NOVI POSLOVNI MODEL

Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi započinje iznova; dubinska suradnja - ali bez spajanja

27.05.2020 u 16:17

Bionic
Reading

Novi poslovni model omogućit će tvrtkama članicama da izvuku maksimum svoje stručnosti i konkurentnosti kako bi ojačali Alijansu u cjelini u radikalno promjenjivom globalnom automobilskom okruženju

Groupe Renault, Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation, članovi jedne od vodećih svjetskih automobilskih saveza, najavili su danas u video press konferenciji nekoliko inicijativa kao dio novog poslovnog modela suradnje za poboljšanje konkurentnosti i profitabilnosti triju partnerskih tvrtki.

Tri tvrtke članice planiraju se nadograditi na postojeće prednosti Alijanse u područjima kao što su zajednička nabava, koristeći svoje vodeće pozicije i zemljopisne snage kako bi podržali poslovni razvoj svojih partnera.

'Alijansa je jedinstveno strateško i operativno partnerstvo u automobilskom svijetu i pruža nam snažnu prednost u neprestanom globalnom automobilskom krajoliku', rekao je Jean-Dominique Senard, predsjednik operativnog odbora Alijanse i Renaulta. 'Novi poslovni model omogućit će Alijansi da izvuče većinu imovine i radnih sposobnosti svake tvrtke, istovremeno izgrađujući na njihovim kulturama i ostavštinama. Tri tvrtke Alijanse pokrivat će sve segmente i tehnologije vozila, kroz sve geografske prilike, u korist svakog kupca, istovremeno povećavajući konkurentnost, održivu profitabilnost i društvenu i ekološku odgovornost.'

Čelnici triju kompanija podržali su principe vođe-sljedbenika za vozila u kojima će surađivati:

  • pogurnuti dalje strategiju Alijanse za standardizaciju, od platformi do gornjih tijela;
  • po segmentu proizvoda usredotočiti se na jedno matično vozilo (automobil vođa) i sestrinska vozila koja je projektirala vodeća tvrtka, uz podršku timova sljedbenika;
  • osigurati da se vozila voditelja i pratilaca za svaku marku proizvode koristeći najkonkurentnije postavljanje, uključujući grupiranje proizvodnje, ako je prikladno;
  • i dalje graditi na dijeljenju proizvoda u lakim komercijalnim vozilima, gdje se već primjenjuje model lider-sljedbenik

Očekuje se da će shema vođe-sljedbenika donijeti smanjenje ulaganja u model do 40 posto za vozila koja su u potpunosti u okviru programa. Očekuje se da će ove pogodnosti biti dodatak uobičajenim sinergijama koje se već isporučuju danas.

Savez je također podržao načelo imenovanja različitih dijelova svijeta 'referentnim regijama', pri čemu se svaka kompanija fokusirala na svoje ključne regije s ciljem da bude među najkonkurentnijim i da ostalim posluži kao referenca za poboljšanje njihove konkurentnosti.

Prema ovom dijelu sheme, Nissan će biti referenca za Kinu, Sjevernu Ameriku i Japan; Renault u Europi, Rusiji, Južnoj Americi i Sjevernoj Africi; i Mitsubishi Motors u ASEAN-u i Oceaniji.

Kako će svaka kompanija postati referentna tvrtka u odgovarajućim regijama, mogućnosti dijeljenja povećavat će se za maksimiziranje dijeljenja fiksnih troškova, kao i iskorištavanje imovine svake tvrtke.

Ažuriranja portfelja proizvoda tvrtke slijede shemu vođa-sljedbenik, a vozila vođa i sljedbenici će se proizvoditi koristeći najkonkurentnije postavljanje. Na primjer:

  • obnovu C-SUV segmenta poslije 2025. vodit će Nissan, dok će buduću obnovu B-SUV segmenta u Europi voditi Renault.
  • u Latinskoj Americi racionalizirat će se platforme proizvoda B, koje će se pretvoriti u četiri inačice u samo jednu za Renault i Nissan proizvode. Ova će se platforma proizvoditi u dva pogona, od kojih svaki proizvodi i Renault i Nissan.
  • u jugoistočnoj Aziji i Japanu, članice Saveza provest će izabrane mogućnosti prema istoj shemi, kao što je suradnja Kei automobila između Nissan-a i Mitsubishi Motors-a.

Uz sve gore navedeno zajedno, 50 posto modela Alijanse razvit će se i proizvesti po shemi vođa-sljedbenik do 2025. godine.

U pogledu tehnološke učinkovitosti, članice Alijanse nastavit će s kapitalizacijom postojeće imovine kako bi osigurale da svaka tvrtka članica nastavi ulagati ulaganja u platforme, pogonske sklopove i tehnologije. Ovo dijeljenje dokazalo je svoju učinkovitost u pokretanju pogona i razvoju platforme i omogućilo uspješno pokretanje CMF-B platforme za Renault Clio i Nissan Juke, kao i kei platforme automobila za Nissan Dayz i Mitsubishi eK Wagon. Uskoro će uslijediti CMF-C / D i CMF-EV platforme.

Shema vođa-sljedbenik bit će proširena s platformi i pogona na sve ključne tehnologije, sa rukovodstvom dodijeljenim na sljedeći način:

  • autonomna vožnja: Nissan
  • tehnologije povezanih automobila: Renault će predvoditi Android platformu, a Nissan u Kini
  • e-body, temeljni sustav električno-elektroničke arhitekture: Renault
  • e-PowerTrain (ePT): CMF-A / B ePT - Renault; CMF-EV ePT - Nissan
  • PHEV za C / D segment: Mitsubishi

Ovaj novi poslovni model omogućit će tvrtkama članicama da izvuku maksimum svoje stručnosti i konkurentnosti kako bi ojačali Alijansu u cjelini u radikalno promjenjivom globalnom automobilskom okruženju.