VIDIO SE SA ZEMLJE

Snimljen dosad najveći udar meteorita u Mjesec!

25.02.2014 u 09:20

Španjolski su znanstvenici objavili da su na Mjesecu snimili najveći udar meteorita u povijesti

Prema izračunu astronoma, meteorit je imao masu od oko pola tone, a u površinu našeg prirodnog satelita udario je prošlog rujna. Eksplozija je stvorila toliko snažno svjetlo da je bila vidljiva sa Zemlje.

'To je bio najveći, najsjajniji udar koji je ikada viđen na Mjesecu', rekao je prof. Jose Madeido sa Sveučilišta Huelva u Španjolskoj.

Prema izvješću predstavljenom u časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, udar je snimio sustav teleskopa Moon Impacts Detection and Analysis System (Midas) 11. rujna u 21:07 sati po našem vremenu.

'Udari u Mjesec obično traju jako kratko – tek djelić sekunde. Međutim, ovaj koji smo mi otkrili trajao je dulje od osam sekundi. Bio je sjajan poput zvijezde Sjevernjače što znači da je bio najsjajniji udar koji smo ikada snimili sa Zemlje', objasnio je prof. Madeido.

Meteorit je udario u Mjesec brzinom od oko 61.000 km na sat energijom koja je ekvivalentna eksploziji 15 tona TNT-a. To je oko tri puta snažniji udar od ranijeg rekorda koji je snimila NASA prošlog ožujka. Tim pretpostavlja da je u novom udaru nastao krater promjera oko 40 metara.

Mjesec, za razliku od Zemlje, nema atmosfere koja bi ga štitila od udara meteora. Stručnjaci smatraju da su udari tijela veličine jednog metra mnogo češći nego što se ranije mislilo, kako na Mjesecu, tako i na Zemlji. No većina meteora te veličine na Zemlji izgori u atmosferi. Da bi stigli do tla našeg planeta, meteoriti moraju biti veći. Primjerice, asteroid koji je 15. veljače 2013. eksplodirao nad Rusijom imao je promjer oko 19 metara. Njegova je eksplozija imala snagu 500.000 tona TNT-a, a stvoreni je udarni val dva puta obišao Zemlju. U njoj je ozlijeđeno oko 1.000 ljudi.