Elektrifikacija

Subaru želi do 2030. godine da 40 posto njihove prodaje budu elektrificirani modeli

22.01.2020 u 12:45

Bionic
Reading

Najavljujući novu kampanju, Subaru je također predstavio prvu dizajnersku studiju potpuno električnog crossovera, koji u suradnji s Toyotom planira pustiti u prodaju prije 2025. godine

Subaru je prije samo koji mjesec predstavio svoj e-Boxer, blagi hibridni pogon u najnovijoj generaciji svog Forestera, no ne skrivaju da kasne u elektrifikaciji svojih modela. Ipak, dobra je vijest da ovaj japanski proizvođač planira postati zeleniji s ciljem da do 2030. godine ostvari najmanje 40 posto svoje globalne prodaje od potpuno električnih ili hibridnih vozila. Tada, u prvoj polovici 2030-ih, japanski proizvođač automobila planira elektrificirati svako vozilo u svojoj globalnoj liniji. Najavljujući novu kampanju, Subaru je također predstavio prvu dizajnersku studiju potpuno električnog crossovera, koji u suradnji s Toyotom planira pustiti u prodaju prije 2025. godine.

Dizajnerska studija crossover modela električnog vozila u punoj veličini, prikazana je jučer za vrijeme tehnološkog brifinga u Subaruovom globalnom sjedištu u Tokiju, je vozilo čija izdužena kabina započinje položenim vjetrobranskim staklom i završava stražnjim strmo položenim staklom, digitalnim retrovizorima i kratkim prednjim i stražnjim prevjesima. Prednja maska agresivno je naborana, dok blatobrani kotača dobivaju tešku crnu oblogu koja gumama daje robustan, predimenzioniran izgled.

Subaru će postići svoje ciljeve elektrifikacije uvođenjem potpuno električnih vozila zajedno s nizom onoga što nazivaju 'jakim hibridima' temeljenim na Toyotinom sustavu, rekao je glavni tehnološki direktor Tetsuo Onuki. Ciljevi su dio širih planova za smanjenje ugljičnog otiska automobila proizvođača, istovremeno poboljšavajući sigurnost i upravljivost Subaru vozila. Taj potez dolazi dok se Subaru utrkuje prilagođavajući svoju paletu modela s pogonom na sve kotače sve većoj potražnji za skupom tehnologijom nove generacije koja pokriva sve, od elektrifikacije i autonomne vožnje do povezivosti.

Izvršni direktor Tomomi Nakamura rekao je da se Subaru suočava s velikim izazovima kao mali proizvođač automobila, koji je u 2019. godini proizveo nešto više od 1 milijun vozila. 'U ovom dobu promjene jednom u stoljeću, željeli bismo objasniti što Subaru želi postati i s kakvim se tehnologijama radi', rekao je Nakamura. 'Kao mali proizvođač automobila trebamo razmišljati o tome kako poboljšati Subaruovu jedinstvenost kako bi nas potrošači razlikovali od drugih.'

Subaru je rekao da će do 2050. smanjiti prosječnu emisiju ugljičnog dioksida s novim vozilima za 90 posto, u usporedbi s razinom iz 2010. godine. Do 2031. godine smanjiti će i izravnu emisiju ugljičnog dioksida iz svojih tvornica, ureda i drugih postrojenja za 30 posto, u odnosu na razinu iz 2017. godine.

U području sigurnosti, Subaru je također rekao da želi eliminirati smrtne slučajeve među putnicima Subaru vozila do 2030. To će učiniti poboljšavanjem responzivnosti i stabilnosti svojih vozila, istovremeno nadograđujući svoj zaštitni znak Eyesight sustav za pomoć vozaču novim tehničkim funkcijama.

Planovi elektrifikacije nagklašavaju Subarurov plan za mobilnost nove generacije. Trenutno Subaru nudi e-Boxer blagi hibridni pogon, koji je razvijen unutar kuće, za japansko i druga tržišta. U SAD-u se prodaje plug-in hibridni crossover Crosstrek.

Subaruova je nova globalna platforma dizajnirana kako bi mogla koristiti samo benzinske i hibridne oblike pogona. Tako će se iskoristiti ta fleksibilnost u elektrificiranju više ponuda, rekao je Onuki. Subaru će se za pomoć u hibridima nasloniti na partnersku Toyotu. Prilagoditi će Toyotin dvo-motorni sustav sa Subaruovim uzdužno postavljenim boxer motorom i pogonom na sve kotače.

Nakamura je rekao da je skeptičan prema ukupnoj potražnji za elektrificiranim vozilima u SAD-u, najvećem tržištu tvrtke, napominjući da je prodaja plug-in hibridne verzije modela Crosstrek mala. Tržište elektrificiranih automobila na kraju će narasti, predvidio je, ali proći će neko vrijeme.

'Američko tržište je stvarno teško', rekao je Nakamura. 'Mislim da će tržištu elektrificiranih vozila trebati još vremena da se formiraju u SAD-u. Samo Teslini električni automobili se dobro prodaju. Trebamo pažljivo gledati kako će se mijenjati tržišni trend, ići naprijed. Ali mislim da će trend prema elektrificiranim vozilima bez sumnje prevladati, pa bismo se željeli pripremiti za to.'

  • +4
Subaruovi planovi za elektrifikaciju modela Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru