TOYOTA za ameriku

Novi Yaris za američko tržište nalik je na buldoga: Evo zašto priželjkujemo europsko izdanje

09.04.2019 u 09:49

Bionic
Reading

Sjevernoameričko tržište ne poimamo kao ono na kojem dobro prolaze maleni gradski automobili, ali ovaj mališan dobro će se snaći

Prema informacijama i prvim službenim fotografijama, nova Toyota Yaris trebala bi se pojaviti na autosalonu u New Yorku ovaj mjesec. Odlična je to vijest, no problem je u tome što je ovaj model zasad namijenjen samo američkom tržištu. Yaris, modelna godina 2020., izgleda na prvi pogled jako zabavno, učinkovito i pristupačno. Dodajte najnovije multimedijske tehnologije s praktičnošću i vrijednošću i novi Yaris Hatchback udovoljit će svemu onome što zahtijevaju kupci malenih gradskih automobila.

Hrabar dizajn omogućuje Yaris Hatchbacku da izgleda izrazito snažno, nalik na buldoga. Prednji kraj s donjom prednjom rešetkom i oštrim 'očima' pruža mu agresivan izgled. Bit će ponuđen u verzijama opreme LE i XLE, sa standardnim razinama u obje izvedbe, a to je više nego što se očekuje u ovom segmentu. Automatska LED prednja svjetla u verziji XLE imaju svjetla za dnevnu vožnju. Na izboru je paleta energičnih vanjskih boja: stealth, graphite, pulse, sapphire, chromium, frost i icicle.

Novi Yaris, iako se ne čini toliko velikim, dugačak je 4104,6 mm, pa će biti sasvim spretan za manevriranje u gradu. Prostran je i s međuosovinskim razmakom gotovo 60 mm duljim od prethodnog modela Yaris Liftback. Volumen prtljažnika mu je čak 450 litara, što je gotovo veličine onih u srednje velikim sedanima.

Standardne su mu i velike 16-inčne gume s aluminijskim felgama, s bočnim retrovizorima u boji karoserije i ručkama na vratima te kromiranim vrhom ispušne cijevi. Dugi popis standardnih funkcija uključuje mnoge koji su obično opcionalni ili se nude samo na dobro opremljenim modelima: Smart Key Entry s Push Button Startom, svjetla za maglu, stražnja kamera, nagibni i podesivi upravljač te kromirane unutarnje ručke na vratima.

Yaris Hatchback standardno će biti opremljen sigurnosnim sustavom Pre-collision Safety System pri malim brzinama u oba modela. Sustav skenira cestu i ako se otkrije potencijalni frontalni sudar, audio/vizualno upozorenje i pomoć pri kočenju dizajnirani su za automatsko aktiviranje. Ako vozač ne odgovori, ovaj sustav može automatski aktivirati kočnice. Yaris Hatchback standardno dolazi s naprednim sustavom aktivne sigurnosti koji uključuje dinamičku kontrolu stabilnosti (DSC), sustav kontrole proklizavanja (TCS), sustav protiv blokiranja kotača (ABS), elektroničku raspodjelu sile kočenja (EBD), sustav pomoći pri kočenju (BA) i sustav kočenja (BOS). Niz od šest zračnih jastuka uključuje bočne zračne zavjese koje pomažu u zaštiti prednjih i stražnjih sjedala.

  • +6
Nova Toyota Yaris za američko tržište Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Struktura karoserije sastoji se od 65 posto ultravisokih vlačnih čelika i temelji se na kontinuiranom okviru pomoću ravnih greda - gdje god je to moguće - radi maksimalne čvrstoće. Visoki strukturni integritet omogućuje s prednjim ovjesom tipa MacPherson i stražnjim ovjesom s torzionim gredama udobnost vožnje te agilnost upravljanja.

Yaris, prema zasad dostupnim informacijama, ima 1,5-litreni četverocilindrični benzinski motor snage 106 KS. Odlikuje ga visoka kompresija (12.0: 1) i izravno ubrizgavanje goriva, a uparen je sa standardnim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Tu je još jedno iznenađenje u ovoj klasi: Sport Mode, koji mijenja osobnost automobila s pojačanim odzivom ubrzanja.

Zasad nije poznato hoće li Toyota i za europsko tržište ponuditi ovu verziju malenog gradskog automobila.