SVJETSKA PREMIJERA

Citroën predstavio novi C5 Aircross: Druga generacija dizajnerski je biser s više pogonskih opcija

01.05.2025 u 14:55

Bionic
Reading

Ovaj SUV iz C-segmenta nudi samopunjivi hibridni pogonski sklop, ali i produženi mir s iznimnim električnim dosegom, kako u plug-in hibridnoj verziji (preko 100 km u gradu) tako i u električnoj verziji (do 680 km u kombiniranom ciklusu WLTP-a). Njegovi pomoćni sustavi za vožnju život čine lakšim i sigurnijim

Citroën je predstavio potpuno novu, drugu generaciju C5 Aircrossa, a mi smo bili na njegovoj svjetskoj premijeri u Parizu i saznali sve o ovom modelu koji vraća ovu znamenitu francusku marku na veliku scenu. Mi bismo rekli da se Citroën tamo i vratio već nakon nedavno predstavljenih manjih modela C3 i C3 Aircross iz B-segmenta.

Uostalom, tamo Citroën zasluženo i pripada s obzirom na doprinos koji je dao europskoj, pa i svjetskoj automobilskoj industriji u svojih 106 godina postojanja. Sjetimo se samo nekoliko modela koji su u prošlosti imali ogroman utjecaj na povijest automobilske industrije, poput: Traction Avant 7A (1934.), Type H (1947.), 2CV (1948.), DS (1955.), Méhari (1968.) ili CX (1974.).

Citroën C5 Aircross - trenutak otkrivanja nove generacije C-SUV-a Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Inače, Citroën je na eventu predstavio i novi Ami Buggy, pristupačno električno rješenje za mikromobilnost, koji popunjava prazninu na tržištu i olakšava svakodnevni život: pristupačan, jednostavan za korištenje, siguran, s 2 sjedala.

A cijelo događanje predstavljanja novog C5 Aircross je bilo posvećeno 100-godišnjici 'elektrifikacije Pariza' osnivača marke André Citroëna, koji je 4. srpnja 1925. u 40 sekundi osvijetlio Eiffelov toranj s devet osvijetljenih prikaza: arabeske, pljuskovi zvijezda, kometi itd., sa sedam slova C.I.T.R.O.Ë.N. i dvostrukim ševronom, amblemom ove francuske marke.

Lansiranjem novog C5 Aircrossa, Citroën je u manje od dvije godine završio potpunu obnovu svoje linije modela. Njegova je gama sada sastavljena od modela koji izražavaju iste vrijednosti na svojim prepoznatljivim područjima – pristupačni, svestrani proizvodi koji nude izbor energije, a istovremeno pokazuju snažan identitet, prepoznatljivu udobnost i veliku jednostavnost korištenja.

S novim C5 Aircrossom, Citroën poprima novu dimenziju na tržištu C-SUV vozila, ključnom segmentu u Europi. Ovaj iznimno dojmljiv novi model ispunjava sva obećanja koncepta C5 Aircross predstavljenog u jesen 2024. na Pariškom salonu automobila.

C5 Aircross druge generacije korak je naprijed u svakom pogledu, pružajući inteligentan i sveobuhvatan odgovor na očekivanja kupaca u ovom segmentu. Recimo i to kako je lansirna boja novog C5 Aircrossa upečatljiva zelena.

Njegov dizajn je snažan i mišićav, a opet vitak i pun aerodinamičkih trikova. Mi smo na svjetskoj premijeri razgovarali sa šefom dizajna Citroëna, Belgijcem Pierreom Leclercqom, o čemu možete pročitati u naglašenom tekstu.

Njegova udobnost postavlja novi standard među C-SUV vozilima, s osjećajem udobnosti klase kabine koja nudi ogroman prostor u drugom redu i velikodušan volumen prtljažnika koji ostaje identičan bez obzira na razinu energije. U kabini pruža dojam putovanja u visokotehnološkoj čahuri, s ovjesom s progresivnim hidrauličkim jastucima, inovativnim sjedalima Advanced Comfort, dizajnom armaturne ploče s velikim, jednostavnim za korištenje Waterfall (vodopad) zaslonom osjetljivim na dodir i još mnogo toga.

Citroën C5 Aircross - svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Novi C5 Aircross nudi veći mir uma ugradnjom pomoćnih sustava za vožnju koji olakšavaju život – poput Citroën Matrix LED svjetala ili Pack drive Assist 2.0 – i ponudom izbora nekoliko elektrificiranih pogonskih sklopova koji odgovaraju različitim potrebama, postavljajući nove standarde u pogledu slobode kretanja: više od 100 km u električnom načinu rada u plug-in hibridnoj verziji za svakodnevna putovanja u gradu, do 680 km (WLTP kombinirani ciklus) u električnoj verziji i više od 950 km u hibridnoj verziji (WLTP kombinirani ciklus).

Većina poboljšanja novog C5 Aircrossa temelji se na platformi Stellantis STLA-Medium, koju uvodi u Citroën. Ova platforma nudi veliku fleksibilnost i u pogledu dimenzija - u ovom slučaju s duljim međuosovinskim razmakom radi povećanja prostora za putnike - i pogonskih sklopova, što je čini idealnom i za hibridna i za potpuno električna vozila. Njen inteligentni dizajn znači da može primiti niz baterija bez gubitka prostora u putničkom prostoru, uz velike kotače promjera 740 mm i do 20 cola. Konačno, platforma STLA-Medium nudi kupcima mnoštvo pomoći u vožnji i sučelja za povezivost i infotainment najnovije generacije, čineći vožnju još zabavnijom i bez stresa.

Razvijen u Francuskoj i sastavljen u Citroënovoj tvornici u Rennesu, novi C5 Aircross će biti u prodaji na glavnim europskim tržištima u drugoj polovici ove godine. Cijene zasad nisu objavljene.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Na trenutnom tržištu SUV-ova gdje arhitektonska ograničenja i moda stvaraju pretjerane, glomazne i neučinkovite dizajne, Citroën je preokrenuo situaciju kombinirajući snagu gustog, mišićavog stila s aerodinamikom zategnutih, fluidnih linija.

Citroënovi dizajneri osmislili su svaki dio, element i komponentu novog C5 Aircrossa s ciljem optimizacije dizajna i učinkovitosti. Novi C5 Aircross sada više nema zakrivljeni profil prethodne generacije, već ga krase zategnutije, oštrije linije novog dizajnerskog jezika Citroëna. Silueta se temelji na širim tragovima kotača s izraženim ramenima, što mu daje samouvjeren stav na cesti.

RAZGOVARALI SMO

Pierre Leclercq: čovjek iza Citroënove stilske revolucije

Od 2018. godine, Pierre Leclercq je šef dizajna u Citroënu. Kao globalni direktor dizajna za marku unutar Stellantis Grupe, krenuo je u potpuno redefiniranje stila Citroënovih modela. Pod njegovim vodstvom, Citroën je krenuo prema novoj estetskoj eri, obilježenoj smjelim stilskim jezikom, inspiriranim revolucionarnim prototipom Oli. Danas je Citroën, s modelima poput C3 i C3 Aircrossa, uspio otkloniti sumnje oko svog vizualnog identiteta. Leclercq, pravi vizionar, stoji iza ove metamorfoze koja čuva dušu brenda, a istovremeno gleda u budućnost.

Radikalna stilska transformacija

Kada je preuzeo mjesto šefa dizajna u Citroënu, Pierre Leclercq suočio se s velikim izazovom: preoblikovanjem estetike marke uz očuvanje jedinstvene baštine dvaju ševrona. 'Citroën je tvrtka s automobilima koje je vrlo lako razumjeti, zabavni su i imaju vrlo snažan genetski kod', objašnjava Pierre Leclercq. Njegov je cilj bio stvoriti potpuno novi vizualni jezik za marku, izazov koji je Citroënova bogata povijest učinila još složenijim, posebno s kultnim modelima poput 2CV-a.

Međutim, Pierre Leclercq i njegov tim dizajnera prihvatili su se ovog izazova počevši od 'praktički prazne stranice', imajući na umu važnost Citroënovog logotipa i vrijednosti koje on predstavlja. 'Drugi brendovi razvijaju svoju estetiku, ali ne i Citroën. Ova tvrtka se mora potpuno preoblikovati', naglašava Pierre Leclercq, dodajući da je element neočekivanog ključan u ovoj transformaciji.

Oli prototip: temelj novog dizajnerskog jezika

Upravo je s prototipom Oli vizija Pierrea Leclercqa dobila opipljiv oblik. Dizajniran da 'privuče pažnju', Oli utjelovljuje samu bit Citroënove budućnosti: funkcionalan automobil, pun osobnosti i pristupačan. Oli ne samo da iznenađuje, već u sebi nosi i estetske kodove budućih modela marke.

'Citroëni moraju imati osobnost, biti funkcionalni i imati razumnu cijenu', objašnjava Pierre Leclercq, ističući ključne karakteristike koje će voditi marku u godinama koje dolaze. Jednostavne, čiste linije Olija, kao i njegovi izraženi kontrasti boja, bit će zaštitni znak Citroëna. Ti se elementi nalaze u novom Citroënu C3 i C3 Aircrossu, prvim modelima koji utjelovljuju ovaj novi stil.

Dolazak novog Citroëna C3, izvedenog iz Olija, predstavlja prekretnicu za marku. 'Oli, a s njim i C3, učinili su čistoću forme i kontrast boja svojim glavnim zaštitnim znakom', objašnjava Pierre Leclercq. Novi svjetlosni potpis, istaknut na vertikalnoj i impozantnoj prednjoj fasadi, izdvaja ove modele na tržištu.

C3 i C3 Aircross nisu samo gradska vozila, oni utjelovljuju novo doba za Citroën, doba u kojem jednostavan i funkcionalan dizajn ima prednost nad nepotrebnim ukrasima. 'Ovi su automobili u početku bili veliki izazov, ali sada je smjer određen', samouvjereno kaže Piere Leclercq.

Utjecaj Citroëna Ami na dizajn Citroëna

Još jedno vozilo koje je imalo značajan utjecaj na Citroënovu dizajnersku strategiju je Citroën Ami. Iako geometrija Citroëna C3 ne dopušta točnu replikaciju rješenja korištenih na Amiju, ovaj mali gradski automobil otvorio je nove perspektive dizajnerskom timu. Pierre Leclercq naglašava važnost funkcionalne jednostavnosti Amija: 'Prednji i stražnji dio su potpuno isti, kao i vrata, čime se smanjuje broj dijelova. To je kompliciranije postići u automobilu poput C3, ali je otvorilo umove dizajnerskog tima.'

Ideja jednostavnog, modularnog vozila, poput Amija, inspirirala je Citroën da traži inovativna rješenja usmjerena na smanjenje troškova i učinkovitost. Ta se filozofija danas odražava u dizajnu novih modela poput C3 i C3 Aircrossa, gdje je svaki element dizajniran kako bi kombinirao dizajn, praktičnost i pristupačnost.

Dizajn Citroënovih modela također je pod utjecajem ekonomskih ograničenja. Pierre Leclercq naglašava da je Citroënov pristup učiniti 'obično izvanrednim', uz poštivanje proračunskih ograničenja. Na primjer, u Citroënu C3, ekrani su pojednostavljeni, a tehnologija je namjerno osnovna kako bi cijene ostale konkurentne.

Isto tako, inovativna rješenja poput upotrebe sjajne crne brizgane plastike za vanjske dijelove automobila, poput krovnih nosača i rešetke, pomažu u smanjenju troškova bez žrtvovanja dizajna. 'Mi usko surađujemo s dobavljačem kako bismo osigurali rješenja koja nam daju snažan identitet, ali uz cjenovnu prednost', objašnjava voditelj dizajna Citroëna.

Samouvjeren brend suočen s konkurencijom

Uz interne izazove, Citroën se mora suočiti i s međunarodnom konkurencijom, posebno od strane kineskih marki. Pierre Leclercq, koji je četiri godine radio u Kini, priznaje da su kineske tvrtke tehnološki napredne, posebno u elektrifikaciji, ali još nisu uspjele nametnuti uistinu jedinstven stil dizajna na globalnoj razini.

'Što se tiče dizajna, ne vidimo ništa jedinstveno u kineskoj automobilskoj industriji. Rade dobar dizajn, ali nas još nisu iznenadili novim identitetom', napominje.

Slično tome, dolazak električnih automobila također mijenja situaciju, čak i ako Citroën nastavi razvijati platforme s više vrsta energije. Međutim, Pierre Leclercq već predviđa izazove koji su pred njim. 'Sloboda koja dolazi od rada na električnim automobilima nije ista kao rad na vozilima s više vrsta energije', objašnjava. Međutim, vjeruje da budućnost leži u usvajanju novih održivih materijala i razvoju silueta automobila kako bi se zadovoljile sve strože norme emisija u Europi.

Zaključno, Citroën je usred stilskog preporoda, a Pierre Leclercq je glavni tvorac koji stoji iza toga. S modelima poput C3 i C3 Aircross, marka je pokazala da može briljantno spojiti tradiciju i moderno. Ovaj novi estetski jezik, temeljen na prototipu Oli, označava prekretnicu za Citroën i nema sumnje da će doći i do drugih iznenađenja. Reinventirajući vizualni identitet brenda, Pierre Leclercq uspio je sačuvati njegovu dušu, a istovremeno ga usmjeriti u budućnost.

Prednji kraj izražava snagu i fluidnost, a novi Citroënov logotip sada krasi drugu generaciju C5 Aircrossa. Citroënov novi svjetlosni potpis u 3 točke ovdje je interpretiran s posebno vitkim horizontalnim segmentima, naglašavajući eleganciju prednjeg dijela i pojačavajući izraz širine automobila. Citroën Matrix LED prednja svjetla (opcija) povezana su elegantnom, diskretnom sjajnom crnom trakom.

Još jedan vrhunski element pažnje posvećene detaljima su oblikovane pruge na odbojniku, koje oživljavaju ravnu površinu i odražavaju motiv ševrona na rešetki hladnjaka. Ona omogućuju vožnju automobila s upaljenim punim svjetlima u svakom trenutku, čim se razina svjetla smanji, bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu.

Svako prednje svjetlo sadrži 20 LED dioda koje se automatski pale ili gase ovisno o detektiranim drugim vozilima, što preciznije podešavajući svjetlosni snop kako bi vozaču C5 Aircrossa pružio optimalnu vidljivost bez rizika od ometanja drugih sudionika u prometu. Sofisticirani Citroën Matrix LED sustav također detektira prometne znakove i smanjuje intenzitet svjetla koje primaju, sprječavajući zasljepljivanje vozača refleksijom prednjih svjetala.

Kao znak poštovanja prema prednjem kraju, stražnji dio C5 Aircrossa ima sofisticiranu horizontalnu sjajno crnu masku. Naglašava vrlo vertikalna vrata prtljažnika, dizajnirana za povećanje prostora u prtljažniku. Ova traka pomaže vizualno naglasiti širinu vozila, dok je stražnji dio zakrivljen na vrhu kako bi se optimizirala aerodinamika i otkrila mišićava ramena. Stražnji dio ima aerodinamične dodatke, s dizajnom inspiriranim tehnologijom i elektroničkim uređajima. Dodatak ovih dvobojnih elemenata na stražnji dio pomaže u usmjeravanju protoka zraka.

Predstavljena na konceptu C5 Aircross, Citroënova svjetlosna 'krila' zadržana su na novoj generaciji. Karakterističan svjetlosni potpis u 3 točke ovdje je posebno spektakularan, s dvije vanjske svjetlosne točke odvojene od letvice koje kao da lebde poput peraja sa svake strane vozila.

Svrha ove inovacije je i estetska - svjetlosni potpis jedinstven na tržištu, postavljen kako bi proširio stav automobila - i aerodinamička: svjetla kombiniraju šuplji dio s dva deflektora koji strše iz vozila kako bi usmjeravali protok zraka u ovom području karoserije.

Ova pažnja posvećena aerodinamici dala je opipljive rezultate, ograničavajući utjecaj oblika karoserije. S 0,75, SCX (Drag area ili Površina otpora u aerodinamici) je jasno poboljšanje u odnosu na prethodnu generaciju (u usporedbi s 0,84 za prethodni C5 Aircross). Ove performanse koriste korisnicima i prevode se u dodatni električni domet od preko 30 km na autocesti u usporedbi s prethodnom generacijom.

Sveukupni dojam je već na prvi pogled sjajan, spoj je to modernosti, tehnologije i karaktera. Kod električne verzije, prednji dio je potpuno zatvoren kako bi se optimizirao aerodinamički otpor i doprinijelo manjoj potrošnji goriva.

Sa strane, novi C5 Aircross izražava fluidnost s linijom ruba nacrtanom u jednom pokretu od prednjeg prema stražnjem dijelu. Protežući se od rešetke do vrata prtljažnika, dodaje napetost i energiju bez suvišnih ukrasa. Udubljeni nos poklopca motora ima dinamičan osjećaj i potiče prodiranje zraka. Linija krova blago se spušta nakon drugog reda sjedala, optimizirajući aerodinamiku uz očuvanje volumena putničkog prostora, što jasno pokazuje obiteljsku namjenu novog C5 Aircrossa.

Zahvaljujući mogućnostima koje nudi platforma Stellantis STLA-Medium, Citroën je novom C5 Aircrossu dao savršenu ravnotežu, a istovremeno je dao prednost posebno velikodušnim dimenzijama: duljina 4652 mm (+150 mm) i širina 1902 mm. Međuosovinski razmak produžen je na 2784 mm – 60 mm više nego kod prethodnog C5 Aircrossa, a gotovo u cijelosti je dostupan za noge putnika na stražnjim sjedalima – te pruža izniman prostor: identičan onome koji nudi C5 X, koji postavlja standarde u ovom području.

Visina C5 Aircrossa zadržana je na 1,66 m, što pomaže u poboljšanju prodiranja zraka, a istovremeno poboljšava unutarnji prostor i omogućuje 200 mm razmaka od tla. Konačno, deflektori zraka i usisnici integrirani su u različite dijelove vozila kako bi se dodatno optimizirale njegove aerodinamičke performanse.

Zahvaljujući učinkovitom dizajnu i multi-energetskom konceptu ugrađenom u platformu Stellantis STLA-Medium, novi C5 Aircross nudi jedan od najboljih volumena prtljažnika u svom segmentu, identičan bez obzira na motor: od 565 dm³ (651 l vode) sa sklopljenim stražnjim sjedalima do 1668 dm³ sa sklopljenom klupom. Činjenica da nema gubitka prostora u prtljažniku kod hibridnih punjivih ili električnih verzija stavlja ih na vrh ponude u usporedbi s konkurencijom.

Zahvaljujući djeljivim i podesivim naslonima stražnjih sjedala u omjeru 40/20/40, volumen tereta može se prilagoditi specifičnim potrebama. Poklopac prtljažnika podijeljen je u dva dijela radi lakšeg pristupa prtljažniku. C5 Aircross može biti opremljen motoriziranim vratima prtljažnika s otvaranjem i zatvaranjem bez upotrebe ruku.

Pod prtljažnika, sa svojih 75 dm³ prostora za pohranu, može se podesiti na dvije različite visine. Dodatni prostori za pohranu, ukupno gotovo 40 l - rekord u ovom segmentu - raspoređeni su po cijeloj kabini, od velikog pretinca za rukavice sprijeda - u koji stane boca od 1,5 l - do spremnika na stražnjim vratima i velikodušnog prostora ispod prednje središnje konzole...

Što se tiče stila, ova platforma omogućuje korištenje kotača od 740 mm (+20 mm), u kombinaciji s naplatcima do 20 cola (gume dimenzija 235/50R20), što je prvi put za Citroën. Ovi kotači dodaju mnogo snage bočnom stilu automobila. Spektakularni kotači na novom C5 Aircrossu imaju koristi od modularnog dizajna, što je često slučaj s Citroënom. Naplatci su dizajnirani za poboljšanje aerodinamičke učinkovitosti, a perforirani dijelovi pomažu u hlađenju kočnica.

Novi C5 Aircross opremljen je kopčama u boji, dizajnerskim potpisom Citroënovih modela najnovije generacije. Ovi elementi za prilagodbu su zamjenjivi i daju automobilu grafički potpis. Vitki vertikalni elementi, u zlatnoj ili sjajno crnoj boji, nalaze se na prednjim vratima i prednjem dijelu vozila. Dodaju dašak elegancije, u sofisticiranoj interakciji između horizontalnosti rešetke hladnjaka s jedne strane i pragova i gornjeg dijela lukova kotača s druge strane.

Unutrašnjost

Ako je i vanjski dizajn novog C5 Aircrossa izvanredan, njegova je unutrašnjost za sve prisutne automobilske novinare izazvao posebno oduševljenje. Novi C5 Aircross sasvim sigurno nudi jedan od najudobnijih elektrificiranih obiteljskih SUV-ova C-segmenta na tržištu. Unutrašnjost je dizajnirana prema principima Citroënove C-Zen Lounge arhitekture, koja ima za cilj ponuditi atmosferu odmora u prostoru blagostanja i za putnike i za vozača, čiji je zadatak što jednostavniji.

U novom Citroënu C5 Aircross putnici sjede kao u dnevnom boravku, s namještajem i tkaninama koje podsjećaju na raspored interijera i nude isti ugodan osjećaj.

Citroënov 'Sofa Design' je duga i prozračna horizontalna armaturna ploča, dizajnirana poput komada namještaja za dnevni boravak. Donji dio armaturne ploče prekriven je visokokvalitetnom pjenastom tkaninom koja se proteže do panela vrata i sjedala, stvarajući jedinstvenu i ugodnu atmosferu. Dostupan je izbor svijetlih ili tamnih boja.

Toplu atmosferu putničkog prostora poboljšava prošireni sustav ambijentalne rasvjete, koji nudi izbor od osam različitih boja, još jedna premijera za Citroën. Elegantno naglašava horizontalnost armaturne ploče i nalazi se i na visokotoncima na njezinim krajevima, na vratima i na donjem dijelu središnje konzole. Kao znak poštovanja prema vanjskom izgledu vozila, još jedan prepoznatljiv element su obojene točkice na armaturnoj ploči i sjedalima, koje podsjećaju na vanjske kopče u boji.

Citroën Advanced Comfort® sjedala

Citroën je oduvijek bio poznat po svojoj udobnosti, a nova Citroën Advanced Comfort® sjedala su ključni element udobnosti novog C5 Aircrossa. Ova sjedala su rezultat Citroënovog istraživanja i iskustva stečenog na drugim Citroënovim modelima.

Sjedalo i donji dio naslona posebno su udobni, s vrlo debelim teksturiranim pjenastim elementima. Gornji dio naslona obavija ramena putnika poput šala, a zatim se spušta niz njihova leđa tvoreći bočne jastuke koji su, po prvi put, električno podesivi: pneumatski sustav omogućuje njihovo savršeno podešavanje morfologiji svakog pojedinca za optimalnu potporu i udobnost. A za vrhunsku udobnost, prednja sjedala također se mogu električno podesiti u do 10 položaja, s funkcijom grijanja, ventilacije i masaže koja nudi pet različitih programa.

Putnici na stražnjim sjedalima također imaju koristi od svih kvaliteta Citroën Advanced Comfort®-a, uključujući klupu i naslone obložene visokokvalitetnom pjenom. U višim razinama opreme, stražnja sjedala su grijana.

Vjeran Citroënovoj DNK, novi C5 Aircross dizajniran je kako bi duga obiteljska putovanja učinio lakšima i udobnijima. Zahvaljujući velikodušnom međuosovinskom razmaku od 2,78 m, novi C5 Aircross nudi unutarnji prostor koji postavlja standarde u segmentu i označava jasno poboljšanje u odnosu na prethodnika. To se posebno odnosi na stražnja sjedala, s prostorom za koljena identičnim onome kod amblematskog C5 X i 51 mm dužim od prethodnog C5 Aircrossa. Visoki putnici također će se osjećati vrlo udobno zahvaljujući visini iznad glave od 68 mm povećanja u 2. redu u usporedbi s prethodnim modelom. Nasloni se mogu nagnuti između 21° i 33°, što doprinosi osjećaju putovanja u udobnoj klasi.

Još jedna nova značajka ovog C5 Aircrossa druge generacije je središnji naslon za ruke s dva držača za čaše i dva utora za pametne telefone. Pametni telefoni mogu se puniti pomoću dva USB-C priključka smještena na stražnjoj strani središnje konzole, koja također ima 12V utičnicu. Putnici na prednjim sjedalima također imaju dva USB-C priključka i 12V utičnicu na prednjoj strani središnje konzole (treći 12V priključak nalazi se u prtljažniku).

Svi putnici, sprijeda i straga, također će cijeniti svjetlo koje pruža veliki panoramski stakleni krov (1069 x 720 mm). Prednji dio krova može se električno otvoriti kako bi se poboljšala ventilacija kabine i pružio osjećaj slobode. Električna zavjesa može se koristiti za skrivanje cijelog krova.

Ovjes Progressive Hydraulic Cushions®

Još jedan ključ iznimne udobnosti novog C5 Aircrossa je ovjes Progressive Hydraulic Cushions®, koji apsorbira nepravilnosti na cesti, dajući automobilu osjećaj 'čarobnog tepiha'. Oni osiguravaju optimalan kontakt između kotača i površine ceste te definiraju savršenu razinu udobnosti za putnike, a istovremeno čine vozilo zabavnim za vožnju. Sprijeda postoje čak dva progresivna amortizera, jedan za kompresiju, a drugi za odbijanje. Ova konstrukcija ovjesa osigurava veću gipkost i udobnost na malim neravninama, bez ugrožavanja potrebe za prigušenjem namijenjenim zadržavanju tijela na mjestu tijekom vožnje po neravnoj cesti. U potonjem slučaju, sustav postupno usporava vertikalno kretanje na kraju svog raspona. Za razliku od mehaničkog graničnika u konvencionalnom amortizeru - koji apsorbira energiju i smanjuje udobnost oslobađajući dio nje u obliku udara - progresivni hidraulički graničnik apsorbira i raspršuje tu energiju.

Integriranje najnovijih tehnologija za optimizaciju ergonomije položaja za vožnju bio je prioritet dizajna za novi C5 Aircross. Cilj je jednostavan: korištenje digitalnih zaslona s jasnom i atraktivnom grafikom kako bi se osiguralo da vozač ima sve informacije ispred sebe i nadohvat ruke, kako bi se smanjilo njegovo mentalno opterećenje i omogućila mu potpuna bezbrižnost u vožnji.

Novi Citroën C5 Aircross ima najveći središnji HD Waterfall zaslon osjetljiv na dodir koji je Stellantis ikada ponudio. Sa svojim spektakularno laganim i vertikalnim dizajnom, lebdi ispred armaturne ploče, a zatim se u jednom pokretu spušta prema dolje kako bi se besprijekorno povezao sa središnjom konzolom.

Novi HD 'vodopadni' zaslon osjetljiv na dodir ima i potpuno prilagodljive i fiksne dijelove za brz i jednostavan pristup bitnim funkcijama u svakom trenutku. Od vrha do dna, središnji zaslon nudi:

  • Fiksnu statusnu traku koja u svakom trenutku prikazuje bitne informacije: vrijeme, vanjsku temperaturu, razinu napunjenosti pametnog telefona itd.
  • Veliko prilagodljivo područje koje prikazuje 3D navigaciju, upravlja infotainment sustavom i omogućuje programiranje widgeta za izravan pristup određenim funkcijama i njihovo pozicioniranje po želji na zaslonu, u izboru veličina. Ovo područje nudi nekoliko stranica, što vam omogućuje umnožavanje sadržaja i prikaz do 16 widgeta po stranici, lako dostupnih pomicanjem po zaslonu vrhom prsta, kao što biste to učinili s pametnim telefonom ili tabletom.
  • Fiksna kontrolna traka za brz i jednostavan pristup početnoj stranici glavnog zaslona, ​​telefonu, glavnim postavkama vozila itd.
  • Izravan pristup kontrolama klime za vozača i suvozača.

Za poboljšanu ergonomiju, ovim zaslonom se lako može upravljati s laktom naslonjenim na naslon za ruke. Nudi atraktivnu grafiku i jednostavno upravljanje glavnim funkcijama automobila.

Povezan sa svijetom

Novi Citroën C5 Aircross ima najnoviju generaciju Citroënovih infotainment sustava, uključujući povezanu 3D navigaciju i kompletan audio sustav. Do osam vozača može stvoriti personalizirani profil koji pamti njihove omiljene radio postaje, uobičajena odredišta, preferiranu konfiguraciju za središnji zaslon osjetljiv na dodir itd.

Integracija pametnih telefona potpuno je besprijekorna zahvaljujući bežičnoj vezi koja je kompatibilna s Apple CarPlay i Android Auto. Dva pametna telefona mogu se istovremeno spojiti putem Bluetootha. Bežični punjač od 15 W integriran je u središnju konzolu u kosom položaju dizajniranom za optimalnu ergonomiju. Ovaj pametni prostor za pohranu idealno je mjesto za odlaganje pametnog telefona kada uđete u automobil i nudi promišljen kut za praćenje informacija na njemu dok vozilo miruje.

Sustav prepoznavanja glasa 'Hello Citroën' koristi upute prirodnog jezika za podešavanje temperature u unutrašnjosti, pokretanje navigacijskog sustava do pohranjenog odredišta, odabir pohranjene radio postaje, upućivanje telefonskog poziva i još mnogo toga.

Osim toga, novi C5 Aircross nudi OpenAI ChatGPT, izravno integriran u infotainment sustav. S ChatGPT-om, Citroën predstavlja novi generativni alat umjetne inteligencije koji prepoznavanje glasa čini još fluidnijim i prirodnijim te poboljšava udobnost u vozilu digitalnim asistentom koji pruža inteligentan i interaktivan životni prostor kako bi svakodnevni život bio lakši.

Citroën C5 Aircross - svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Prošireni Head-Up zaslon

Svi novi modeli C5 Aircross imaju 10-inčnu digitalnu instrument ploču, koja je idealno postavljena i prilagodljiva po želji. Ovisno o razini opreme, ovo je nadopunjeno proširenim Head-Up zaslonom: velikim zaslonom u boji koji se projicira kroz vjetrobransko staklo. Ova tehnologija čini vožnju mirnijom i opuštenijom, jer vozači više ne moraju skidati pogled s ceste kako bi dobili željene informacije. Veliki head-up zaslon (30 posto veći od onog u C5 X) podesiv je po visini radi lakšeg čitanja i može se prilagoditi za prikaz informacija koje vozač preferira.

Sustavi pomoći vozaču i sigurnost

Paletu tehnologija u novom C5 Aircrossu upotpunjuju Citroënovi sustavi pomoći pri vožnji i parkiranju najnovije generacije, na najvišoj razini stručnosti marke. Primjerice, paket Drive Assist 2.0 nudi iznimnu udobnost i sigurnost vožnje omogućujući autonomnu vožnju 2. razine. Uključuje posebno:

  • Poluautomatsku promjenu trake. Kada se aktivira, ova funkcija, dostupna od 70 km/h na brzim trakama ili autocestama, automatski mijenja trake nakon što provjeri da nema prepreka i zatraži potvrdu od vozača jednostavnim pritiskom na gumb 'OK' na upravljaču.
  • Upozorenje na promet iza vozila. Kada je uključena brzina za vožnju unatrag, ova funkcija upozorava na prepreke koje se približavaju (pješaci, biciklisti, vozila, kamioni, motocikli) u zonama mrtvog kuta vozila, zahvaljujući radaru za stražnji kut.
  • Kamera za nadzor vozača. Jedna kamera neprestano prati oči vozača, a druga putanju automobila, posebno ako skrene sa svoje trake. Kada se otkrije rizik, aktivira se zvučni i svjetlosni signal.
  • Proširena detekcija mrtvog kuta. Sustav koristi radar s dometom do 75 m umjesto ultrazvučnih senzora s dometom od samo nekoliko metara.
Citroën C5 Aircross - svjetska premijera
  • Citroën C5 Aircross - svjetska premijera
  • Citroën C5 Aircross - svjetska premijera
  • Citroën C5 Aircross - svjetska premijera
  • Citroën C5 Aircross - svjetska premijera
  • Citroën C5 Aircross - svjetska premijera
    +82
Citroën C5 Aircross - svjetska premijera druge generacije C-SUV-a Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

VisioPark ili VisioPark 360°, ovisno o razini opreme. VisioPark se sastoji od kamere koja se aktivira čim se uključi brzina za vožnju unatrag, uz 8 senzora prepreka. Sustav prikazuje pogled na stražnji dio vozila na središnjem zaslonu, s izborom od tri načina rada: normalan s linijama vodiča, panoramski od 180° ili rekonstruirani pogled na nebo. VisioPark 360° kombinira četiri kamere s osam senzora prepreka kako bi pružio pogled od 360° na neposrednu okolinu vozila.

Pogonski sklopovi

Novi C5 Aircross ima u ponudi raznoliku ponuda motora što ilustrira Citroënovu strategiju više goriva, koja odgovara različitim potrebama i namjeni europskih kupaca, ostavljajući im slobodu da sami donose odluke i podržavajući ih vlastitim tempom u prijelazu na elektrifikaciju.

C5 Aircross Hybrid 145 Automatic

Ova hibridna 48V tehnologija kombinira veliku jednostavnost korištenja - bez punjenja, velikodušan domet od više od 950 km u kombiniranom WLTP ciklusu - s mogućnošću značajnog smanjenja emisija CO2 i potrošnje goriva, a time i troškova rada. U gradu, novi C5 Aircross Hybrid 145 može se voziti do 50 posto vremena u električnom načinu rada.

Ova tehnologija kombinira 3-cilindrični 1,2-litreni turbo motor nove generacije od 136 KS (100 kW), razvijen za hibridizaciju, sa sinkronim elektromotorom s permanentnim magnetom od 12 KS (9 kW - vršna snaga 28 KS / 21 kW) koji napaja baterija od 0,9 kWh smještena ispod vozačevog sjedala. Elektromotor je izravno integriran u novi 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom eDCS.

Upravljanje dvama motorima je potpuno automatsko i transparentno za vozača. Tijekom ubrzanja pri maloj brzini, elektromotor podržava motor s unutarnjim izgaranjem. Pri stalnim brzinama, dva motora rade zajedno kako bi optimizirala potrošnju goriva. U gradu i pri manevriranju, novi C5 Aircross Hybrid 145 može raditi u električnom načinu rada ako to dopušta razina napunjenosti baterije. Baterija se automatski puni tijekom usporavanja.

Zahvaljujući tim kvalitetama, novi C5 Aircross Hybrid 145 ograničava potrošnju goriva na oko 15 posto manje od nehibridnog benzinskog modela i, zahvaljujući i svojoj preciznoj aerodinamici, 4 posto manje od prethodne generacije C5 Aircross Hybrid 145.

Citroën C5 Aircross - STLA Medium multienergetska plattforma Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 Automatic - PHEV

Tehnologija punjivog hibrida (plug-in hibrid ili PHEV) podiže novi C5 Aircross na višu razinu, čineći ga mjerilom u svom segmentu za jednostavnost korištenja. Nudi električni domet od prosječno 86 km, što je 33 posto više od prethodnog C5 Aircrossa - i preko 100 km u gradu. Njegov veliki spremnik benzinskog goriva od 55 litara je povećanje od 28 posto, a daje mu ukupni domet od 650 km na autocesti.

Plug-in hibridna tehnologija novog C5 Aircrossa kombinira 4-cilindrični 1,6-litreni turbo motor od 150 KS (110 kW) s elektromotorom od 92 kW (125 KS), koji napaja baterija od 21 kWh smještena ispod poda u središtu vozila, za ukupnu snagu od 195 KS (143 kW). Elektromotor je integriran u novi 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom eDCS.

Ova dva motora mogu raditi zajedno ili odvojeno, ovisno o uvjetima vožnje i potrebama vozača. Vozač može birati između tri načina vožnje: Hybrid – zadani način – koji automatski upravlja radom oba motora, dajući prednost električnoj energiji kad god je to moguće kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisije; Electric, za električni rad sve dok napunjenost baterije dopušta i do 135 km/h; i Sport, gdje elektromotor podržava motor s unutarnjim izgaranjem za maksimalne performanse, poboljšane specifičnim postavkama za gas, mjenjač i upravljanje.

Novi Citroën C5 Aircross Hybrid Rechargeable 195 nudi najbolje od oba svijeta: domet i performanse koji jamče potpuni mir na dugim putovanjima i mobilnost s nultom emisijom u svakodnevnom životu. S više od 100 km električnog dometa u gradu, mnogi korisnici neće morati svakodnevno puniti bateriju. A punjenje je brzo: 5 sati i 15 minuta za punjenje od 0 do 100 posto na zidnoj kutiji od 7,4 kW sa standardnim ugrađenim punjačem od 3,7 kW i samo 2 sata i 55 minuta s opcionalnim ugrađenim punjačem od 7,4 kW.

Citroën C5 Aircross i AMI svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

ë-C5 Aircross: električni domet do 680 km

Fleksibilnost platforme STLA Medium omogućuje Citroënu da ponudi niz električnih pogonskih sklopova koji zadovoljavaju raznolike potrebe europskih kupaca za ključne kriterije kao što su performanse, domet, brzina punjenja te troškovi nabave i rada.

Novi ë-C5 Aircross dostupan je s dva 100 posto električna motora:

  • Autonomija do 520 km s 210 KS: dobro uravnotežen i pristupačan domet, s motorom od 157 kW (210 KS) u kombinaciji s baterijom od 73 kWh koji nudi domet od 520 km.
  • Autonomija do 680 km s 230 KS: domet prilagođen putovanjima na duge relacije, s iznimnim dometom od 680 km, motorom od 170 kW (230 KS) i baterijom od 97 kWh.

Vozač može birati između tri načina vožnje. Zadani način rada je Normal, s blago ograničenom snagom i okretnim momentom kada je pritisak na papučicu gasa između 0 i 70 posto; iznad 70 posto dostupni su puna snaga i okretni moment. Eco optimizira domet smanjenjem performansi grijanja i klimatizacije, kao i snage i okretnog momenta, koji ostaju potpuno dostupni kada je potrebno uz 'kick-down'. Sport način rada daje 100 posto snage i okretnog momenta u svakom trenutku, kao i specifične postavke gasa, upravljanja i mjenjača za maksimalne performanse.

Trostupanjski regenerativni sustav kočenja optimizira korištenje kinetičke energije automobila za punjenje baterije. Pomoću lopatica iza upravljača vozač može odabrati jednu od tri razine sile usporavanja (-0,6 m/s², -1,2 m/s² ili -1,8 m/s²) koje odgovaraju trima razinama punjenja. Dva načina rada s najvećim stopama usporavanja - a time i najvećim stopama punjenja - automatski pale stop svjetla.

Citroën ë-C5 Aircross može biti opremljen toplinskom pumpom koja osigurava idealnu temperaturu u putničkom prostoru, a pritom troši znatno manje energije od tradicionalnog sustava grijanja. Na primjer, kada vanjska temperatura padne ispod nule, energija ušteđena korištenjem toplinske pumpe produžuje domet automobila za 25 km. ë-C5 Aircross također ima grijana sjedala i grijani upravljač, pružajući optimalnu udobnost uz ograničavanje potrošnje energije.

Povezani navigacijski sustav u C5 Aircrossu uključuje planer putovanja za električna vozila, koji programira najučinkovitiju rutu za dolazak do željenog odredišta koristeći niz čimbenika, ažuriranih u stvarnom vremenu: udaljenost, stanje napunjenosti baterije pri polasku (SOC), ograničenja brzine, vrstu ceste, nagibe, promet, dostupne stanice za punjenje itd. Ovaj planer putovanja automatski uključuje svako potrebno punjenje u planiranje rute, predlažući najsnažnije dostupne stanice za punjenje kako bi se optimiziralo vrijeme putovanja.

Citroën ë-C5 Aircross nudi izvrsne performanse punjenja u segmentu za optimalnu jednostavnost korištenja. Standardno je opremljen trofaznim punjačem od 11 kW, a od 2026. godine moći će se dobiti i opcionalni trofazni dvosmjerni punjač od 22 kW za ultrabrzo punjenje, koji može nadoknaditi domet do 160 km za samo deset minuta.

Vrijeme punjenja između 20 i 80 posto sa standardnim ugrađenim punjačem od 11 kW posebno je konkurentno.

  • S baterijom od 73 kWh: 6 sati i 45 minuta na jednofaznoj zidnoj kutiji od 7,4 kW, 4 sata i 30 minuta na trofaznoj zidnoj kutiji od 11 kW, 30 minuta na ultrabrzom terminalu od 160 kW.
  • S baterijom od 97 kWh: 8 sati i 55 minuta na jednofaznoj zidnoj kutiji od 7,4 kW, 6 sati i 30 minuta na trofaznoj zidnoj kutiji od 11 kW, 27 minuta na ultrabrzom terminalu od 160 kW.

Vehicle-to-Load tehnologija

Od 2026. godine, ë-C5 Aircross opremljen trofaznim dvosmjernim ugrađenim punjačem od 11 kW ili 22 kW moći će koristiti prednosti V2L ili Vehicle-to-Load tehnologije. To omogućuje električnom vozilu da opskrbljuje vanjske uređaje električnom energijom, pretvarajući automobil u mobilni i fleksibilan izvor energije. V2L tehnologija je posebno korisna u situacijama kada je pristup izvoru energije ograničen, kao što je putovanje ili sudjelovanje u aktivnostima na otvorenom. Zamislite da možete priključiti svoje prijenosno računalo, napuniti svoj električni bicikl ili čak napajati mali hladnjak izravno iz automobila tijekom piknika...

Kvaliteta stručnosti 'proizvedeno u Francuskoj'

Dizajniran i konstruiran u Francuskoj, novi C5 Aircross sastavlja se u Citroënovoj povijesnoj tvornici u Rennesu (Bretanja). U interesu održivosti i smanjenja ugljičnog otiska, navlake sjedala izrađene su od recikliranih tkanina. Novi C5 Aircross sadrži 160 kg recikliranih metala i 47 kg reciklirane ili biološki dobivene plastike.

Prozirna plastika u pretincima za pohranu na vratima i konzoli sadrži 20 posto izdanaka vinove loze, nabavljenih iz organskih vinograda u Burgundiji i obrađenih lokalno. Ovi izdanci vinove loze obično se spaljuju nakon berbe. Novi Citroën C5 Aircross prvi je automobil na svijetu koji u svoj dizajn uključuje izdanke vinove loze. Sveukupno, C5 Aircross sadrži 47 kg plastike izrađene od recikliranih ili biološki dobivenih materijala, 160 kg recikliranih metalnih dijelova i 20 posto recikliranih guma. C5 Aircross ne sadrži kožu i koristi vrlo malo kroma.

Još jedan primjer francuske stručnosti: baterijski paket od 97 kWh za ë-C5 Aircross proizvodi se u gigafactory ACC u Douvrinu. Baterijski paket (73 ili 97 kWh) sastavlja se izravno u tvornici u Rennesu. Modul električnog pogona (EDM) dizajniran je i proizveden u Francuskoj (Trémery) od strane zajedničkog poduzeća NPE. Električni stroj e-Powertrain je sinkroni motor s permanentnim magnetom koji proizvodi zajedničko poduzeće STL-NIDEC u Trémeryju (Francuska). Ovdje se nudi u novoj generaciji, s većom snagom i poboljšanom učinkovitošću. Konačno, pretvarač – smješten između baterije i elektromotora – proizvodi Stellantis u Valenciennesu (Francuska).