Novi automobili u 2025.

I dalje rast prodaje u usporedbi s 2024. VW u svibnju prodao najviše, najprodavanija Škoda Octavia

05.06.2025 u 08:47

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistriran 8531 novi osobni automobil, što je 250 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Škoda Octavia je ukupno najprodavaniji model s 1818 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec svibanj 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 5. mjesec 2025. Generalno, svibanj nam je donio nešto lošije rezultate nego prethodni mjesec travanj ove godine. Tako je u svibnju prodan 451 automobil manje.

Novoregistrirano je ukupno usvibnju 8531 novi osobni automobil, što je 250 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako godina u odnosu na isti period 2024. donijela rast od 6,24 posto.

Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca svibnja drži Škoda koja s ukupno 4160 automobila drži 12,81 posto tržišta. Na drugom je mjestu sada Volkswagen s 3724 vozila ili 11,47 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Renault 3371 vozilom ili 10,38 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 34,66 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.

Škoda Octavia se vratila na prvo mjesto najprodavanijih modela, drugi Renault Clio, a VW T-Cross na trećem mjestu

Prva na listi najprodavanijih modela u 2025. godini je Škoda Octavia s 1818 komada (5,60 posto tržišta). Renault Clio je drugi s 1662 komada (5,12 posto). Na trećem mjestu je i dalje VW T-Cross s 1635 komada (5,03 posto). Opel Corsa je na četvrtom mjestu s 1254 komada, a Renault Captur peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. s 1250 prodanih primjeraka.

Gledamo li samo svibanj 2025. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Škoda Octavia s 550 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Volkswagen T-Cross s 515 komada, a na trećem mjestu Opel Corsa s 497 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Renault Clio s 367, a peti je Renault Captur s 255 komada registriranih u svibnju.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) uvjerljivo drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 9706 automobila ili 31,78 posto. Na drugom mjestu je Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 5358 automobila ili 16,5 posto. Dodamo li ovome i Nissan s 420 automobila ili 1,29 posto, kao i Mitsubishi sa 7 vozila ili 0,02 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 5785 prodanih automobila ili 17,81 posto. Na trećem mjestu je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 4065 automobila ili 12,52 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s 2812 prodanih vozila ili 8,66 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2021. godini bilo prodano 40 različitih marki automobila, 2022. godine 50, 2023. godine 46, a 2021. godine 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon svibnja ima ukupno 48.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon svibnja dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 15.590 komada ili 48,0 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon svibnja 12.084 automobila ili 37,2 posto. U 2024-toj ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Dakle, nezaustavljivo raste broj prodanih hibrida, pa će sasvim sigurno uskoro i prestići 'čiste' benzince. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (2366), Toyota (1385) i BMW (980).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu s 3813 primjeraka ili 11,7 posto. U cijeloj 2024-toj ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Godinu 2022. su isto završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 644 komada ili 2,0 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia s 467 komada, tu je još samo Renault sa 77 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse). Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Recimo i to kako je Dacia u suradnji s Renaultom, u modelu Dacia Bigster, nedavno predstavila potpuno novi Mild hybrid-G 140, revolucionarni dvogorivni pogon koji radi u kombinaciji s blagim hibridom od 48 V.

Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.

Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, s 347 vozila ili 1,1 posto tržišta. Tako je nakon svibnja na vrhu Tesla sa 61 vozilom ili 17,58 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je Volkswagen s 57 vozila ili 16,43 posto. Slijede Hyundai i BYD s po 33 vozila ili 9,51 posto. U cijeloj 2024. je prodano njih 1915 ili 3,0 posto. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto.

U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. I dalje se nagađa da će ove godine biti raspisan natječaj za državne poticaje, ali za pravne osobe. No dok to ne bude i službeno objavljeno nećemo spekulirati o kolikom iznosu se radi. Mnogi kažu, rekordnim!

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Recimo i to kako je u 2023. ukupno 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute. Ove godine je 24 proizvođača, od njih ukupno 48 isporučilo kupcima električne aute.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon svibnja pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija s 13.200 ili 40,64 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je nakon svibnja Splitsko-dalmatinska županija s 2836 komada ili 8,73 posto. Prošle, 2024. godine je tamo bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Istarska županija je izbila na treće mjesto s 2635 komada ili 8,11 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Bjelovarsko-bilogorska županija je na 4. mjestu s 2315 komada ili 7,13 posto. Peto mjesto zauzima nakon svibnja Požeško-slavonska županija s 2239 komada ili 6,89 posto.

Primorsko-goranska je na 6. mjestu s 1847 komada ili 5,69 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.

Na posljednjem mjestu je Ličko-senjska županija sa 140 automobila ili 0,43 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila.