test automobila

Vozili smo Mazdu3 2.5 e-Skyactiv G 140: Elegantna i sofisticirana limuzina s izvrsnim motorom

19.06.2025 u 11:55

Bionic
Reading

Pogonski sklop testnog modela snage je 140 KS (103 kW), uz maksimalni okretni moment od 238 Nm, dok je pogon na prednja dva kotača. Prosječna potrošnja goriva je 6,3 - 5,8 l/100 km, a emisije CO2 od 141 - 130 g/km. Ubrzanje od 0-100 km/h je 9,8 s, a krajnja brzina 203 km/h

Mazda3 četvrte generacije je svoju svjetsku premijeru imala još davne 2018., a na globalno je tržište stigla 2019. godine. Danas 22 godine nakon prve generacije ovog kompaktnog modela C-segmenta može se reći da je prilično uspješan model japanske Mazde.

Već od prve generacije proizvodila se u dvije verzije karoserije - hatchback i sedan (limuzina), a najunosnije im je tržište oduvijek bilo sjevernoameričko tržište (SAD i Kanada), potom Europa, Australija i Japan. U četiri generacije ukupno s ostatkom svijeta Mazda3 je proizvedena u otprilike 6 milijuna primjeraka. Više o genezi Mazde3 možete više pročitati u ovom članku u Autozoni iz 2023. kada smo se osvrnuli na njezina prva dva destljeća. Nije loše, rekli bismo da je to jedan od globalno najomiljenijih automobila tog segmenta.

Mazda3 2.5 e-SkyactivG 140 Exclusive-Line Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Mi smo u Autozoni dosada na svom testu imali tri modela Mazde3 četvrte generacije, od čega dvije hatchback verzije (Mazda3 Skyactiv-G122 Plus iz 2019. i Mazda3 Skyactiv-G150 Plus Sound Style iz 2021.) te jednu sedan verziju (Mazda3 Skyactiv-G122 AT Plus 2019.).

Sada smo ponovno imali sedan ili limuzina verziju, ali model za 2025. godinu. Testni model je nosio točnu oznaku Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140 Exclusive-Line. Odmah je jasno da Mazda nije od onih proizvođača koja ide na smanjenje obujma motora ili snage, nepopularnog 'downsizinga', već je pobornik 'rightsizinga' s dobrom brigom o svemu što se tiče ekologije i emisija CO2. Na to nas je Mazda već naviknula, a pravi primjeri su modeli CX-60 i CX-80 s predivnim 3.3 e-Skyactiv D šesterocilindričnim dizelašem ili plug-in hibridnim 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 KS motorima.

Mazda3 je dokaz umjetnosti automobilskog dizajna, za koji Mazda kaže da je izrađena kako bi 'izazvala osjećaje čiste radosti i uzbuđenja kod vozača, bez obzira na uvjete vožnje'. Razvijeni dizajnerski jezik Kodo automobila eliminira nepotrebne elemente kako bi izrazio pravu bit japanske estetike, što rezultira skladnim i spokojnim iskustvom vožnje koje odiše udobnošću i luksuzom. Taj osjećaj profinjenosti i elegancije jasan je u cijelom vanjskom i unutarnjem dizajnu Mazde3, utjelovljujući savršen spoj forme i funkcije. Je li to doista tako ili nije, procijenite sami.

Mazda predstavlja najnoviji krug poboljšanja za Mazdu3. Ovo najnovije ažuriranje prvenstveno se fokusira na uvođenje naprednog motora u Mazdu3 i poboljšanje infotainment sustava, donoseći inovativnu tehnologiju i praktičnost na dohvat ruke vozaču.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Mazda3 sedan (u našem slučaju) je izgledom elegantnija od hatchback verzije i po nama jedna od najuspješnijih dizajnerskih inačica kada je riječ o modelima koji dolaze u ove dvije izvedbe karoserije. Mazda3 je bila i prvi proizvodni model koji je prihvatio novu, nagrađivanu evoluciju filozofije dizajna Kodo, što je čini pravim istaknutim modelom u svijetu automobilskog dizajna.

Izrađen s fino usavršenim elementima, vanjski dizajn i limuzine (sedan) i hatchback modela odiše elegantnim stilom koji evocira prirodan, dinamičan osjećaj. Dok hatchback odiše snažnim i zavodljivim izgledom koji budi osjećaj uzbuđenja, čista, elegantna i sofisticirana ljepota limuzine prenosi dašak zrelosti i profinjenosti. Različite osobnosti dvaju tipova tijela toliko su jedinstvene da gotovo izgledaju kao dva različita modela.

Dok se hatchback može pohvaliti jedinstvenim i sportskim dizajnom, stil limuzine Mazda3 zauzima tradicionalniji pristup odvajanjem poklopca motora, kabine i prtljažnika u tri različita elementa. Međutim, Mazda je uspjela podići ove elemente na novu razinu ljepote. Glatka površina limuzine besprijekorno teče od prednjeg prema stražnjem dijelu, stvarajući graciozan i elegantan profil. Horizontalni raspored prednjih i stražnjih elemenata naglašava širok i nizak stav, dok je kromirano prepoznatljivo krilo jasan znak kvalitete automobila.

Mazdina predanost vještini izrade vidljiva je u dizajnu Mazde3, gdje su dizajneri, inženjeri i proizvodni odjeli tvrtke surađivali kako bi oživjeli punu ljepotu Kodo dizajna. Jedna od prepoznatljivih značajki eksterijera Mazde3 je jedinstvena površina bočnih panela karoserije. Pažljivo izrađena površina stvara glatke prijelaze u refleksijama koje variraju ovisno o kutu gledanja i uvjetima osvjetljenja, pokazujući Mazdinu pažnju prema detaljima i predanost stvaranju vizualno zapanjujućeg i dinamičnog vozila.

Nadalje, Mazda3 ima elegantan dizajn prednjeg dijela koji je nisko postavljen uz tlo, poboljšavajući ukupne proporcije i vizualni tok automobila. Ovaj dizajn postignut je kombiniranjem funkcija komponenti ispod poklopca motora kako bi se maksimizirala učinkovitost prostora. Rubovi panela lukova kotača presavijeni su unatrag, stvarajući viziju kotača koji su potisnuti prema van i smanjujući razmak između njih i lukova kotača.

Prednja i stražnja svjetla Mazde3 dizajnirana su s puno razmišljanja. Prepoznatljiva prednja svjetla imaju jednostavan prstenasti uzorak osvjetljenja u sredini, s dodatnim osvjetljenjem sa strane, stvarajući dubinu i dinamičnu prisutnost jedinstvenu za marku. Stražnja kombinirana svjetla, s četiri okrugla svjetla s gradacijama u osvjetljenju, nadopunjuju cjelokupni dizajn Mazde3 i ostavljaju dojam kada se vide na cesti.

Trodimenzionalne vanjske leće hatchbacka stvaraju čvrst i odvažan izgled stražnjeg dijela, dok su svjetla limuzine postavljena bliže jedno drugome, prenoseći osjećaj elegancije. Prigušujući pokazivači smjera koriste LED diode koje se trenutno pale do punog sjaja, a zatim se postupno smanjuju kako bi stvorile jedinstveni pulsirajući ritam i efekt naknadnog osvjetljenja. Ova značajka ne samo da doprinosi dinamičnom izgledu automobila, već i pruža poboljšanu vidljivost za druge vozače na cesti.

Naš testni model je imao prilagodljiva LED prednja svjetla s automatskim namještanjem visine snopa i uređajem za pranje, LED dnevna svjetla.

Što se strukture tiče, Mazda3 četvrte generacije za obje verzije karoserije je temeljena na Skyactiv-Vehicle Architecture, Mazdinu tehnologiju strukture vozila sljedeće generacije, koja dodatno poboljšava iskustvo vožnje poboljšanjem upravljivosti i stabilnosti. Osim toga, Mazda je poduzela značajne mjere za smanjenje buke, vibracija i grubosti (NVH) u kabini, što rezultira tišom i ugodnijom vožnjom.

Ove tehnologije rade zajedno kako bi stvorile iskustvo vožnje koje se čini prirodnim i intuitivnim, omogućujući vozaču da se potpuno uroni u radost vožnje. Skyactiv-Arhitecture vozila odlikuje se krutom, ali laganom karoserijom koja pruža izvrsne performanse sigurnosti pri sudarima. To se postiže korištenjem visokočvrstog čelika na kritičnim područjima, uz optimizaciju oblika poprečnog presjeka i broja ojačanja. Korištenje računalne analize i opsežnog testiranja pomoglo je u postizanju povišene razine sigurnosti uz smanjenje težine.

Prema vanjskim dimenzijama, naš testni sedan model ima ove brojke: duljina 4660 mm (hatchback 4460 mm), širina 1795 mm (s otvorenim retrovizorima 2028 mm – isto kao i hatchback), visina 1440 mm (hatchback 1435 mm), međuosovinski razmak 2725 mm (hatchback identično). Težina našeg testnog modela s automatskim mjenjačem i 18-colnim naplatcima je 1484 kg (s vozačem od 75 kg), a može vući kočenu prikolicu od 1300 kg ili 600 kg nekočenu.

Po pitanju obujma prtljažnika 450 l, a kad se preklope nasloni sjedala straga (omjer 60 : 40) raste do 1138 l.

Naš je testni model imao atraktivne 18-colne (7 x 18“) sive aluminijske naplatke, sa zimskim TOYO Tires Observe S944 gumama dimenzija 215/45R18 93V. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresororm za popravak oštećene gume.

Ponuda boja karoserije za Mazdu3 za 2025. godinu uključuje Soul Red Crystal crvenu i Machine Gray sivu – obje prepoznatljive Mazdine boje, Polymetal Grey sivu, Deep Crystal Blue plavu, Snowflake White Pearl bijelu, Arctic White bijelu, Jet Black crnu, Zircon Sand, Platinum Quartz (u našem slučaju) i Ceramic Metallic.

Unutrašnjost

Unutrašnjost Mazde3 uključuje minimalistički ideal 'manje je više' evoluiranog Kodo dizajna. Kako bi se pojačala veza između automobila i vozača, svaki aspekt kokpita postavljen je u savršenoj horizontalnoj simetriji usmjerenoj na vozača. Novost za Mazdu3 za 2025. godinu je poboljšana razina povezivosti i praktičnosti zahvaljujući integraciji s Alexom. Vozači sada mogu uživati u besprijekornom glasovnom upravljanju u automobilu, što vam omogućuje upućivanje poziva, provjeru vremenske prognoze, dobivanje uputa i upravljanje pametnim kućnim uređajima - sve bez upotrebe ruku.

Alexin sustav prepoznavanja glasa u oblaku podržava naredbe prirodnog jezika i svakodnevno se razvija kako bi se poboljšala točnost, eliminirajući potrebu za pamćenjem fiksnih naredbi. Govorite engleski, njemački, francuski, talijanski ili španjolski i bez napora upravljate glazbom, navigacijom, klima uređajem, pa čak i aplikacijama trećih strana poput Spotifyja, osiguravajući da ostanete usredotočeni na cestu dok uživate u povezanom iskustvu vožnje.

Dizajn kokpita Mazde3 utjelovljuje filozofiju 'manje je više', sa simetričnim rasporedom i horizontalnom orijentacijom koja je jednostavna za korištenje i čista na pogled. Pažljivim uklanjanjem svih nepotrebnih elemenata, Mazda3 postiže višu razinu udobnosti i kvalitete bez nakupljanja nepotrebnih elemenata. Dizajn kokpita osigurava da je svaki aspekt vožnje što besprijekorniji i intuitivniji, omogućujući vozačima da se usredotoče na otvorenu cestu bez ikakvih nepotrebnih ometanja.

Dizajn kokpita Mazde3 za 2025. inspiriran je konceptom 'točke nestajanja', što se odražava u savršenoj simetriji koju stvaraju upravljač, digitalna instrumentna ploča s tri kružna mjerača i otvori za zrak. Volan, otvori za zrak i mjerači na instrumentnoj ploči su nagnuti prema unutra, okružujući vozača radi bolje vidljivosti i estetske ravnoteže.

Središnji zaslon od 10,25" je nagnut prema vozaču i elegantno se izdiže iz armaturne ploče, stapajući se s linijama i materijalima unutar automobila. Ovaj jedinstveni dizajnerski pristup naglašava vozačevu središnju os koja se proteže od prednjeg prema stražnjem dijelu unutrašnjosti, a istovremeno izražava drugu horizontalnu os koja se proteže od instrumentne ploče do obloge vrata za osjećaj ugode, sigurnosti i povezanosti vozača i putnika s automobilom.

Mazda3 za 2025. godinu nudi raznolik raspon opcija unutarnjeg uređenja, prilagođenih različitim tržištima, oblicima karoserije, izboru motora, posebnim izdanjima i razinama opreme. Možete birati između niza materijala, uključujući crnu tkaninu, crnu tkaninu s crvenim šavovima, crnu kožu, crvenu kožu i imitaciju kože Leganu u boji terakote. Ovaj izbor osigurava da postoji prikladna opcija za svaki ukus i preferencije, zadovoljavajući jedinstvene zahtjeve svakog tržišta i varijacije modela. Mi smo imali sjedala od crnog tekstila. Tu je i kožom obloženi grijani upravljač, s polugicama za ručno mijenjanje stupnjeva (AT). Mjesta straga ima za troje odraslih, iako je srednje sjedalo više namijenjeno za nešto manju osobu.

Napredna tehnologija za veće zadovoljstvo vožnje

Mazdina filozofija Jinba Ittai stavlja veliki naglasak na poticanje intuitivne i besprijekorne veze između vozača i automobila. Kroz opsežno istraživanje obrazaca ljudskog kretanja i izvora stresa s kojima se vozači susreću na cesti, Mazda je uspjela dodatno optimizirati iskustvo vožnje Mazde3 za 2025. godinu razumijevanjem urođenih ljudskih sposobnosti i smanjenjem fizičkog i mentalnog napora. Kako bi postigla taj cilj, Mazda je pomno izradila kokpit i kabinu kako bi dala prioritet jednostavnosti upravljanja i smanjila vizualne smetnje. Dizajnerski tim posvetio je veliku pozornost osvjetljenju mjerača, prekidača, korištenim bojama i instrumentima, stvarajući skladan izgled koji smanjuje vizualnu gužvu tijekom noćne vožnje. Osim toga, Mazda je iskoristila najnovija tehnološka dostignuća kako bi stvorila vozački položaj, raspon vidljivosti, sučelje čovjeka i stroja (HMI), sustav Mazda Connect i kvalitetu zvuka koji zajedno poboljšavaju udobnost i uživanje u prijevozu.

Mazda3 za 2025. godinu ima napredni hibridni navigacijski sustav, značajno poboljšavajući korisničko iskustvo s mogućnostima rada izvan mreže i na mreži. Funkcionalnost rada izvan mreže uključuje pristup dvadeset milijuna točaka interesa (POI) unutar odabrane zemlje, pretraživanje ruta s SD kartice i ažuriranja prometa svake dvije minute putem RDS-TMC-a za glavne ceste. Međutim, s online integracijom, vozači imaju koristi od šireg raspona usluga. Sustav sada pruža pristup dvadeset dva milijuna točaka interesa i koristi pretraživanja temeljena na poslužitelju za optimizirane rute i točnije procijenjeno vrijeme dolaska (ETA). Informacije o prometu ažuriraju se češće, svakih 0,5 minuta, uključujući analizu više izvora za detaljnu točnost.

Osim toga, ažuriranja karata mogu se izvoditi ručno jednom godišnje ili automatski na zahtjev do četiri puta godišnje, osiguravajući da su najnoviji navigacijski podaci uvijek dostupni. Ova poboljšanja nude vozačima Mazde sveobuhvatnije iskustvo navigacije u stvarnom vremenu, čineći svako putovanje glatkijim i informiranijim. Omogućavanjem prirodnog i opuštenog položaja vožnje, Mazdini inženjeri značajno su smanjili opterećenje mišića vozača, čime su smanjili umor. To se postiže pažljivim dizajnom sjedala koji pruža čvrstu potporu zdjelici, kao i podešavanjem papučica i upravljača koje olakšava prirodno držanje.

Poboljšano sučelje čovjek-stroj

Mazdino sučelje čovjek-stroj (HMI) sofisticirani je sustav koji vozačima omogućuje jednostavno upravljanje vozilom uz minimiziranje ometanja uzrokovanih složenim operacijama ili pokretima. Mazdin dizajnerski tim pomno je razmotrio svaki aspekt informacija prikazanih na zaslonima i instrumentima kako bi osigurao besprijekornu i intuitivnu interakciju. U srcu instrumentne ploče nalazi se 7-inčni TFT zaslon koji pruža jasan i sažet prikaz ključnih informacija o vožnji za trenutno prepoznavanje. Zaslon je savršeno usklađen s aktivnim Head-up zaslonom za vožnju projiciranim na vjetrobransko staklo, koji projicira važne podatke vezane uz vožnju gdje ih vozač može brzo i jednostavno pregledati bez skretanja pogleda s ceste. Navigacijske upute iz Apple CarPlaya i Android Auto također se mogu prikazati na aktivnom zaslonu za vožnju, što dodatno povećava sigurnost i praktičnost za vozača.

Osim toga, središnji zaslon od 10,25" nudi podijeljeni prikaz, pri čemu je lijeva strana zaslona namijenjena navigaciji kroz izbornik, a desna prikazuje ilustrativne opcije za lakše razumijevanje. Nadalje, zaslon također može zajedno prikazivati navigacijske i audio informacije, poboljšavajući funkcionalnost infotainment sustava.

Sučelje osjetljivo na dodir za središnji zaslon za Apple CarPlay i Android Auto, pružajući primjereno iskustvo navigacije za oba korisnička sučelja. Dostupne su i bežične verzije Apple CarPlaya i Android Auto, što olakšava povezivanje telefona s automobilom. Nadalje, Mazda3 za 2025. godinu uključuje bežičnu podlogu za punjenje kao standard u određenim paketima opreme, osiguravajući da uređaji ostanu potpuno napunjeni na dugim putovanjima bez potrebe za kabelima za punjenje.

Aktivni zaslon za vožnju, mjerači i središnji zaslon koriste jednostavan i dosljedan dizajnerski jezik, osiguravajući da se informacije prikazuju na vizualno ugodan i lako razumljiv način. Sustav Commander Control također je intuitivan za korištenje, s uzorkom rada 'okrenite za pomicanje, pritisnite za odabir', brzo se uči i može se koristiti bez da vozač skida pogled s ceste ispred.

Rad prekidača u Mazdi3 ujednačen je na temelju uvida u to kako vozači pozitivno reagiraju na korištenje prekidača, bez obzira na to jesu li pritisnuti, povučeni, okrenuti ili okrenuti. Na primjer, prekidači na volanu uključuju i preklopne i pritisne prekidače, a površina svakog prekidača je podignuta i ima poboljšanu boju za trenutnu identifikaciju dodirom ili brzim pogledom u oči.

MyMazda aplikacija

MyMazda aplikacija nudi niz praktičnih značajki koje će iskustvo vlasništva Mazde3 za 2025. godinu učiniti još boljim. Pomoću aplikacije vozači mogu lako pronaći svoj automobil na prepunom parkiralištu pomoću funkcije Tražilica vozila, daljinski zaključati vrata pomoću funkcije Daljinsko zaključavanje vrata i primati obavijesti kada bilo koja vrata vozila nisu pravilno zatvorena. Osim toga, aplikacija se može koristiti za pretraživanje odredišta i slanje relevantnih informacija navigacijskom sustavu automobila, zakazivanje i upravljanje terminima održavanja te provjeru stanja vozila. Funkcija Pomoć na cesti pruža podršku u slučaju kvara vozila, dok funkcija upozorenja na krađu i funkcija Sigurnosno upozorenje pomažu u zaštiti automobila od krađe i neovlaštenog pristupa. Za pristup ovim značajkama, kupci se moraju registrirati za MyMazda aplikaciju i prijaviti se za Povezane usluge. Glavni vozači također mogu pozvati druge vozače u automobil i odabrati koje su im funkcije dostupne. Aplikacija MyMazda dostupna je besplatno u Apple App Storeu i Google Play Storeu te vlasnicima Mazde3 pruža mir i praktičnost 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu.

Premium zvuk Bose

Mazda je postavila visoke standarde za kvalitetu zvuka u Mazdi3 za 2025. godinu, s ciljem pružanja iznimnog zvuka na bilo kojoj razini glasnoće. Kako bi se to postiglo, raspored zvučnika pomno je dizajniran kako bi se osigurala jasna i precizna audio izvedba u svakoj situaciji.

Mi smo u našem testnom modelu imali za Exclusive-Line razinu opreme serijski Bose premium zvučni sustav s 12 zvučnika. Sustav se može pohvaliti BassMatch konfiguracijom koja kombinira tri izvora basa za dublju i snažniju reprodukciju niskih frekvencija, uključujući dva 115 mm visokofrekventna woofera smještena u trolitrenim niskofrekventnim kućištima u blizini panela za pragove i 130 mm Richbass woofer u 8-litrenom kućištu izrađenom po narudžbi na stražnjem dijelu automobila.

Uz BassMatch konfiguraciju, sustav ima dva 25 mm neodimijska visokotonca koja se nalaze u svakim prednjim vratima, jedan 80 mm Bose Twiddler zvučnik unutar armaturne ploče, četiri 80 mm neodimijska srednjetonska/visokotonska zvučnika postavljena u svakim vratima i dva 65 mm surround zvučnika postavljena u C-stupove. Zajedno s BassMatch jedinicama, ovi zvučnici pružaju čist, gladak i uravnotežen zvuk svim putnicima u kabini.

Snaga sustava dolazi iz Bose digitalnog pojačala postavljenog ispod suvozačevog sjedala, s devet kanala prilagođene ekvalizacije, Bose CenterPoint obradom surround signala i Bose AudioPilot tehnologijom kompenzacije buke. Kao rezultat toga, Bose sustav pruža vrhunske audio performanse, pružajući iskustvo slušanja koje je istovremeno impresivno i utjecajno.

Sustavi pomoći vozaču i pasivna sigurnost

Mazdin i-Activsense paket inovativnih sigurnosnih tehnologija omogućuje vozaču da ostane budan i s lakoćom izbjegne potencijalne opasnosti. Mazda3 za 2025. godinu nudi aktivne sigurnosne značajke koje rade zajedno kako bi se osigurala maksimalna sigurnost, uključujući upozorenje na ometanog vozača, autonomno kočenje u nuždi (AEB), inteligentni sustav pomoći pri brzini (ISA) i sustav podrške u prometu (CTS).

Kako bi dodatno poboljšala iskustvo vožnje, Mazda3 također ima niz naprednih sigurnosnih tehnologija, uključujući adaptivna LED prednja svjetla, nadzor mrtvog kuta, upozorenje na promet iza vozila, sustav upozorenja na napuštanje trake, pomoć pri zadržavanju trake i pametnu podršku pri kočenju. Ove tehnologije rade zajedno kako bi pružile sigurnije i samouvjerenije iskustvo vožnje.

Kad je riječ o pasivnoj sigurnosti, karoserija Mazde3 izrađena je od 30 posto čelika ultra visoke čvrstoće od 980 MPa ili više. Ističe se kao prvi automobil u svijetu koji koristi hladno prešane dijelove karoserije vozila izrađene od čelika visoke čvrstoće od 1310 MPa, što rezultira impresivno laganom, ali čvrstom strukturom. Ovaj najsuvremeniji dizajn pruža Mazdi3 robusnu arhitekturu sposobnu izdržati udar, dok struktura okvira učinkovito apsorbira energiju udara kako bi se smanjio rizik od ozljeda putnika.

Kako bi se dodatno poboljšala sigurnost, Mazda3 ima produženu gredu branika i obodnu gredu koje zajedno rade kako bi smanjile silu frontalnog udara u bočnom sudaru. Obodna greda usmjerava energiju na putove opterećenja, koji zatim šalju energiju udara prema stražnjem dijelu vozila. Nadalje, savitljiva prednja struktura okvira preuzima glavni teret udara i postupno apsorbira energiju, dodatno poboljšavajući sigurnost putnika.

U slučaju bočnog udara, dizajn Mazde3 raspršuje energiju u više smjerova na prednji i stražnji dio vozila, minimizirajući deformaciju kabine. Osim toga, bočni okviri Mazde3 deformiraju se u obliku harmonike u slučaju sudara straga, dodajući dodatni sloj zaštite za putnike.

Sigurnosne značajke Mazde3 za 2025. godinu također uključuju promišljen pristup dizajnu sigurnosnih pojaseva. Donji nosači za prednje sigurnosne pojaseve pričvršćeni su na samo sjedalo, što smanjuje labavost i omogućuje brže zadržavanje u slučaju sudara. Osim toga, zatezač i ograničivači opterećenja sigurnosnog pojasa rade zajedno kako bi trenutno zategnuli, a kasnije otpustili sigurnosni pojas na kontrolirani način radi dodatne zaštite putnika. Struktura sjedala dizajnirana je imajući na umu sigurnost i minimizira pomicanje glave, prsa i bokova putnika tijekom sudara, smanjujući vjerojatnost ozljede vrata. Bočni okviri sjedala igraju ključnu ulogu u apsorpciji energije i minimiziranju količine reakcije potrebne za vraćanje naslona sjedala u prvobitni položaj, čime se smanjuje rizik da sjedalo gurne glavu putnika prema naprijed i uzrokuje daljnje ozljede.

Mazda ozbiljno shvaća sigurnost pješaka tijekom dizajna i razvoja, a to nije iznimka ni za Mazdu3 iz 2025. Prednji poklopac motora automobila ima uzorak paralelnih stupova koji su postavljeni blizu površine, što minimizira količinu deformacije pri udaru, omogućujući bržu apsorpciju energije. Ova značajka dizajna ima za cilj zaštititi glavu pješaka i smanjiti težinu ozljeda u slučaju nesreće.

Osim toga, prednji branik Mazde3 posebno je dizajniran za kontrolu primjene sile pri kontaktu s nogama pješaka. Smanjenjem udara na područje koljena, struktura branika pomaže u ublažavanju ozljeda i poboljšanju sigurnosti pješaka.

Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140 Exclusive-Line
  • Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140 Exclusive-Line
  • Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140 Exclusive-Line
  • Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140 Exclusive-Line
  • Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140 Exclusive-Line
  • Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140 Exclusive-Line
    +42
Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140 Exclusive-Line Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop 2.5 e-Skyactiv G 140

Pogonski sklop Mazde3 za 2025. godinu spoj je održivosti i užitka u vožnji, što je omogućeno Mazdinom predanošću najboljoj Skyactiv tehnologiji u klasi. Skyactiv motori, koji koriste prednosti benzinske i električne elektrifikacije, nude visoku razinu performansi i užitka u vožnji.

Mazdina dugoročna vizija, 'Održivi Zoom-Zoom 2030', utjelovljuje strategiju održivosti tvrtke. Ovaj sveobuhvatni pristup uzima u obzir emisije ugljičnog dioksida tijekom faza ekstrakcije goriva i rada vozila, omogućujući Mazdi kontinuirano poboljšanje učinkovitosti izgaranja i performansi svojih motora.

Svi motori korišteni u Mazdi3 za 2025. godinu ispunjavaju najnovije europske propise o emisijama i homologirani su prema zahtjevima WLTP/RDE testnog ciklusa.

Mazda je uvela 2.5 e-Skyactiv G motor u Mazdu3 2025. kao dio kontinuirane predanosti ispunjavanju zahtjeva kupaca i tržišta. Motor 2.5 e-Skyactiv G, koji je postigao globalni uspjeh u Mazdi CX 5, ima naprednu deaktivaciju cilindara i Mazda M-Hybrid sustav. Ova poboljšanja rezultiraju poboljšanim užitkom vozača, udobnošću i performansama smanjenja buke i vibracija (NVH). Ažurirani motor održava slične performanse emisija i potrošnje goriva kao i njegov prethodnik, a istovremeno pruža znatno povećanje iskoristivog okretnog momenta pri niskim i srednjim brzinama, poboljšavajući cjelokupno iskustvo vožnje.

Naš testni model je imao četveocilindrični benzinski 2.5-litreni (2488 cm³) e-Skyactiv G motor, koji uz pomoć naprednog Mazdinog M Hybrid sustava, nudi dinamične performanse uz iznimnu ekonomiju potrošnje goriva. Motor e-Skyactiv G snage je 140 KS (103 kW) pri 5000 okr./min. uz maksimalni okretni moment od 238 Nm pri 3300 okr./min. te pruža impresivnu prosječnu potrošnju goriva od 6,3 - 5,8 l/100 km i emisiju CO2 od 141 - 130 g/km. Pogon je na prednja dva kotača. Ubrzanje od 0-100 km/h je 9,8 s, a krajnja brzina 203 km/h. Spremnik benzinskog goriva je obujma 51 litru.

Ovaj čisti i učinkoviti motor dolazi s izborom šesterostupanjskog ručnog mjenjača Skyactiv-MT ili šesterostupanjskog automatskog mjenjača Skyactiv-Drive (u našem slučaju), pružajući glatko i responzivno iskustvo vožnje. Napredni sustav deaktivacije cilindara neprimjetno prebacuje između rada s dva i četiri cilindra, ovisno o uvjetima vožnje. U situacijama laganog opterećenja, poput vožnje konstantnom brzinom, sustav automatski isključuje cilindre jedan i četiri, smanjujući gubitke pumpanja i mehanički otpor. To rezultira poboljšanom uštedom goriva bez ikakve primjetne promjene koju osjeća vozač.

S preciznom kontrolom nad volumenom usisanog zraka, brzinom ubrizgavanja goriva i vremenom paljenja, motor e-Skyactiv G pruža besprijekorno i bezbrižno iskustvo vožnje. Vozač može uživati u udobnoj i ekonomičnoj vožnji bez kompromisa u pogledu performansi.

Mazda M hibridni sustav

Svi modeli Mazde3 s motorima e-Skyactiv G i e-Skyactiv X standardno su opremljeni 24V blagim hibridnim sustavom, koji pomaže u smanjenju potrošnje goriva i poboljšanju ekonomičnosti goriva. Ovaj inovativni sustav reciklira energiju koja se obično rasipa tijekom usporavanja i koristi je za napajanje elektromotora koji pomaže motoru. Osim toga, Mazda M Hybrid sustav podržava dulja razdoblja isključenja motora, poput čekanja na semaforu, za još veću uštedu goriva.

Integrirani starter generator (ISG) s remenskim pogonom srce je sustava, pretvarajući kinetičku energiju dobivenu tijekom usporavanja u električnu energiju i pohranjujući je u litij-ionsku bateriju kapaciteta 600 kJ. DC-DC pretvarač zatim se koristi za pretvaranje energije u odgovarajući napon i opskrbu električnom opremom automobila. Mazda M Hybrid sustav ne samo da poboljšava ekološke performanse automobila, već i osigurava bolju upravljivost. Prijelazi tijekom kretanja, ubrzavanja ili zaustavljanja su glatki i prirodni, a hibridni sustav može zamijeniti okretni moment motora okretnim momentom elektromotora, što rezultira istim ubrzanjem uz manju potrošnju goriva. To ne samo da smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2, već i pruža profinjenije i ugodnije iskustvo vožnje.

G-Vectoring Control Plus

G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) je napredni sustav upravljanja koji poboljšava upravljanje i iskustvo vožnje Mazde3 za 2025. godinu. GVC je bio prvi sustav na svijetu koji je mijenjao okretni moment motora kako bi optimizirao vertikalno opterećenje na svakom kotaču, pružajući preciznije upravljanje i poboljšanu udobnost.

GVC Plus nadograđuje to korištenjem kočnica za dodavanje izravne kontrole momenta skretanja, dodatno poboljšavajući stabilnost upravljanja i postižući ujedinjen osjećaj dinamičkih performansi. Dok vozač izlazi iz zavoja, GVC Plus primjenjuje laganu silu kočenja na vanjske kotače, pružajući stabilizirajući moment koji pomaže vratiti vozilo u ravnu liniju. To rezultira dosljedno glatkim prijelazima između skretanja, naginjanja i progiba, čak i pod velikim silama u zavoju. GVC Plus ne samo da povećava stabilnost upravljanja, već i povećava udobnost jer glatkiji prijelazi G-sile smanjuju količinu njihanja karoserije koju osjećaju vozač i putnici.

Karoserija, ovjes i kočnice

Mazdina Skyactiv-arhitektura vozila dizajnirana je kako bi se postigla savršena ravnoteža udobnosti vožnje i stabilnosti upravljanja. Višesmjerne prstenaste strukture i prigušnice u karoseriji povećavaju krutost, a istovremeno smanjuju kašnjenje u prijenosu energije, pomažući u maksimiziranju funkcije amortizera i guma. Sustav ovjesa dizajniran je kako bi se tijekom vremena ujednačio prijenos sile na opružnu masu, osiguravajući brz i prijenos podataka bez kašnjenja.

Sustav ovjesa Mazde3 dizajniran je kako bi pružio sportsko upravljanje i udobnu vožnju. Prednji ovjes ima MacPhersonove podupirače, dok stražnji ovjes koristi sustav torzijskih greda. Ovaj sustav je optimiziran kako bi se smanjio prijenos utjecaja površine ceste u kabinu, a istovremeno pruža izvrsnu stabilnost upravljanja i povratne informacije vozaču.

Dizajn kočnica Mazde3 također je optimiziran za performanse i jednostavnost korištenja. Dizajniran je tako da vozaču olakša osjećaj početka kočenja, što mu omogućuje jednostavno podešavanje brzine usporavanja. Dizajn kočnica također održava konstantan razmak između kočionih pločica i diskova, bez obzira na to jesu li kočnice lagano ili čvrsto pritisnute, smanjujući otpor kotrljanja i poboljšavajući osjećaj papučice kočnice. Osim toga, komponente papučice kočnice dizajnirane su na način da smanje umor vozača i poboljšaju kontrolu u nozi i stopalu prilikom stvaranja pokreta kočenja.

NVH (buka, vibracije i vibracije)

Razvojni tim Mazde3 ulaže značajan trud u smanjenje buke i vibracija u kabini, koristeći istraživačke studije i inovativna dizajnerska rješenja. Implementirali su strukturu s 'dvostrukim stijenkama' koja stvara zračni džep između tepiha na podu i panela karoserije, što poboljšava kvalitetu zvučne izolacije. Brtva unutar razdjelnih linija između panela krova i vrata prtljažnika/stražnjeg prozora također smanjuje buku uzrokovanu vjetrom.

Za oblogu krova i podne prostirke korišteni su materijali koji apsorbiraju zvuk, a brzo potiskuju visokofrekventnu buku pri promjeni površine ceste. Gume s optimiziranim djelovanjem vertikalne opruge pomažu u apsorpciji vibracija i smanjenju prijenosa promjena površine ceste u kabinu. Visoka krutost automobila također pomaže u smanjenju vibracija i percipirane razine buke.

Konačno, sustav upravljanja motorom i nosači optimizirani su za potiskivanje neugodnih vibracija i osiguravanje glatkog i jasno čujnog ponovnog pokretanja. ISG s remenskim pogonom koji se koristi u oba motora omogućuje motoru hibridnog sustava da pomiče klipove u položaj u kojem će se glatko ponovno pokrenuti, bez obzira na radno okruženje. Rezultat je visokokvalitetna tišina koja je ugodna svim putnicima u kabini, čak i pri brzinama na autocesti.

Za kraj, što se cijena tiče Mazda3 sedan verzija kreće od Prime-Line 2.5L e-SKYACTIV G 140 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem po cijeni od 26.215 eura, razina Centre-Line 2.5L e-SKYACTIV G 140 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem od 28.814 eura, Centre-Line 2.0L e-SKYACTIV X 186 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem od 30.713 eura, Exclusive-Line 2.5L e-SKYACTIV G 140 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem od 31.389 eura, Exclusive-Line 2.0L e-SKYACTIV X 186 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem od 33.288 eura, najviša razina Takumi 2.5L e-SKYACTIV G 140 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem od 33.346 eura, Takumi 2.0L e-SKYACTIV X 186 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem od 35.270 eura. Naravno, sve ove verzije u svim razinama opreme imaju i 6-stupanjski automatski mjenjač.

Naš testni model Exclusive-Line 2.5L e-SKYACTIV G 140 sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem sa svom dodatnom opremom stoji 34.041 eura.