praćenje na internetu
Borzan o zabrani personaliziranih oglasa: Da nas netko tako prati na ulici bilo bi ilegalno, ali na internetu je sad sve dopušteno

Biljana Borzan
Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Dominique HOMMEL
'EU je zadnji put regulirala usluge na internetu prije dvadeset godina, a tada nije bilo ni YouTubea ni Twittera, a Zuckerberg je bio tinejdžer. U međuvremenu je utjecaj takvih platformi postao prevelik, a korisnici nezaštićeni. Trebamo urediti efikasna pravila kako bi se njihovo djelovanje učinilo transparentnim te povećala prava građana', rekla je Biljana Borzan, priopćili su iz Ureda ove hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu.
Navode kako čak 98,5 posto prihoda Facebooka i 83,3 posto prihoda Googlea se ostvaruje oglašavanjem.
-
toksično društvo
Borzan: Premijera i njegove se ne smije dirati, a sve ostalo je prihvatljivo
-
Video
borzan i hajdaš dončić
SDP-ovi potpredsjednici: Vlada pomaže multinacionalnim kompanijama, a teret krize stavlja na građane
-
pravo na popravak
Europarlamentarci protiv planiranog kvarenja udređaja; na dokumentu radili i hrvatski zastupnici
'Građani često nisu svjesni koliko velike platforme profitiraju na našim podacima, raspoloženjima, zdravstvenim stanjima, interesima i slično. Često mi se žale da su jednom pogledali neki proizvod i sad im stalno iskaču 'reklame' za taj isti proizvod. Takvo oglašavanje je vrlo netransparentno, a ljudi nerijetko ni ne znaju da su meta personaliziranih oglasa. Da nas netko tako prati na ulici bilo bi ilegalno, ali na internetu je sad sve dopušteno', kaže Borzan koja se zalaže da se takvi oglasi zabrane ili barem budu isključeni ukoliko korisnik ne odluči drugačije.
Borzan se zalaže da se takvi oglasi zabrane ili bar budu isključeni ukoliko korisnik ne odluči drugačije. Apple je nedavno omogućio korisnicima da isključe praćenje za neke aplikacije te je čak 97 posto korisnika iskoristilo tu opciju.
'U situaciji globalne pandemije na internetu se rasplamsao niz teorija zavjere. Neki građani nisu svjesni da ako kliknu na jedan takav sadržaj, češće će im se prikazivati slični sadržaji i da je to posljedica 'praćenja', a ne relevantnosti tih sadržaja. Takvi algoritmi imaju iznimno loš utjecaj na ranjive populacije, primjerice ovisnike, djecu, starije ili bolesne', kaže Borzan.
- internet
- sdp
- EU
- SPD
- biljana borzan
- potrošači
- oglasi
- europarlamentarka
- personalizirani oglasi
- eu zakkon o digitalnim uslugama
- pravo potrošača


LAPTOPI
12 rata beskamatnoVelika ponuda laptopa za rad, igru ili učenje!
KUPI SADA

ACER laptopi
2 godine jamstvaAcer Aspire 3 ili 7 modeli sa zavidnim performansama!
KUPI SADA

MONITORI
Besplatna dostavaUpotpuni svoj laptop većim ekranom!
KUPI SADA

SMARTPHONEI
Besplatna dostavaPronađi smartphone koji će odgovarati tvojim potrebama.
KUPI SADA

TCL TV
Uštedi 15%LED TV 58" TCL 58P635, Google TV, UHD 4K, DVB-T2/C/S2, HDMI, Wi-Fi, USB.
KUPI SADA

SAMSUNG TV
12 rata beskamatnoQLED, 50", Smart TV, UHD 4K, HDMI, Wi-Fi, USB, Bluetooth.
KUPI SADA