širenje mreže

Tomašević najavio i treću novu prugu. Donosimo detalje

28.05.2025 u 17:45

Bionic
Reading

Tomislav Tomašević, zagrebački gradonačelnik, najavio je jučer da će treći veliki projekt širenja tramvajske mreže biti izgradnja dugo očekivanog spoja između Ozaljske ulice i Horvaćanske ceste – prometnog zahvata koji se najavljuje već desetljećima, ali još nije realiziran

Govoreći jučer na obilasku radova u Sarajevskoj ulici, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je usput da će nakon proširenja tramvajske mreže kroz Sarajevsku i Heinzelovu treće biti povezivanje Ozaljske ulice i Horvaćanske ceste.

Riječ je o spoju koji se desetljećima spominje, a koalicija Možemo/SDP uvrstila ga je u svoj predizborni program.

'Bit će to treća pruga na kojoj radimo', rekao je Tomašević.

Dio koridora uz potok Črnomerec

Spomenuta trasa tek je jedan od davno planiranih novih prometnih koridora između sjevernog i južnog dijela Zagreba, odnosno povezivanja Črnomerca i Jaruna trasom preko potoka Črnomerec. No kako zelena vlast nije baš za to da se potok zatvori, za sada je dionica od Ozaljske uz potok, preko Fallerova šetališta do Ilice, odnosno Črnomerca, na čekanju, iako je još prije pet godina tvrtka Elipsa S.Z. napravila idejno rješenje uređenja tog koridora.

Prema njemu, potez od Ozaljske ulice do Horvaćanske ceste podijeljen je u dva segmenta: od Ozaljske do Zagrebačke avenije, a potom i od Zagrebačke do Horvaćanske.

U prvom, za povezivanje tramvaja, motornog prometa, biciklista i pješaka rekonstruirat će se postojeća prometnica i raskrižje Zagrebačke avenije te proširiti prema spremištu ZET-a zapadni dio ulice uz obiteljske kuće, čime bi postao zona smirenog prometa.

Na dionici od Zagrebačke avenije do Horvaćanske ceste, za povezivanje tramvaja, biciklista i pješaka planirano je zatvaranje dijela potoka Črnomerec u dužini od oko 200 metara, a na preostalom otvorenom dijelu uz njega uredit će se biciklistička i pješačka staza. Tramvaj je pomaknut na zapadni rub koridora, a na ostalom dijelu između potoka i tramvaja uredit će se park.

Dva stajališta

Na toj trasi bila bi dva tramvajska stajališta, po jedno za svaki smjer kretanja, u zoni Ulice majstora Radonje.

Idejno rješenje predvidjelo je i izmještanje dvaju tramvajskih stajališta na Horvaćanskoj cesti: istočnog tramvajskog stajališta poslije pješačkih prijelaza u smjeru zapada, nasuprot postojećeg zapadnog tramvajskog stajališta, i izmicanje zapadnog tramvajskog stajališta poslije pješačkih prijelaza u smjeru istoka, nasuprot postojećeg zapadnog tramvajskog stajališta na Srednjacima.

No da bi se pristupilo radovima i svim predradnjama koje im prethode, uključujući izradu glavnog i izvedbenog projekta, trebat će otkupiti parcele koje nisu u vlasništvu Grada. A njih ima nekoliko.

Istina, idejno rješenje predviđa mogućnost gradnje i bez otkupa, odnosno izmještanja trase. Ali u tom bi se slučaju potok morao zatvoriti.

Kada točno Grad planira krenuti u dodatne procedure, Tomašević jučer nije precizirao. Ono što je također nepoznanica jest koja bi linija prometovala na toj trasi, odnosno planira li se produženje jedne od postojećih ili bi bila uvedena neka nova.