POSLJEDICE EPIDEMIJE

I autoindustriju zahvatila epidemija koronavirusa; najviše je pogođena VW Grupa

06.02.2020 u 11:34

Bionic
Reading

I drugi su proizvođači automobila i njihovi dobavljači poput Nissana, Honde, Hyundaija, PSA Grupe, Toyote, Forda, Boscha, Valea izravno ili neizravno pogođeni radi obustavljanja proizvodnje u Kini zbog epidemije

Prije nekoliko dana smo pisali da Škoda, češki proizvođač automobila u sklopu Volkswagen Grupe, odgađa poslovne posjete Kini zbog epidemije koronavirusa, no rejting agencija Standard & Poors je sada izvjestila da upravo cijela Volkswagen Grupa ima najviše štete u poslovanju zbog koronavirusa.

VW Grupa proizvodi i prodaje gotovo 40 posto svojih automobila u Kini, a iako su njezine glavne tvornice izvan epicentra u provinciji Hubei, vjerovatno će biti zatvorene na dulje razdoblje vladinim ograničenjima usmjerenima na borbu protiv ove opake bolesti, stoji u S&P izvješću objavljenom u srijedu. U opasnosti su oko 3 milijarde eura dividendi koje Volkswagenova kineska zajednička ulaganja donose njemačkom proizvođaču automobila, navodi se u izvješću analitičara S&P pod vodstvom Vittorije Ferraris.

Virus je prisilio tvrtku S&P da snizi svoje prognoze za oporavak kineskog tržišta nakon dvije slabije godine. Više se ne očekuje da će prodaja na najvećem svjetskom automobilskom tržištu rasti od 1 do 2 posto u 2020. godini prema prethodnim prognozama analitičara.

No nije samo Volkswagen Grupa u problemima zbog epidemije, pa je tako Nissan izdvojen zbog relativno visokog rizika 's obzirom na veliku izloženost i nedavno slabe performanse', rekli su u S&P-u. Tu je i Honda koja ima proizvodnu bazu u gradu Wuhanu u kojem je izbila epidemija i oslanja se na Kinu s 30 posto prodaje i proizvodnje, rekli su analitičari.

Rizici lanca opskrbe

Lanac opskrbe također je u opasnosti, rekao je S&P, a očekuje se da će Bosch, najveći svjetski dobavljač autoindustrije, biti 'teško pogođen'. Većina Boschovih postrojenja 'priprema se za nastavak proizvodnje u narednim danima', rekli su iz Boscha ranije ovog tjedna. 'Mi stalno procjenjujemo situaciju.'

Francuski dobavljač Valeo izjavio je da zasad nema većih poremećaja u svom lancu opskrbe u Kini. Prošlog mjeseca Valeo je rekao da će produžiti zatvaranje postrojenja u kineskom Wuhanu barem do 13. veljače. Valeo upravlja s tri lokacije u Wuhanu, u kojima je zaposleno 1900 ljudi.

Brembo, talijanski proizvođač premium kočnica rekao je da ne vidi veliki utjecaj na svoje poslovanje. 'Neposredni utjecaj je vrlo ograničen, jer ono što radimo u kineskim postrojenjima ostaje u Kini', rekao je predsjedavajući Alberto Bombassei na marginama događanja u Milanu. Brembo ima tvornicu u Nanjingu i očekuje ponovno pokretanje proizvodnje 10. veljače.

Izbijanje virusa počelo je pogađati proizvodnju automobila izvan Kine, pa tako Hyundai obustavlja proizvodnju u Južnoj Koreji zbog nedostatka dijelova kabelskog snopa koji proizvode kineski dobavljači.

Iz Tesle, američkog proizvođača električnih automobila, su rekli prošlog tjedna kako bi kašnjenje od 1 do 1,5 tjedna u proizvodnji njihovih Modela3 sedana proizvedenih u Šangaju zbog privremenog zatvaranja tvornice moglo malo utjecati na profitabilnost u ožujku. Tvrtka također procjenjuje hoće li lanac opskrbe utjecati na automobile proizvedene u tvornici u Fremontu u Kaliforniji.

Dugi prekidi proizvodnje

Proizvođači automobila su produžili praznični prekid proizvodnje u svojim postrojenjima u Kini zbog epidemije virusa.

  • Kineski pothvat tvrtke BMW s Brillianceom - BBA High Voltage Battery Center planira ponovno pokrenuti proizvodnju automobila 17. veljače, stoji u postu na njihovim društvenim mrežama.
  • Ford Motor planira nastaviti proizvodnju 10. veljače u tvornicama u Chongqingu i Hangzhouu s partnerom iz zajedničkog ulaganja tvrtkom Chongqing Changan Auto. Ford je odbacio svaki potencijalni utjecaj iz svoje već ionako slabije godišnje prognoze, rekavši kako je prerano za procjenu.
  • Honda planira produžiti razdoblje u kojem su zatvorene njihove tri tvornice automobila u Wuhanu, koje vodi s Dongfeng Groupom, do 13. veljače.
  • Nissan je rekao kako razmišlja o ponovnom pokretanju proizvodnje u Kini u svom ulaganju s Dongfengom negdje iza 10. veljače. Proizvodnja u Hubeiu započeti će nakon 14. veljače.
  • PSA Grupa priopćila je kako će njezine tri tvornice u Wuhanu, epicentru epidemije, ostati zatvorene do 14. veljače.
  • Toyota je u Kini zatvorila tvornice u Kini do 9. veljače. Japanski proizvođač automobila, koji upravlja pogonima u regijama kao što su grad Tianjin na sjeveru i u južnoj provinciji Guangdong, rekao je da ocjenjuje stanje isporuke dijelova.