PRESUDA ETIČKOG POVJERENSTVA

Wall Street Journal umiljava se Murdochu

wall street journal

wall street journal

Izvor: Reuters / Autor: reuters

Jedne od najcjenjenijih novina svjetskih novina pale su na ispitu zrelosti. Wall Street Journal napravio je intervju sa svojim vlasnikom Rupertom Murdochom bez ijednog provokativnog pitanja, presuda je posebnog vijeća koje nadzire profesionalnost i visoke kriterije uredništva i novinara

Zapravo ništa pretjerano čudno, WSJ je dobio po prstima od posebno ustanovljene interne komisije koja nadzire rad navedenih novina. Usput budi rečeno, komisiju je osnovao sam Rupert Murdoch nakon što kupio kultno izdanje 2007. godine.

Kako prenosi The Guardian, vijeće za urednički integritet ustanovilo je da je nedavni intervju s Murdochom povodom afere prisluškivanja u News of the Worldu i šire praktički poslužio kao poligon za njegovo opravdavanje. Nije bilo nijednog provokativnog pitanja ni polemičkog suprotstavljanja izjavama poput one da je News Corporation napravio tek omanje pogreške.

'WSJ je mogao puno bolje nego dozvoliti gospodinu Murdochu da izloži svoju stranu priče bez čvršćeg novinarskog preispitivanja', stoji u izvješću komisije. Nadalje, istaknuli su da su novina bila sporije nego što je trebalo u objavljivanju činjenica vezanih za aferu. U međuvremenu se, pak, to promijenilo te se priča prati s više agresivnosti i beskompromisnim naslovima.

Kolumnist New York Timesa Joe Nocera optužuje WSJ da je postao propagandni pogon za vlasnikove konzervativne stavove. 'Događa se foksifikacija. Kao i to da Murdochove medijske ispostave moraju glumiti zadovoljstvo ne bi li propagirale vlasnikove poslovne interese', čitamo u Nocerovoj kolumni.

Komisija je usput obavila razgovor sa svim istaknutim novinarima i urednicima WSJ-a iz kojeg je izveden zaključak da nitko od njih nije pod nikakvim političkim, ideološkim ili komercijalnim pritiskom. No, pitanje je koje bi bile konzekvence drukčijeg odgovora. Sve skupa dobiva pomalo farsične razmjere ako imamo u vidu da je komisiju osnovao sam Murdoch te da članovi godišnje primaju po 100.000 dolara iz njegovog džepa za nadzor visokih novinarskih standarda i profesionalne etike. Da nekim slučajem ispliva podatak da je sam Murdoch zatražio kritiku na svoj račun, kockice bi se savršeno posložile.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi