osvježenje

[FOTO] Novi Fiat Tipo je sada dobio i verziju Tipo Cross: novi motori, dizajn te pregršt novih tehnologija

28.10.2020 u 08:43

Bionic
Reading

Linija motora novog Tipa potpuno je osvježena, a prilikom lansiranja na tržište dolazi s benzinskim ili dizelskim motorima

Fiat je predstavio restilizirani model Tipo, a dodao mu je i potpuno novu verziju crossover Tipo Cross. Ovo osvježenje došlo je u obliku dizajna samog vozila i ugrađenom tehnologijom, a proizvođač iz Torina da je riječ o najboljoj razini sigurnosti i infotainment sustavu u svom segmentu, a tu su i novi motori.

Fiat Tipo predstavljen je 2016. godine, od tada je obitelj Tipo narasla, jer su uz limuzinsku verziju došle i 5-vratna te karavan, a sada slijedi i novi Tipo Cross. Od lansiranja nadalje, Tipo je odmah postao jedan od najhvaljenijih modela u svom segmentu u Italiji i širom Europe, gdje je uvelike pomogao uspješnosti marke Fiat, s više od 70 posto količine prodaje na tržištima izvan Italije. Prema podatcima Fiata, do sada je prodano ukupno 670.000 primjeraka, a 2019. je postignut najveći udio izvan Italije.

Nova postava vrti se oko dvije teme: 'Life' (Život) i njegove 3 razine opreme - Tipo, Life i City Life, dostupne u tri varijante karoserije (4 vrata, 5 vrata i Station Wagon karavan); i temu 'Cross, s dvije razine opreme - City Cross i Cross, te u varijanti crossovera s 5 vrata.

Fiat Panda Cross bio je, prema Fiatu, strateški ključ uspjeha ovog modela u cijeloj Europi. Doista, izgled 'crossovera' približio je Pandu novom, mlađem ciljanom kupcu, onima koji traže automobil koji nije samo funkcionalan, idealan za grad, već i super cool i sa suvremenim dizajnom. Ista strategija preuzeta je i u Tipu, s proširenjem njegove obitelji. Fiatovi dizajneri i inženjeri razvili su novi Tipo Cross u skladu s tim linijama, stvarajući novi crossover, ponovno usmjeren na novu ciljanu publiku, širu nego prije u pogledu dobi, estetskog ukusa i zahtjeva za mobilnošću.

Što se sve promijenilo

Prepoznati restilizirani Fiat Tipo iz prethodne verzije lako je već na prvi pogled sprijeda, s redizajniranom rešetkom i novim logom u obliku natpisa Fiat s novim fontom, izvedenim iz onog kod električnog Fiata 500. Novi dizajn odnosi se također i na prednja i stražnja svjetla, koja su sada potpuno LED, i na branike. Konačno, svoj debi imaju i novi 16 i 17-colni aluminijski naplatci.

U kokpitu je digitalizacija snažna, s novim 7-inčnim digitalnim instrumentima uz koji stoji 10,25 zaslon osjetljiv na dodir izveden iz električnog Fiata 500 i zasnovan na softveru UConnect 5, kompatibilan s Android Auto i Apple CarPlay također u bežičnom načinu rada.

Volan je sada još elegantniji i sportskiji, a njime su se dizajneri poseno pozabavili. Kompaktniji je i oblikovan za bolju ergonomiju te ujedno i za omogućavanje savršene vidljivosti 7-inčnogTFT klastera ispred vozača. Daljnja pažnja posvećena je središnjoj upravljačkoj ploči gdje su revidirane kontrole klime i dodani su novi kromirani i crni umetci.

Tehnološke inovacije uključuju i najnapredniji paket pomoći vozaču (Advance Driver-Assistance Systems (ADAS), s inovacijama kao što su prepoznavanje prometnih znakova, kontrola traka, pomoć pri pažnji Attention Assist, automatsko dugo svjetlo i pomoć pri mrtvim kutevima. Tu su i prednji parkirni senzori, 'Keyless Entry / Go' i bežični punjač za punjenje mobitela bez kabela. Radi se o brzom punjaču od 15 kW, trostruko većem od snage najprodavanijih pametnih telefona.

Fiat Tipo Cross

Veliku i dobrodošlu novost svakako predstavlja Fiat Tipo Cross, nova varijanta koja se uklapa u segment crossovera. Novi Tipo Cross je strukturiran odlučnije, snažnije i hrabrije. Na prvi pogled automobil je očito širi, s novim dizajnom rešetke koja se proteže ispod farova i očito je viši: pravi crossover.

Visina Tipo Crossa podignuta je za gotovo 4 cm, zahvaljujući ponovnoj kalibraciji ovjesa i dodavanju novog rješenja naplataka i guma, viđenih prije na drugom Fiatovom crossoveru, 500X. Tipo Cross uključuje veće gume za još robusniji izgled.

Nove postavke također nude viši vozački položaj i olakšavaju ulazak i izlazak iz automobila, kao i pojednostavljivanje svega na što je obitelji Tipo navikla, uključujući stavljanje djece na stražnja sjedala ili pronalaženje stvari koje bi mogle zapeti ispod sjedala.

Kao prava inovacija u estetici, novi Tipo Cross je gotovo 7 cm viši od Tipa Life, s dodatkom 'cross' detalja, počevši od lukova blatobrana sa strane i sprijeda, gdje takođe ima mjesta za ekskluzivnu anti-skid zaštitnu terensku ploču i branik, sa izraženom bull bar šipkom, koja automobilu daje snažniji i mišićav izgled, zajedno sa bočnim usisnicima i zadnjim ekstraktorom koji vodi do praktičnog krovnog prtljažnika, koji je do sada bio dostupan samo na karavanskoj Station Wagon verziji.

Novi, učinkovitiji i ekološki prihvatljiviji motori

Linija motora novog Tipa potpuno je osvježena, a prilikom lansiranja na tržište dolazi s benzinskim ili dizelskim motorima. Novi Tipo nudi novi benzinski motor 1.0 GSE T3 sa 100 KS. Novi trocilindrični motor postiže najveći okretni moment od čak 190 Nm pri samo 1500 okretaja u minuti, a ne 4500 okretaja u minuti aktualnog benzinskog motora s 95 KS, koji je dosezao samo 127 Nm najvećeg okretnog momenta.

Motor 1.0 GSE T3 dio je obitelji motora FireFly Turbo, kao najsuvremenija verzija za najbolje performanse, uparena s ozbiljno manjom potrošnjom i emisijama. Njegova maksimalna snaga je 74 kW (100 KS). Novi motor, prema proizvođaču, osigurava užitak u vožnji i nudi optimalno pokretanje zahvaljujući povoljnoj krivulji okretnog momenta čak i pri malim okretajima, a ujedno je i ugodniji zahvaljujući impresivnoj bešumnosti. Emisija CO₂ smanjuje se sve do vrijednosti od 121 g/km (WLTP).

Konačno, mjenjač je kalibriran kako bi se osigurala maksimalna odzivnost u gradskom prometu i najbolja udobnost na autocesti, zaustavljajući okretanje motora veće od 3200 okr./min. pri krstarećoj brzini od 130 km/h.

Kada je riječ o dizleskim motorima Multijet, koji su usklađeni s Euro 6D Final normom, oni nude dvije izlazne snage: 95 i 130 KS (prethodno 120 KS), uz znatno poboljšanje performansi i vrijednosti CO₂, sa 110 g/km u dizelskoj obitelji (WLTP). Motor 1.6 Multijet sa 130 KS također je idealan motor za komercijalne flote, strateško polje za C-segment, a time i za Tipo.

D-Fence paket tvrtke Mopar

Na zahtjev, sve više ekološki prihvatljiva linija novog Tipa također se može opremiti paketom 'D-Fence by Mopar', koji se sastoji od tri uređaja: filtra koji zaustavlja da nečistoće izvana prodru u automobil, blokira čestice i praktički 100 posto alergena, a smanjuje stvaranje plijesni i bakterija za 98 posto; pročiščivača zraka u putničkom prostoru koji filtrira mikročestice poput peludi ili bakterija; i UV lampe za čišćenje svih kontaktnih površina u našim automobilima: volan, ručicu mjenjača i sjedala.

Za sada cijene i datum izlaska na tržište restiliziranog Fiata Tipo još nisu poznati.

  • +32
Foat Tipo Izvor: Promo fotografije / Autor: Xinzheng