Scala

Ovo je Škodin novi adut: Što trebate znati o obiteljskom automobilu koji je nasljednik Rapida

18.03.2019 u 10:29

Bionic
Reading

Scala je pravi nasljednik već pomalo zastarjelog modela Rapid i dolazi samo u verziji Spaceback s petero vrata

Češki proizvođač Škoda predstavio je svoj novi model u Ženevi, a zove se – Scala. Prošlo je gotovo sedam godina otkako je Rapid stigao na tržište, i to u dvije verzije karoserije: sedan s četvero vrata i Spacebak s petero vrata. I upravo izvedbu, za koju bismo mogli reći da je karavan, iako se vodi pod hatchback s petero vrata, preuzet će zasad novi model Scala. Očekuje se da će izaći na tržište u drugom kvartalu ove godine, pa je red i da malo pobliže bacimo pogled na ono što nas očekuje od ovog novog modela.

Prema Škodi, ovo je nova definicija segmenta kompaktnih automobila i za to postoji nekoliko razloga. Prije svega, marka je napravila iskorak u razvoju dizajna češkog brenda, koji će također biti korišten na budućim modelima marke. Koje su njegove značajke? Svojim oštrim rezovima, dinamičnim konturama i kristalnim dizajnom, Scala je također prvi europski model koji nosi ime Škoda napisano slovima, zamjenjujući uobičajeni logotip. Također je prvi Škodin model koji je izgrađen na Volkswagenovoj platformi MQB A0, koja se već koristi na modelima kao što su Seat Ibiza i VW T -Roc. Ako bismo pitali Karela Neuholda, glavnog dizajnera eksterijera, ono što mu se najviše sviđa na ovom modelu je hrabar prednji kraj, na kojem dominiraju vertikalno orijentirana maska ​​i strelasti farovi, karakteristična kombinacija staklenog krova i izduženog stakla prtljažnika, a na petim vratima uronjena su stražnja, lijepo oblikovana svjetla i slova kojima je ispisano ime brenda. Treba reći i da su i prednja i stražnja svjetla sada u LED tehnologiji, uz dodatak dinamičkih pokazivača smjera straga, što je novo u Škodinoj ponudi.

Nova Škoda Scala - sve što trebate znati Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Scala s pet sjedala dugačka je 4362 mm, što je čini marginalno dužom od bivšeg Rapid Spacebacka, s većim međuosovinskim razmakom od 2649 mm, koji omogućuje veći prostor za noge. S 467 litara volumena prtljažnog prostora, prema češkom proizvođaču, Scala ima najveći korisni prostor u segmentu. U unutrašnjosti je sve podređeno ergonomiji i po nama, što se tiče uređenja, ovo je novi napredak u odnosu na njihove dosadašnje modele. Dominira središnji podignut zaslon infotainmenta, uz mogućnost virtualnog kokpita sa zaslonom od 10,25 inča, tako da vozač ima stalno sve ključne informacije u svom vidnom polju. Upravljačka ploča, koja uključuje novu ukrasnu oblogu velikih dimenzija, i ploče prednjih vrata imaju visokokvalitetnu, mekšu površinu s novom posebnom završnom obradom koja oponaša kristalnu strukturu. Scala je i prvi model marke koji je neprekidno povezan s internetom, a prvo vozilo VW Grupe koje ima treću generaciju sustava infotainment. A tu su i električno upravljana vrata prtljažnika.

Scala je opremljena brojnim naprednim sustavima pomoći vozaču i sigurnosnim funkcijama. Veći dio toga može se pripisati činjenici da je izgrađena na modularnoj platformi MQB A0, što omogućuje vrlo fleksibilnu i učinkovitu proizvodnju, tako da je sada na raspolaganju mnoštvo inovativnih pomagala koja su ranije bila rezervirana za vozila višeg ranga u kompaktnoj klasi. Pomoć pri držanju vozne trake (Lane assist), pomoć pri vožnji sprijeda (Front assist), uključujući sustav pomoći pri naglom kočenju (Emergency Brake Assist) i sustav pomoći pri kretanju uzbrdo, standardni su sustavi u ovom modelu. Opcije uključuju prilagodljivi tempomat (ACC), sustav pomoći pri parkiranju, bočnu pomoć (Side assist) i upozorenje na promet straga (Rear Traffic Alert). Sigurnost putnika dodatno je povećana s devet zračnih jastuka i proaktivnim sustavom zaštite putnika.

Tri motora su ponuđena u Scali: turbobenzinski 1-litreni, trocilindrični TSI sa 115 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem te 1,5-litreni, četverocilindrični TSI turbo benzinac od 150 KS s automatskim 7-brzinskim mjenjačem DSG. Od dizelskih motora tu je turbodizelski četverocilindrični TDI od 1,6 litara, sa 115 KS. Dvije su opcije mjenjača kod dizelskog motora; 6-brzinski ručni mjenjač te automatski 7-brzinski mjenjač DSG. Trenutno nema planova za uvođenje plug-in hibridnog pogonskog sustava koji je predstavljen konceptom Vision RS.

Kad Scala dođe na hrvatsko tržište, testirat ćemo je i donijeti vam podrobniji test ovog Škodina modela, koji bi kod nas mogao biti jako dobro prihvaćen.

  • +17
Nova Škoda Scala Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda