maersk i ppd

Čelni čovjek moćne brodarske tvrtke najavio velike stvari za Rijeku: 'Dramatično će se skratiti ruta za uvoz robe iz Azije u Europu'

15.11.2022 u 19:54

Bionic
Reading

U Rijeci ćemo oformiti regionalno središte za srednji i istočni dio Europe, rekao je Søren Skou, predsjednik Uprave Maerska, jedne od najvećih brodarskih tvrtki na svijetu, večeras u HTV-ovom Dnevniku

U Luci Rijeka u tijeku su pripreme za početak izgradnje Zagrebačke obale - novog kontejnerskog terminala za koji je 50-godišnju koncesiju lani dobila tvrtka u zajedničkom vlasništvu Maerska i tvrtke kćeri Prvog plinarskog društva.

'U Rijeci ćemo oformiti regionalno središte, naravno za Hrvatsku, ali i za srednji i istočni dio Europe. Rijeka će nam služiti kao poveznica za uvoz i izvoz prema svim zemljama u istočnoj i središnjoj Europi, pa sve do južnih dijelova Njemačke i Poljske', rekao je Skou za HRT.

Skou je rekao da se s vremenom žele proširiti i više nego udvostručiti kapacitet do 2031. godine te pridobiti još mnogo klijenata.

'Želimo uz luku izgraditi logistički park u kojem bismo imali hladnjače, zatim pretovarna skladišta, fulfillment skladišta i tako dalje. To bi bilo u blizini Rijeke ili u blizini Zagreba, što bi povećalo konkurentnost Luke Rijeka', rekao je Skou.

Skou je rekao da su pratili najave premijera Andreja Plenkovića o investiciji 4 milijarde eura u modernizaciju hrvatskih željeznica, dodajući da očekuju kako će dio tog novca biti uložen i u poboljšanje povezanosti Luke Rijeka.

Osvrćući se na aktualne svjetske težnje prema energetskoj tranziciji i dekarbonizaciji, Skou je istaknuo kako je jedna od koristi izgradnje Luke Rijeka kao regionalnog središta dramatično skraćivanje rute kojom puno robe putuje pri uvozu iz Azije u Europu za 5500 km i tjedan dana - što znači manju potrošnju goriva. Usto je dodao da u Maersku žele dekarbonizirati svoju prijevozničku flotu do 2040. godine, s 25 posto napretka do 2030., tako što će uvoditi zelena goriva.

Luka Rijeka Izvor: Cropix / Autor: Srdjan Vrancic / CROPIX

Skou je također rekao da je pandemija bolesti COVID-19 utjecala na izmjenu globalnih lanaca opskrbe. Rekao je kako se čini da pandemija jenjava, ali da su prilično stroge restrikcije i dalje na snazi u Kini, koja je najveći svjetski proizvođač dobara.

'Pa to s logističke strane nije još završena priča', dodao je.

Rekao je kako kineska politika nulte tolerancije na COVID, zbog koje su veliki gradovi u lockdownu, a tvornice ne rade, narušava funkcioniranje lanaca opskrbe.

'Naši klijenti traže sigurnije putove opskrbe, traže alternative. Luka poput Rijeke, preko koje možemo za sedam dana skratiti tranzit robe iz Azije, svakako će biti u boljoj, konkurentnijoj poziciji', zaključio je Skou.