TURISTIČKI STARTUP

Rat protiv selfieja pretvorila u biznis

02.06.2014 u 07:15

Bionic
Reading

'Sjećanja izblijede, ali fotografija ostaje i može ih opet oživjeti', s puno žara objašnjava Zagrepčanka Lucija Bušić (29) jedan od motiva zbog kojih je pokrenula zanimljiv startup koji donosi dosad nepoznatu uslugu domaćem turizmu

Ideja je jednostavna – omogućiti turistima da u bilo kojem dijelu Hrvatske po povoljnoj cijeni angažiraju profesionalnog fotografa, na sat, dva ili na čitav dan.

'Na svojim putovanjima, zadnje je bilo u Portugal, primijetila sam kako se ljudi najviše fotografiraju na ikoničkim lokacijama i to zna poprimiti komičnu notu. Brzo se izmjenjuju, fotografiraju se međusobno, slikaju selfieje, često se napravi kolona dok svi dođu na red. Kad se vrate doma, obično čitav niz takvih fotografija završi u nekom folderu na kojeg i zaborave. I tad sam shvatila da se tu otvara prostor za profesionalno fotografiranje koje te slike i sjećanja može učiniti posebnim', ističe Bušić.


Istražujući na webu shvatila je da slični projekti već postoje u svijetu. Najbrže rastuća je kanadska tvrtka Flytographer koja trenutno pokriva više od 100 gradova širom svijeta, među kojima je i Zagreb.

Međutim, junakinju naše priče to nije pokolebalo. Zajedno s arhitekticom i fotografkinjom Mirom Stanić iz Rijeke osnovala je tvrtku i pokrenula projekt Mediterranean clicks te u posljednjih nekoliko mjeseci uspotavila svoju mrežu profesionalnih fotografa koji su spremni pokriti svaku lokaciju u Hrvatskoj, pa čak i ispuniti najčudnije želje poput slikanja na otvorenoj pučini Jadranskog mora

'Mislim da će to uvijek biti naša prednost pred stranom konkurencijom jer oni teško da će moći pružiti uslugu na primjer na Mljetu ili nekom selu u Slavoniji. Osim toga, imamo i osjetno povoljnije cijene za koje nudimo više garantiranih fotografija', ističe Bušić.

Kod Flytographera jednosatno zadovoljstvo da ste na nišanu objektiva profesionalnog fotografa je oko 260 eura. Mediterranean clicks sat vremena naplaćuje 190 eura, dva sata 300 eura, dok ćete tri sata angažiranja vlastitog 'paparazza' platiti 430 eura.

'Cijene nisu male kad gledamo Hrvatsku, ali mi smo prije svega usmjereni na strane turiste i tučemo se s inozemnom konkurencijom', ističe Bušić koja se profesionalnom fotografijom bavi posljednjih pet godina, a među ostalim radi i za tportal.hr.

Osim web stranice i društvenih mreža, kao najvažnije kanale preko kojih može doći do klijenata vidi hotele, turističke agencije i lokalne urede Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Trenuačtno uspotavlja prve kontakte.

'Mislim da hrvatskom turizmu nedostaje svježih ideja, koje se bave kvalitetom i ne kaskaju za svjetskim trendovima i svjetskim turističkim destinacijama. Uvjerena sam da će to naši hoteljeri prepoznati jer im nudimo uslugu koja do sad nije postojala na tržištu i koja ih može odvojiti od konkurencije', kaže Bušić čiju vjeru u Mediterranean clicks najbolje dokazuje to što je u nju uložila svu svoju ušteđevinu.