OSJEČKI POLITIČKI DEBITANT

'Sa Željkom Markić razišao sam se jer igra na podjele, u ovoj utrci idem na poduzetnike odlikaše'

17.05.2017 u 15:52

Bionic
Reading

Napunio je tek 28 godina i najmlađi je kandidat u utrci za prvu fotelju grada Osijeka. Poduzetnik Kristijan Šimičić debitant je na osječkoj političkoj sceni, iako je iza njega već članstvo u Projektu Domovina Željke Markić. Za tportal objašnjava kako se i zašto s njom razišao, što planira u Osijeku i kako se uopće našao u politici

'Nemam više veze s Projektom Domovina, strankom u kojoj sam bio, ni sa Željkom Markić, koja već dulje nije u toj priči. Oni su me kao poduzetnika i praktičnog vjernika pitali želim li biti nositelj liste na parlamentarnim izborima 2015. Nisam imao išta protiv', prisjeća se za tportal trenutka kada se uključio u politiku ekonomist Kristijan Šimičić, koji se s njima i razišao nakon toga.

Aktivnosti su zamrle, a ništa se nije događalo, objašnjava, ni na prošlim parlamentarnim izborima. U cijeloj priči, priznaje, našao se posve slučajno.

'Kako sam praktični vjernik, mislio sam da je to OK jer je bilo nešto potpuno novo. Na kraju sam shvatio da je ona stvorila podjele, a ja ne želim biti onaj koji dijeli ljude jer imam puno prijatelja koji nisu vjernici, ali ih poštujem i cijenim, kao i oni mene', dodaje ovaj najmlađi pretendnent na mjesto gradonačelnika Osijeka.

Okupio poduzetnike odlikaše 

Među ljudima koji su mu se pridružili u novoj političkoj utakmici ima onih koji su i tada surađivali s njim. Sa svojom listom 'Biraj bolje' planira svakako ući u Gradsko vijeće iako mu je cilj drugi krug za gradonačelnika. Na njegovoj listi, između ostalih je i Matija Kopić, osnivač Farmerona, startup tvrtke koja je razvila popularni 'Facebook za krave', ali i Zrinka Vlašić iz Air Pannonije, zrakoplovne tvrtke u vlasništvu njezine obitelji. 

'To je teško, ali nije nemoguće. Sigurno ćemo biti u Gradskom vijeću, dok će neke dugogodišnje stranke u Osijeku nestati', analizira Šimičić otkrivajući kako su se, dok je razvijao vlastitu neovisnu političku priču, javljale neke veće stranke poput HDZ-a i Mosta da im se priključi. Na to, dodaje, nije pristao.

'Politika je, uz obitelj i poduzetništvo, moj poziv jer vidim da je gladna novih lica. Mladi uopće više ne izlaze na izbore jer nemaju za koga glasovati. Počeli su mi se javljati i drugi ljudi preko Facebooka. Na moj nagovor imat ćemo svježe lice na čelu Općine Donji Andrijevci u Brodsko-posavskoj županiji, gdje će kolega izići s nezavisnom listom i programom kao naš. Vjerojatno će osvojiti općinu koja je dugo bila pod HDZ-om. Javljaju mi se i ljudi iz Karlovca, Varaždina koji bi htjeli otvoriti podružnice', govori Šimičić, koji će u predizbornoj kampanji potrošiti 110.000 kuna, a sve donacije stigle su iz njegovih dviju tvrtki, Edukosa, centra za instrukcije, i Pitaya Solutionsa.

Tvrtku osnovao u studentskim klupama

Dok je prvu osnovao još u studentskim klupama 2010. s dvoje zaposlenih, a ona danas ima 30 radnika, u priči s pametnim tuševima i Pitaya Solutionsu završio je prošle godine kao investitor i suvlasnik. Tu je sada petero radnika.  

'Dao sam iskustvo, financijsku injekciju i kontakte mladoj ekipi koja je sposobna razviti lijepi projekt s potencijalom. Prodana su 22 tuša u Hrvatskoj. Izvan granica se još nismo širili iako je bilo upita. Godišnji kapacitet nam je 30 tuševa, a mi smo ga već ispucali', zadovoljan je Šimičić koji dolazi iz šesteročlane obitelji iz Strizivojne, mjesta na granici Osječko-baranjske i Brodsko-posavske županije.

U svoj prvi poduzetnički pothvat 'zagrizao' je kao 18-godišnjak, kad je pokrenuo dostavu kruha 'od vrata do vrata'. Prisjeća se kako je ustajao ujutro u pet sati kako bi razvozio kruh po okolnim mjestima, a onda bi u osam otvarao kafić gdje je konobario, a sve kako bi zaradio za studij ekonomije u Osijeku.