TEST AUTOMOBILA

Vozili smo Fiat Grande Pandu Hybrid: Izuzetno zabavan i dizajnerski zaigran gradski automobil B-segmenta

23.07.2025 u 08:15

Bionic
Reading

Testni model koristi novu generaciju 1,2-litrenog trocilindričnog turbo benzinskog motora T-Gen3 s ukupnom snagom MHEV hibridnog sustava od 110 KS (81 kW) uključujući elektromotor snage 21 kW (29 KS), 48 voltnu litij-ionsku bateriju te automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i integriranim elektromotorom

45 godina! Toliko je već prošlo otkako se na tržištu pojavio jedan od najomiljenijih europskih malenih gradskih automobila – Fiat Panda. Prva Fiat Panda rođena je 1980. Iznimno popularna– posebno u Italjiji– gdje još od 2012. nosi titulu najprodavanijeg gradskog automobila. Od samih je početaka iskazivala jedinstevnu osobnost: izvana je ostavljala dojam robusnosti i čvrstoće, dok je u unutrašnjost savršeno spajala stil i funkcionalnost. Panda je tijekom 45 godina iznjedrila 3 različite generacije, uz brojne specijalne izvedbe kako bi zadovoljila potrebe oko 8 milijuna kupaca.

Sada je stigla nova, četvrta generacija modela Panda. A da bi dočarali koliko je ovo zapravo velik model, možda ne prema dimenzijama, već prema značenju za talijanskog proizvođača u sastavu grupe Stellantis, dodijelili su mu i ime Grande – velik(a).

FIAT Grande Panda MHEV - La Prima Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Recimo i to, Fiat je jedan od najdugovječnijih proizvođača automobila, globalna marka koja je prošle godine proslavila 125. obljetnicu postojanja. Povodom ove važne obljetnice, Fiat je održao svjetsku premijeru nove Pande, pod nazivom Grande Panda, koji je najavljen konceptnim modelom Fiat Concept City Car u veljači 2024. godine.

Mi smo novu Grande Pandu vidjeli prije tri mjeseca na njegovoj hrvatskoj pretpremijeri, i to njezinu potpuno električnu BEV verziju. Sada smo na svom testu imali, po nama, i najzanimljiviju verziju s MHEV hibridnim pogonom. Oznaka našeg modela je bila Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima ili skraćeno - Fiat Grande Panda Hybrid.

Grande Pandu, prvi model nove obitelji, pratiti će lansiranje novog vozila svake godine do 2027. Nova serija modela dizajnirana je kako bi osvojila ceste diljem svijeta i upotpunila ponudu marke, u sastavu grupe Stellantis. Inovativni projekt marke sastoji se od stvaranja vozila na istoj globalnoj multienergetskoj Smart Car Platformi, dostupnoj u svim regijama svijeta, a koja omogućuje marki stvaranje različitih vozila koja odgovaraju na jednako različite potrebe svojih kupaca.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Već na prvi pogled uživo naša testna Grande Panda djeluje zaigrano i začudno kompleksno i kao da su se njezini dizajneri poigrali s temom 'kakav bismo htjeli voziti auto po gradu'.

Dizajniran u Italiji u Torinu Style Centre, Grande Panda izdvaja se od ostalih automobila B-segmenta svojom jedinstvenom kompaktnošću, s duljinom od samo 3,99 m - manje od prosjeka segmenta od 4,06 m - i karakteriziran jednostavnim linijama i dobro organiziran kapacitet zahvaljujući svom kompaktnom volumenu.

Model se temelji na Stellantisovoj platformi Smart Car, vrlo fleksibilnoj, višeenergetskoj arhitekturi koja podržava i hibridne i električne pogonske sklopove. Njegova globalna prilagodljivost osigurava da Grande Panda može zadovoljiti raznolike tržišne potrebe u različitim regijama.

Novi model može primiti do pet osoba i idealan je za današnji obiteljski život i urbanu mobilnost. Volumen se čini robusnim i strukturiranim, dajući snagu u svojoj originalnosti, dok je dinamičan i prodoran dizajn karoserije generiran vrlo zategnutim linijama profila. Projekt Grande Panda je zamišljen kako bi omogućio brendu da se projicira u budućnost kroz inovativno i inteligentno korištenje prostora, cool osobnost i elemente koji iznenađuju.

Vanjski izgled nove Grande Panda odlikuje se posebnom kombinacijom strukturiranih linija i mekih, ali odlučnih površina, koje ističu robusne lukove kotača. Nadalje, 'talijanskost' nove Grande Pande ističe se kroz kultni i ironični talijanski dizajn, sinonim za ljepotu.

Prednji izgled ima kompaktni volumen s novom prepoznatljivom osobnošću. Precizne okomite linije obuhvaćaju progresivni kvadratni mrežasti raspored koji stvara ubrzani i jaki grafički uzorak, generirajući neku vrstu točkastih piksela koji se protežu od središta sjajne crne gornje rešetke do prednjih svjetala.

Prisutnost zaštitne ploče u donjem središnjem dijelu odbojnika naglašava UV (Utility Vehicle) stav, dok su prednja svjetla, sastavljena od opalinskih kockica, inspirirana prozorima fasada Fiatove tvornice Lingotto. Uz izvorni svjetlosni potpis, dnevna svjetla se pretvaraju u pokazivače smjera i osvjetljavaju neke od kocki koje se pojavljuju kao horizontalni pikseli raspoređeni u šahovskom šablonu. Ne treba niti reći da su sva svjetla na vanjskom dijelu testnog La Prima vozila u LED tehnologiji.

Sa strane, konfiguracija Grande Pande podsjeća na robusnost Pande iz 1980-ih, s neospornom privlačnošću zahvaljujući dinamičnosti putničkog prostora i stakla. Klinasti stav karoserije i putničkog prostora naglašen je krovnim nosačima koji pomiču najvišu točku gledanja prema stražnjem dijelu.

Kao posveta klasičnoj Pandi 4x4, nova Grande Panda ima 3D printana reljefna slova na vratima koja reflektiraju okolinu i oživljavaju donji dio boka. Nadalje, robusni 'C' stup vjerno reproducira nepogrešiv nagib kutnog odnosa u odnosu na okomiti volumen stražnjeg dijela. Crni četvrtasti bedž povezan je sa staklenom grafikom, pomažući u stvaranju lećastog i istodobno sugestivnog učinka, transformirajući četiri slova 'FIAT' u četiri crte.

Robusni lukovi kotača daju stražnjem dijelu automobila odvažan karakter, također izražen nagibom prozora, cjelokupnim rasporedom stražnjeg stakla, prednjih svjetala i donjih zaštitnih ploča daju zaštitnički i stabilan izgled i dobar izgled na tlu. Dodatna počast originalnoj Pandi odana je kroz sjajni crni okvir s trodimenzionalnim slovima Panda, element koji istovremeno povećava volumen automobila. Straga dolje desno na vratima našeg testnog modela je naljepnica 'HYBRID' prema pogonskom sklopu.

Naposljetku, kako bi se očuvala tema geometrije iz 80-ih u kombinaciji s futurističkim stilom, 17-colni (7Jx17 ET42) aluminijski naplatci s dijamantnim rezom pojačani su privlačnim i stiliziranim X dizajnom. Gume na našem testnom modelu su bile ljetne GoodYear Efficent Grip dimenzija 205/60R17. Recimo i to kako postoje i 16-colni čelični kotači s gumama dimenzija 205/55R16. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za krpanje guma s kompresorom.

Kao dostojan nasljednik Pande prve generacije, novi model preuzima vrijednosti prethodnika – robusnost i volumen. Dizajn je jednostavan, ali funkcionalan i iznenađujući, s istaknutim blatobranima i srebrnim zaštitama sprijeda i straga. Linije karoserije naglašavaju sigurnost i samopouzdanje.

Grande Panda je jedinstvena po svojoj kompaktnosti, a njezine vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 3999 mm, širina 1763 mm (2017 mm s otvorenim retrovizorima), visina 1573 mm (bez krovne antene), međuosovinski razmak je 2540 mm. Visina od podloge je 183 mm, a krug okretanja je 10,9 m.

Obujam prtljažnika u hibridnoj verziji je 412 l, dok je električna verzija 361 l. Samo testno vozilo je teško 1347 kg (uključujući vozača od 75 kg i 90 posto napunjenog spremnika goriva. I da, hibridna verzija može vući nekočenu prikolicu težine 600 kg.

Vanjska boja našeg testnog modela je atraktivna Acqua tirkizna metalik.

Unutrašnjost

Unutra, Grande Panda nastavlja iznenađivati. Njegova kompaktna vanjština skriva neočekivano prostranu unutrašnjost. Vozilo nudi udobnost za pet osoba i jedno je od najprostranijih vozila u svom segmentu kada je riječ o širini u visini ramena. Ima pametno osmišljene pretince za pohranu – uključujući ukupno 13 litara pretinaca na armaturnoj ploči, od čega se 3 l nalaze u samo jednom odjeljku.

Unutrašnjost je dodatno obogaćena razigranim detaljima – poput žutih elemenata na ventilacijskim otvorima s malenom figuricom prve Pande, središnjem tunelu, armaturnoj ploči i šavovima sjedala. Glavna boja interijera je plava Blu Tasmania, savršeno usklađena s ostatkom dekoracija.

Samo dvokrako kolo volana je nepravilnog oblika i prilično debelog presjeka, i presvučeno je umjetnom kožom.

Povezane usluge

Talijanski i Fiat-ov identitet očituju se u digitalnom vozačevom zaslonu veličine 10 inča i središnjem dodirnom zaslonu od 10,25” s bežičnim zrcaljenjem funkcija pametnog telefona. Uz to, nudi bežični punjač i do 4 USB-C priključka za brzo punjenje. Povezane usluge temelje se na tri cilja: sigurnija vožnja, lakši život i zanimljivije putovanje.

Dostupna su dva paketa: Connect ONE – uključuje SOS poziv, pomoć na cesti, izvještaj o stanju vozila; Connect PLUS – dodaje funkcije kao što su Vehicle Finder, Connected Navigation Services i aplikaciju e-ROUTES, koja vodi vozača prema dostupnim punionicama u skladu s dosegom i stanjem baterije. Aplikacija koristi dinamičke i statičke podatke vozila kako bi omogućila uglađenu i bezbrižnu vožnju uz informacije o prometu, vremenu, opasnostima itd.

Inovativni materijali u novoj globalnoj ponudi Fiata

Grande Panda omogućuje ekološki prihvatljiv i etički pristup mobilnosti korištenjem recikliranih i prirodnih materijala. Svaki automobil sadrži materijal iz 140 kartonskih pakiranja napitaka. Taj otpad, koji se inače ne reciklira (20 posto plastike i aluminija), Fiat koristi za proizvodnju unutarnjih plastičnih elemenata plave boje (Lapolen Ecotek), s metalik sjajem zbog sadržanog aluminija.

Još jedan iskorak je korištenje tekstila BAMBOX Bamboo Fiber Tex® u našoj testnoj verziji La Prima. Riječ je o inovativnom materijalu sa 33 posto pravih bambusovih vlakana, koji se koristi za oblaganje armaturne ploče i dodatno ističe Fiatovu posvećenost održivosti. Posebno je zanimljiv gornji zatvoreni pretinac za rukavice na suvozačkom mjestu od tog materijala i teksture bambusa.

Napredni sustavi pomoći vozaču (ADAS)

Grande Panda je opremljena sveobuhvatnim paketom naprednih sustava pomoći vozaču za veću sigurnost i udobnost, koji uključuje: Parkirnu asistenciju s prednjim i stražnjim parkirnim senzorima te kamerom za vožnju unazad (serijski u verziji La Prima)...

Pomoć pri vožnji: tempomat, kimitator brzine, sustav za sprječavanje sudara (Active Safety Brake), sustav za zadržavanje u voznom traku (Lane Keeping Assist)...

Upozorenja: prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na umor vozača, provjera jesu li vrata i prtljažnik pravilno zatvoreni.

Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima
  • Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima
  • Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima
  • Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima
  • Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima
  • Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima
    +64
Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Hibridni pogonski sklop 1.2 110 e-Hybrid AT

Prvi model nove Fiat-ove obitelji je dostupan u električnoj i hibridnoj verziji (MHEV). Naša testna Grande Panda Hybrid uvodi novu eru pametne, elektrificirane mobilnosti.

Hibridna verzija koristi novu generaciju 1,2-litrenog (1199 cm³) trocilindričnog turbo benzinskog motora T-Gen3 s ukupnom snagom sustava od 110 KS (81 kW) i 205 Nm najvećeg okretnog momenta (uključujući elektromotor snage 21 kW/29 KS), 48 voltnu litij-ionsku bateriju (kapacitet je 0,876kWh, a težina 12 kg) te automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i integriranim elektromotorom. eDCT mjenjač dodatno poboljšava učinkovitost i pruža opušteno iskustvo vožnje s dvije papučice koje utjelovljuje Fiatovu filozofiju 'lake vožnje'. Sklopka mjenjača se nalazi na središnjoj konzoli i poznata je iz još nekih Stellantisovih marki i modela. Sam benzinski motor je snage 101 KS (74 kW), a pogon je na prednja dva kotača.

Ovaj sustav omogućuje tihu i uglađenu vožnju, s dodatnom snagom pri nižim brojevima okretaja i pri ubrzanjima te omogućuje regeneraciju energije pri usporavanju. Ubrzanje od 0-100 km/h je 11,2 s, dok je krajnja brzina 160 km/h. Spremnik benzinskog goriva je 44 litre.

Zahvaljujući Millerovom ciklusu, emisija CO2 iznosi 117 g/km za La Prima. Tehnologija omogućuje pokretanje vozila isključivo na struju (e-launch), kretanje u prometnoj gužvi i parkiranje bez korištenja benzinskog motora (e-creeping i e-parking), kao i gašenje motora u određenim uvjetima vožnje, što dodatno smanjuje potrošnju, buku i emisiju.

Grande Panda Hybrid može raditi u potpuno električnom načinu rada tijekom manevara malom brzinom, omogućujući do 1 km vožnje samo na električni pogon pri brzinama ispod 30 km/h. Kad je riječ o potrošnji goriva ona je u kombiniranim uvjetima vožnje 5,5-6 l/100 km (WLTP).

Što se ovjesa tiče Grand Panda sprijeda ima MacPherson ovjes, a straga torzionu osovinu. Recimo i da su sve četiri kočnice s diskom, pa vozilo jako lijepo i sigurno koči. I inače, testna hibridna verzija je vrlo stabilan i živahan automobil, i oprostiti ćemo mu nešto veću buku vjetra koja se stvara pri visokim brzinama na autocesti. Kutijasti oblik vozila je zanimljiv, no ne baš učinkovit kad je riječ o aerodinamici.

Za kraj, nova Grande Panda dolazi u tri hibridne (MHEV) verzije i dvije potpuo električne (BEV) verzije. Ulazni model je Grande Panda 1.2 MHEV Base od 18.990 eura, slijedi Grande Panda 1.2 MHEV Icon od 19.990 eura te Grande Panda 1.2 MHEV La Prima od 21.690 eura. Električne verzije kreću od modela Grande Panda BEV (RED) od 25.350 eura i Grande Panda BEV La Prima od 28.250 eura.