JOŠ JEDNA NESTAŠICA

Proslava Nove godine bez omiljenog pića? Pročitajte o čemu se radi

31.12.2021 u 17:54

Bionic
Reading

Kao da nije bilo dovoljno problema i ograničenja za božićne i novogodišnje blagdane, još će jedna nestašica pokvariti novogodišnju noć

Radi se o nestašici šampanjca. Oni koji se vesele nazdravljanju 2022. s omiljenim mjehurićima trebali bi se pripremiti za moguće razočaranje - pogotovo ako želite probrani izbor.

Prodavatelji alkoholnih pića kažu da su marke poput Moet & Chandon i Veuve Clicquot, koje se mogu prodavati za 50 do više od 100 dolara po boci, rasprodane na mnogim tržištima, što tjera kupce da pređu na manje otmjenu marku ili da se priklone drugim opcijama.

To se događa iz tri osnovna razloga: povećana potražnja, smanjene berbe grožđa i poremećenih lanaca opskrbe koji su ozbiljno usporili proizvodnju i distribuciju mnoštva proizvoda, od cipela preko igračaka do da, šampanjca.

"Ovi čimbenici su ove sezone izvršili značajan pritisak na trgovce na malo u SAD-u", rekao je za CNN Michael Osborn, osnivač portala Wine.com.

"Nažalost, prepoznatljivi brendovi kao što su Dom Perignon i Veuve Clicquot rasprodani su na nekim tržištima, ali ne na svim."

U međuvremenu, potražnja za šampanjcem i pjenušavim vinima porasla je za 120 posto od 2019. godine, dodao je.

Osborn je rekao da je tvrtka očekivala smanjenje opskrbe šampanjcem i da se potrudila nabaviti zalihe popularnih brendova.

"To nam je omogućilo dobru ponudu tijekom sezone blagdanskih rasprodaja", rekao je Osborn.

"U ovom trenutku naš izbor premašuje preko 300 pjenušavih proizvoda, uključujući gotovo stotinu opcija iz francuske regije Champagne."

Služba za dostavu alkohola Saucey, koja može dostaviti narudžbu šampanjca na vaša vrata u roku od 30 minuta, također je rekla da je dostupnost neujednačena uoči Nove godine, a da je od Božića teško pronaći brendove više kategorije.

Internetski prodavač pića Drizly, koji nudi dostavu za manje od 60 minuta, rekao je da su šampanjac i prosecco najprodavanija pjenušava vina na svojoj stranici uoči novogodišnje noći.

"Iako još ne vidimo znakove da potrošači traže alternative na Drizlyju, postoje i drugi stilovi koji su dostupni ako se potrošači susreću s izazovima u opskrbi na lokalnoj razini", rekla je Liz Paquette, direktorica tvrtke za brend i voditeljica odjela za potrošače.

Prije nekoliko dana objavljeno je kako je prodaja šampanjca je u ovoj godini premašila sva očekivanja, pa čak i nadmašila pred-pandemijsku 2019. Iz UMC-ija, udruge proizvođača francuskog šampanjaca, očekuju da će ukupna prodaja iznositi 5,5 milijarde eura što je pola milijarde više nego prije dvije godine. I sami su, tvrde u UMC-iju, iznenađeni rastom prodaje, a visoka potražnja je, očekivano, izazvala i pokoji problem u lancu nabave.

Neki francuski trgovački lanci već su zabilježili nestašicu šampanjaca, a, ukoliko se ona ne riješi, to bi moglo predstavljati veliki problem s obzirom na to da se bliži kraj godine, noć u kojoj se, tradicionalno, otvori najviše boca.