duguljasti asteroid

• Zadnja izmjena 21.11.2017 14:43
  • Objavljeno 21.11.2017 u 14:43
Ilustracija

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: ESO/M. Kornmesser

Asteroid dug 400 metara, koji nalikuje divovskoj cigari i ne sliči ni na što dosad viđeno u našem Sunčevom sustavu, stigao je iz drugog planetarnog sustava

Astronomi su prvi put opazili "međuzvjezdanog posjetitelja", kako ga je u svom priopćenju u utorak opisala NASA. Iznenađeni viđenim, astronomi su se zagledali u neobičan oblik stjenovitog tijela, koji je deset puta duži nego što je širok, što ga jasno razlikuje od asteroida koji kruže oko Sunca.

Crvenkasti, izduljeni meteorit putovao je milijune godina iz drugog planetarnog sustava prije nego što su ga otkrili znanstvenici s havajskog sveučilišta u Honoluluu.

"Ta stvar je vrlo čudna", kazala je Karen Meech s havajskog astronomskog instituta, koja je vodila istraživanje.

Asteroid, koji su nazvali Oumuamua (glasnik, na havajskom), otkriven je iz zvjezdarnice Pan-STARRS 19. listopada, a otkriće je objavljeno u utorak u časopisu Nature.

"Desetljećima smo teoretizirali da su takvi međuvjezdani objekti tu negdje, a sada prvi put imamo izravan dokaz da postoje", rekao je jedan od čelnika NASA-e Thomas Zurbuchen.

"To povijesno otkriće nam otvara novi prozor u proučavanju planetarnih sustava izvan Sunčevog", naglasio je.

Pratite nas na društvenim mrežama: