DRUGAČIJE ČITANJE BROJKI

Vlada: HRT povećava gubitke, Prisavlje demantira

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 17.10.2012 23:48
  • Objavljeno 17.10.2012 u 15:58
hrt dobra

hrt dobra

Izvor: Pixsell / Autor: Goran Jakus/PIXSELL

HRT u razdoblju od 21. veljače 2011. do 8. svibnja 2012. godine nije zaustavio negativne trendove iz prethodnih godina, već je gubitak povećan za 26,9 milijuna kuna, odnosno 64 posto, moglo se čuti na današnjoj sjednici Vlade na kojoj nije prihvaćen izvještaj NO-a za navedeni period koji je sastavila predsjednica NO-a Silvija Luks, pa, prema mišljenju ministrice kulture, on ne odražava stav svih članova NO-a

Usto, tvrde u Vladi, 'kretanje prihoda pokazuje da su programska načela i obveze, kao i jačanje konkurencije, iznimno nepovoljno utjecali na poslovanje HRT-a koje karakterizira pad prihoda od marketinga, pad gledanosti i pad udjela na hrvatskom tržištu'.

Darije Vladimir Josić, rukovoditelj poslovne jedinice operativnih poslova, kaže da, kada bi se nešto željelo zaključiti, treba najprije znati čitati brojke.

'Treba reći da je 2010. godinu HRT završio u minusu od 16 milijuna kuna, a 2011. sa 26. No tu treba dodati su se u 2010. godini zaposlenici odrekli cijelog regresa za godišnji odmor, što iznosi 30 milijuna kuna, a da sa sindikatima za 2011. nije postignut dogovor oko toga, pa im je regres isplaćen. Po toj logici, mi bismo bili u plusu četiri milijuna. Za 2012. dogovorena je isplata regresa do neoporezivog dijela, pa je i tu zabilježena ušteda.

Također treba napomenuti da je u 2012. HRT imao Olimpijske igre i Europsko prvenstvo u nogometu. Riječ je o događajima koji nisu svake godine na programu i imaju svoju cijenu.Tvrditi HRT pokazuje loš trend poslovanja vrlo je neodgovorno jer moram podsjetiti da je minus 2009. godine bio 110 milijuna, a godinu kasnije samo 16', ističe Josić i dodaje da HRT ne klizi prema dolje, već da u ovom trenutku stagnira jer nije napravljen proces restrukturiranja.

Upitan što je s prihodima od marketinga, Josić navodi kako je činjenica da su oni pali s oko 200 milijuna kuna na 120 milijuna, ali da je tome kumovala odluka da se HRT-ov reklamni prostor s devet smanji na četiri minute.

'Točno je da nikad nismo punili svih devet minuta, ali jesmo 7,5 minuta u najgledanijem terminu. Na HRT-u se ni sada ne mogu naći slobodne minute u prime timeu mjesecima unaprijed', ističe Josić.

Od Doroteje Lazanin Jelenc, glasnogovornice s Prisavlja, pak, doznajemo udjele ukupne gledanosti i, prema dostupnim grafikonima, HRT od studenog 2011. bilježi mali, ali konstantan rast. Prema tim podacima, HRT i Nova TV su rame uz rame s oko 30 posto udjela.

'Nije točno da bilježimo pad gledanosti. Upravo suprotno, od studenog 2011. HRT je u ukupnom udjelu svih programa na bazi cijelog dana u blagom porastu', zaključila je Lazanin Jelenc.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi