JOŠ JEDNA SINERGIJA

Volvo i Geely razmišljaju o spajanju; Zajedno bi mogli proizvoditi više od dva milijuna automobila

11.02.2020 u 11:52

Bionic
Reading

Potpuno spajanje švedske firme s Geelyjevim automobilskim tvrtkama 'stvorilo bi konkurentske prednosti', a njihovi šefovi obećavaju da će se zadržati različiti identiteti

Volvo, odnosno Volvo Cars, i matična tvrtka Geely su ovaj ponedjeljak objavili kako će razmotriti spajanje u jedinstvenu tvrtku kako bi postali konkurentniji na globalnom tržištu automobila. Švedski proizvođač automobila u vlasništvu je kineskog giganta Geely Automobile Holdinga od 2010. godine, ali je i dalje odvojena tvrtka od Geely Automobile Holdings-a, koja posjeduje marke uključujući Lotus, Lynk & Co, Proton i LEVC. Polestar, nova marka potpuno električnih automobila u zajedničkom je vlasništvu obje kompanije.

Geely Holding ima i niz drugih ulaganja, uključujući 9,7 posto udjela u Daimleru stečenog 2018. godine, kao i 49,9 posto udjela u Protonu od 2017. godine i većinski udio u britanskoj marki sportskih automobila Lotus.

Predloženi sporazum spojio bi Volvo i Geely Autmobile Holdings, a obje tvrtke kažu kako će ovaj sporazum 'ubrzati financijsku i tehničku sinergiju', pri čemu bi 'veličina, znanje i resursi bili lider u tekućoj transformaciji automobilske industrije'. Dodali su i da bi se unatoč udruživanju 'sačuvao zaseban identitet' marki Volvo, Geely, Lynk & Co i Polestar.

Ovaj bi sporazum objedinio rastuće automobilske marke kineskog vlasnika i stvorio tvrtku vrijednu oko 30 milijardi dolara, čija se vrijednost može usporediti s američkim proizvođačem Ford Motorom.

Kombinirane godišnje isporuke nove tvrtke premašiti će 2 milijuna komada vozila, na temelju podataka iz 2019. godine, što bi bilo na razini isporuka automobila marke BMW. Geely Automobile je 2019. prodao 1,36 milijuna automobila, a ove godine namjerava prodati 1,4 milijuna automobila. Volvo je prošle godine prodao nešto više od 700.000 automobila.

Dvije tvrtke osnovale su zajedničku radnu skupinu na čelu sa šefom Volva Håkanom Samuelssonom koja će razviti prijedlog i predočiti ga odborima obje tvrtke. Glasnogovornik Volva je rekao da je cilj dovršiti stvaranje nove grupe do kraja godine.

Predsjedavajući Geelyja Li Shufu rekao je da će sporazum 'ojačati sinergiju unutar grupe uz zadržavanje konkurentske prednosti i integriteta svake pojedine marke'.

Volvo i Geely već imaju koristi od podosta zajedničke tehnologije, uključujući CMA i SPA platforme, i oni su u procesu spajanja svojih odjela motora s unutarnjim izgaranjem u jednu tvrtku. Glasnogovornik je dodao kako će taj dogovor tvrtki omogućiti 'ulaganje u nove tehnologije kao što su elektrifikacija, povezanost i tehnologija autonomne vožnje'.

Otkako je Geely kupio Volvo, koji je tada bio u poteškoćama, od Forda, marka je revitalizirana i postigla je rekordnu prodaju, najviše zahvaljujući širenju svoje SUV ponude. Posljednjih godina Volvo je napravio nekoliko hrabrih koraka pod šefom Håkanom Samuelssonom, uključujući postavljanje cilja da postane proizvođač električnih automobila u roku od samo 20 godina.

Zanimljivo je da je Volvo, kao proizvođač automobila, osnovan 1926. godine kao projekt u okviru proizvođača kugličnih ležajeva SKF AB, koji je želio pokazati koliko korisni njegovi proizvodi mogu biti u automobilima. Nova kompanija izlistana je na burzi u Stockholmu 1935. godine prije nego što se proširila na konglomerat koji proizvodio kamione i građevinsku opremu, s udjelima u farmaceutskim kompanijama i pivovarama.

Spajanjem i Volvo i Geely mogli bi imati koristi od većeg zajedničkog tehničkog razvoja i zajedničkih proizvodnih pogona, što bi im moglo biti od vitalne važnosti da ostanu konkurentni gigantima kao što su Volkswagen Group i novo spojenih PSA grupe i Fiat Chrysler Automobiles-a. To bi također moglo omogućiti Volvu dodatni proizvodni kapacitet u tvornicama Geelyja u Kini, dok bi pomoglo Geelyjevim pokušajima da svoje marke prošire u Europu.

Nova kompanija prvobitno bi se našla na burzi u Hong Kongu, s namjerom da se naknadno uvrsti i u Švedsku. Realizira li se ova ideja zasad nije poznato kako bi se formiralo vodstvo kombinirane tvrtke.