Iskustva stečena s modelima prve i druge generacije bila su izvor vrijednih uvida za članove tima za planiranje i inženjering dok su ponovno osmišljavali potpuno novi model treće generacije
U očekivanju svjetske premijere ovog mjeseca treće generacije Nissan LEAF-a, japanski je proizvođač započeo kratku video seriju u tri dijela u kojoj sudjeluju članovi tima za planiranje, dizajn i inženjering odgovornog za stvaranje potpuno novog LEAF-a. Podsjetimo, Nissan je u ožujku ove godine najavio tri nova modela: LEAF, Micra i Qashqai.
Potpuno električno vozilo LEAF, izgrađen je na iskustvima prikupljenim od debija pionirskog modela prve generacije 2010. godine. U 15 godina od tada, Nissan je prodao gotovo 700.000 primjeraka LEAF-a diljem svijeta, a vlasnici su, prema procjenama, prešli ukupno otprilike 28 milijardi kilometara.
Iskustva stečena s modelima prve i druge generacije bila su izvor vrijednih uvida za članove tima za planiranje i inženjering dok su ponovno osmišljavali potpuno novi model treće generacije.
LEAF se smatra jednim od Nissanovih 'modela srca', globalno poznatom oznakom koja predstavlja etos marke 'raditi ono što se drugi ne usuđuju učiniti' od svog dolaska kao prvog električnog automobila za masovno tržište na svijetu.
Richard Candler, potpredsjednik za globalnu strategiju proizvoda, je izjavio: 'Osim onih koji namjeravaju koristiti električna vozila i inovatora, željeli smo da potpuno novi Nissan LEAF ponudi istinski vjerodostojnu alternativu vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Željeli smo da uravnoteži emocionalnu i racionalnu privlačnost, osiguravajući da izgleda elegantno i odvažno, a istovremeno zadovoljava stvarne potrebe obitelji promišljenim dizajnom.'
Impresivna aerodinamika
Vanjski dizajn potpuno novog LEAF-a temelji se na aerodinamici, a istovremeno pruža snažnu, odvažnu prisutnost. Članovi dizajnerskog i inženjerskog tima surađivali su ne samo kako bi stvorili električno vozilo prilagođeno obiteljima s elegantnim i odvažnim izgledom, već i impresivnim koeficijentom otpora zraka od samo 0,26 (Cd) za SAD i Japan. Treba reći i kako europske varijante, opremljene jedinstvenim dizajnom kotača i retrovizora, postižu još impresivnijih 0,25 Cd.
Za sve regije, vrijednost je potpomognuta primjenom ravnih ručki na vratima, aktivnim zatvaračem rešetke, optimiziranim dizajnom kotača, ravnim podom i siluetom fastbacka, pri čemu stražnji liftback podržava efekt aerodinamičkog profila.
Direktor dizajna programa, Nobutaka Tase, je izjavio: 'Svaki dizajnerski izbor optimiziran je za aerodinamiku i energetsku učinkovitost, čak i panoramski stakleni krov doprinosi iznimnoj aerodinamici. Omogućio nam je smanjenje visine vozila na kritičnim točkama odvajanja zraka za 12 mm - uz zadržavanje dovoljno prostora za glavu unutra, zahvaljujući funkciji elektroničkog zatamnjenja (e-dimming).'
Dostupni panoramski krov s mogućnošću zatamnjenja i toplinskom zaštitom eliminira potrebu za fizičkim roletama ili sjenilima, što može ugroziti prostor za glavu, posebno na stražnjem sjedalu.
Elektrokromatska tehnologija omogućuje vlasnicima da uživaju u udobnosti tijekom cijele godine pritiskom na gumb podešavanjem prozirnosti stakla i količine svjetlosti koja ulazi u kabinu kretanjem iona unutar njegove slojevite strukture. Osim toga, panoramski krov ima infracrveni (IR) reflektirajući premaz koji smanjuje opterećenje suncem.
Unutrašnjost potpuno novog LEAF-a koristi prednosti Nissanove CMF-EV platforme, koja nudi ravan pod, pružajući osjećaj prostranosti i otvorenosti za sve putnike.