Vision Mercedes Simplex

Retro studija legendarnog Mercedesa 35 PS oslobođena svih okvira

18.09.2019 u 14:23

Bionic
Reading

Prvi automobil iz 1901. godine pod nazivom Mercedes bio je inspiracija dizajnerima novog dizajnerskog centra Mercedes-Benza u Nici

Mercedes-Benz je na izložbi Design Essentials 2019 u Nici predstavio svoj 'Vision Mercedes Simplex', skulpturu koja utjelovljuje baštinu i budućnost marke luksuznih automobila Mercedes-Benz. Ova retro studija legendarnog trkaćeg automobila iz 1901. modela Mercedes 35 PS simbolizira prijelaz u novo doba dizajna i tehnologije. To je ujedno posveta povijesnoj baštini i rođenju brenda.

U proljeće 1901. povijest mobilnosti radikalno se promijenila. Na tjednu utrkivanja u Nici automobil koji svijet dotada nije imao prilike vidjeti pojavio se na startu na čuvenoj trkaćoj stazi, na kojoj su se odvijale utrke od Nice do La Turbieja. Ovaj trkaći automobil razvila je tvrtka Daimler-Motoren-Gesellschaft na prijedlog vizionara i trgovca automobilima Emila Jellineka, rođenog u Njemačkoj, koji se iz Beča u kojem je živio preselio upravo na Azurnu obalu, u Nicu. Mercedes 35 PS, nazvan po Jellinekovoj kćeri Mercedes, pojavio se s potpuno novom arhitekturom vozila i dominirao na automobilističkim utrkama.

Ime Mercedes nastalo je zbog toga jer je francuska tvrtka Panhard & Lavassor bila nositelj prava na ime Daimler u Francuskoj, pa je Jellinek svoj nazvao Daimler-Mercedes, po nadimku kćeri, a njezino puno ime bilo je Mercédès Adrienne Ramona Manuela Jellinek. Moderni Mercedes-Benz nedavno je preselio svoj dizajnerski centar Advanced Design Studio s jezera Como u Italiji u Nicu, a proizvođač automobila odlučio je proslaviti pokretanje svog novog dizajnerskog centra konceptom Vision Mercedes Simplex.

Prije gotovo 120 godina transformacija od visoke motorne kočije do ravnog dizajna vozila s laganim motorom visokih performansi instaliranim nisko u okvir i saćastim hladnjakom motora organski integriranim u prednji dio bila je pionir uspjeha i uzor za sve automobile koji su trebali uslijediti, bez obzira na marku. Izgled vozila predstavljen prvi put prije više od jednog stoljeća i danas ostaje tehnička osnova svih automobila.

Iako nije namijenjen za vožnju, Vision Mercedes Simplex električno je vozilo s četiri elektromotora unutar velikih, fiksnih glavčina otvorenih kotača, a rotiraju se samo gume. Ružičasto-zlatni okvir oponaša brončani okvir hladnjaka monokok konstrukcije tijela automobila. Kako dvosjed ne treba radijator, dizajneri su središnju površinu pretvorili u 3D zaslon za prikaz animacija.

Dvobojna shema crne i bijele boje karoserije odvaja vanjski oblik od unutrašnjosti jer koncept nema elemenata poput vjetrobranskog stakla i vrata koji bi odvojili vanjski od unutrašnjeg dijela automobila. Suptilni detalji na ovom konceptu uključuju kožne zatvarače za haubu, kožnu vreću spavanje koja visi između stražnjih kotača i stražnjih tankih LED svjetala što se protežu na stražnjem dijelu okvira sjedala klupe.

  • +17
Vision Mercedes Simplex Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Azurnoplava boja klupe za sjedenje s uzorkom prošiva Chesterfield Quilt jako strši iz kokpita studije, a boja je inspirirana francuskom Azurnom obalom. Drveni i metalni upravljač uzdižu se poput upravljačkog sklopa radnog stroja. Mercedes temu ploče s instrumentima naziva hiperanalognom. Zaslon ograničava informacije prikazane vozaču samo na ono što je potrebno u to vrijeme, a pojavljuju se u i oko četiri izvučena, središnje postavljena instrumenta s ružičasto-zlatnim obrubom. Ovo je luksuz 21. stoljeća koji podsjeća na rješenje Saabove noćne ploče Night Panel, koja je zamračila cijelu instrumentnu jedinicu osim brzinomjera.

Sada će Mercedesov dizajnerski centar razraditi vanjske te boje interijera, korisničko iskustvo i komunikacijske koncepte iz svoje baze u Znanstveno-tehnološkom parku Sophia Antipolis, nazvanom 'francuska Silicijska dolina'.

Sumnjamo da će ovaj koncept ikada prerasti u upotrebni model automobila, ali je zanimljivo vidjeti kako današnji dizajneri razmišljaju o budućnosti automobila, pogotovo s obzirom na prednosti kompaktnog električnog pogona.