, predsjednik Uprave TDR-a, požalio se danas novinarima da povećanje trošarina neće rezultirati povećanjem proračunskih prihoda, nego će profitirati samo šverceri cigareta jer će se udio nelegalnog tržišta povećati za 20 milijuna kutijica na 15 posto.

Tomašković upozorava da je ovo već četvrti trošarinski sustav u zadnje dvije godine i da su porezna opterećenja na cigarete u Hrvatskoj veća od onih koje EU zahtijeva za svoje članice.

Ukoliko ne bi bilo povećanja cijena, prihodi TDR-a u 2010. bi pali za stotinjak milijuna kuna, pa im je poskupljenje nužno. Rovinjska kompanija odlučila je u svakom segmentu ostaviti po jedan brand s istom cijenom, dok će ostale cigarete poskupiti za jednu kunu. Tako će u listopadu poskupjeti Avangard, Ronhill Slims, Walter Wolf, F160, Largo, York, Kolumbo i York soft, dok cijena Ronhilla, Benstona i MC-a ostaje ista.

Iz TDR-a se žele da je duhansko tržište nakon poskupljenja 2009. palo za 10 posto, a kada se u ovoj godini počelo oporavljati rastom od pet posto, uvode se nova opterećenja.

Prema TDR-ovim projekcijama, država neće zbog povećanja trošarina imati željene financijske efekte, od 6,3 milijarde kuna prihoda duhanske industrije zaradit će dvadesetak milijuna kuna više na trošarinama, ali stotinjak milijuna kuna manje PDV-a.

'Nitko nas iz Vlade nije kontaktirao prije rebalansa. Nije nam jasan interes države s obzirom na to da financijskih efekata nema', zaključio je Tomašković.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi