reinterpretacija legende

Ovo je radikalna Škoda 110 R koncept: Sportska ikona u novom modernom dizajnerskom ruhu

29.09.2025 u 11:45

Bionic
Reading

Što ako bi se Škodin kultni coupe ponovno rodio u današnjem dizajnerskom jeziku Modern Solid? Dizajneri Škoda Auta ponovno su crpili inspiraciju iz bogate baštine marke kako bi stvorili moderne interpretacije legendarnih modela. Među njima je i uistinu impresivna nova vizija coupea 110 R

Škoda 110 R je prava ikona. U svoje vrijeme, ovaj elegantni coupe postao je san bezbrojnih vozača, a ujedno je poslužio i kao temelj za brojne trkaće verzije koje su Škodi donijele lovorike na nekim od najprestižnijih svjetskih staza. Čak i danas, 'Erko' je cijenjeni klasik među entuzijastima. Jedan takav obožavatelj je Richard Švec, dizajner i član tima za digitalno modeliranje u Škoda Designu.

'Oduvijek sam imao strast prema elegantnim automobilima. Cijenim spoj čistih volumena s jednostavnim detaljima, koje 110 R savršeno utjelovljuje', objašnjava. 'Ono što me također impresioniralo bio je crossover ovog modela u svijet motorsporta.'

Njegova moderna interpretacija kako bi 110 R danas mogao izgledati sve je samo ne retro. 'Nisam htio ići retro putem. Moj je cilj bio stvoriti potpuno novi oblik, pažljivo integrirajući suptilne naznake karakterističnih značajki 110 R. Želio sam da dizajn djeluje što inovativnije', kaže Richard. Uhvatiti duh originala bez prevelikog oslanjanja na prošlost nije bio lak zadatak. 'Svaki element morao se tretirati s pažnjom - kako bi se izbjeglo skliznuće u retro teritorij, a istovremeno sačuvao identitet automobila. Od samog početka bilo je jasno da će pronaći pravu ravnotežu proporcija i volumetrijskog oblikovanja biti ključno', objašnjava dizajner.

Serija Icons Get a Makeover odaje počast legendarnim modelima iz Škodine povijesti i proslava kreativnosti današnjih dizajnera. Njihove reinterpretacije povijesnih vozila stvorene su isključivo za ovu seriju i ne predstavljaju buduće Škodine modele.

Dašak motorsporta

Richardov koncept 110 R zadržava svoju eleganciju, definiranu čistim, urednim površinama s minimalnim ometanjima - pristup vjeran i originalnom coupeu i Škodinoj trenutnoj filozofiji dizajnerskog jezika Modern Solid. Kako bi istaknuo nasljeđe automobila iz svijeta motorsporta, ugradio je proširene blatobrane i detalje poput unutarnjeg kaveza, kotača s centralnim zaključavanjem i rebara na prednjem dijelu poklopca motora - počast legendarnoj Škodi 130 RS.

Škoda 110 R

Elegantna Škoda 110 R coupe izvedena je iz limuzine Škoda 110 i proizvodila se između 1970. i 1980. u tvornici Kvasiny. Poput ostalih Škodinih modela iz tog doba, imala je stražnji motor koji je pokretao stražnje kotače putem četverostupanjskog ručnog mjenjača.

Snagu je pružao nadograđeni linijski četverocilindrični motor od 1107 cm³ koji je isporučivao 62 KS (45,6 kW). Zahvaljujući maloj težini od samo 880 kg i relativno aerodinamičnom dizajnu, dosegao je maksimalnu brzinu od 145 km/h. 110 R također je postao osnova za Škodine trkaće strojeve, počevši s ekstremnim prototipom 200 RS, a zatim i vrlo uspješnim specijalom 130 RS.

U Richardovoj viziji, moderni 110 R je automobil za mlade vozače koji vole motorsport, ali i žele elegantan coupe za svakodnevnu upotrebu. 'Oblik automobila je snažno definiran, više naginje geometrijskoj preciznosti nego organskom oblikovanju', objašnjava. Čiste površine kontrastiraju tamni detalji na prednjem spojleru, bočnim pragovima i stražnjem difuzoru. Funkcionalni usisnik zraka ispod stražnjeg bočnog stakla podsjeća na usisnike motora originalnog modela, a u ovoj električnoj reinterpretaciji mogao bi služiti za hlađenje baterije.

Škoda 110 R koncept
  • Škoda 110 R koncept
  • Škoda 110 R koncept
  • Škoda 110 R koncept
  • Škoda 110 R koncept
  • Škoda 110 R koncept
    +9
Škoda 110 R koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Ovaj element mogao bi imati i funkciju hlađenja. Richardov moderni 110 R je električno vozilo, a čak i električno vozilo zahtijeva određeni stupanj hlađenja za svoje baterije i ostale komponente. 'Nedostatak velikog sustava hlađenja omogućio mi je da oblike i površine koncepta održim što čišćima', objašnjava dizajner.

Visokotehnološke značajke

Umjesto da pokušava replicirati svaki karakteristični element originalnog 110 R, Richard Švec se usredotočio na modernizaciju same ideje sportskog coupea. Njegova vizija stoga uključuje nekoliko vrhunskih značajki. Među njima su male kamere koje zamjenjuju tradicionalne bočne retrovizore i skrivena prednja svjetla 'koja su skrivena ispod poklopaca koji se otvaraju samo kada je potrebno', kako objašnjava.

'Rasvjeta je jedna od značajki koja otkriva eru automobila. Reinterpretacija okruglih prednjih svjetala i pravokutnih stražnjih svjetala previše bi odvela dizajn u retro stil', objašnjava. Umjesto toga, uveo je elemente potpuno nove za Škodu, poput Tech-loop svjetlosnog potpisa koji je svijetu upravo predstavio koncept Škoda Vision O. Sprijeda su svi potrebni senzori i vertikalna LED dnevna svjetla integrirani u kontrastnu crnu ploču, uz osvijetljeni Škodin logotip.

Straga, samostalni osvijetljeni logotip postaje prepoznatljiv središnji dio stražnje ploče. Moderni logotip pojavljuje se i na aerodinamičnim poklopcima kotača, pa čak i na stražnjim prozorima. Richard je stvorio svoju modernu viziju legendarnog modela koristeći tradicionalne metode.

Skicirao je osnovne proporcije i oblike na papiru, a zatim je cijeli dizajn digitalno doradio na računalu, gdje je također stvorio 3D model automobila. To dodaje realizam cijeloj viziji. '110 R mi je blizak srcu, posebno zbog svoje baštine u motorsportu', kaže Richard komentirajući kreativni proces. Zahvaljujući njegovoj strasti, ovaj moderni 110 R coupe ima dušu, baš kao što ju je imao i originalni automobil.