GRAĐANI NEZAŠTIĆENI OD DIVLJANJA

Policija će isključivati bučne motore

  • Autor: Kruno Kartus
  • Zadnja izmjena 21.05.2010 11:25
  • Objavljeno 21.05.2010 u 11:25
Hell's Angels motoristi

Hell's Angels motoristi

Izvor: Sipa Press / Autor: FRILET

Nesnosna buka koju namjerno proizvode neodgovorni motoristi po ulicama hrvatskih gradova nimalo ne brine Ministarstvo unutarnjih poslova. Lani je policija provela samo tri, a ove godine dvije akcije mjerenja buke motocikala na ulicama Grada Zagreba. Pregledano je dvadeset, a prevelika buka utvrđena je kod četiri motocikla

Za to vrijeme motoristi na internetskim forumima razmjenjuju informacije kako pojačati buku iz ispušnih cijevi na svojim dvokotačima. 'Ako želiš da se glasnije čuje, trebao bi napraviti otvoreniji prolaz kroz prigušivač', glasi jedna od uputa kako pojačati prodornu buku iz auspuha, što neodgovorni motoristi rade nakon tehničkog pregleda. Poznato je i da za glasniji zvuk treba maknuti prigušivač (db killer).


U MUP-u su svjesni te činjenice i zato kažu: 'Ugradnjom otvorenog ispušnog sustava ili sličnim preinakama povećava se gornja razina buke te motocikl u pravilu ne zadovoljava zakonske propise o maksimalnoj vrijednosti buke koju emitira u okolinu, odnosno prekoračuje tvornički zadane vrijednosti', naglašeno je u odgovoru na pitanje tportala kada će policija početi s učinkovitim uklanjanjem preglasnih vozila iz prometa.

Premda u MUP-u znaju za problem prisutan u svim gradovima, pravilnik o tehničkim pregledima vozila i dalje ne propisuje obavezno utvrđivanje razine buke na vozilima. Buka vozila izmjerit će se tek kada to odluči nadzornik, dakle radnik u stanici za tehnički pregled. Kada nadzornik konačno posumnja da je vozilo previše glasno, mjerenje kod motocikla s radnim obujmom od preko 175 cm3 ne smije pokazati buku veću od 80 dB.

U Centru za vozila Hrvatske kažu da ovaj podatak vrijedi za sve motocikle. 'Kako se takvo ispitivanje vrlo teško provodi u nelaboratorijskim uvjetima, npr. pri tehničkom pregledu, direktiva EU-a predviđa mjerenje buke u statičkim uvjetima. Zbog različite konstrukcije motora, svaki motocikl ima drugi iznos buke koju stvara pri stacionarnom ispitivanju. Isto tako, svaki proizvođač garantira da će, ukoliko vozilo, motocikl, zadovoljava stacionarne uvjete ispitivanja, zadovoljiti i homologacijske, tj. propisane direktivom EU-a, koja je jednaka za sve i iznosi 80 dB', objasnila nam je Dinka Rajčić, pomoćnica uprave CVH.

U svijetu je poznato da prekomjerna prometna buka ima poguban utjecaj na zdravlje ljudi. Isprekidana i udarna buka prvenstveno stvara stres, smetnje u kardiovaskularnom, probavnom i imunološkom sustavu, izaziva smanjenje pažnje i pamćenja i suženje vidnog polja. Zatim, može izazvati nesanicu, povišen krvni tlak, poremećaj apetita i seksualne funkcije, tjeskobu i depresiju. Svjetska zdravstvena organizacija 2004. godine objavila je da dugotrajna izloženost buci prometa razine od 65 do 70 decibela može dovesti do takvih zdravstvenih smetnji ili pogoršati postojeće bolesti poput artritisa, bronhitisa i depresije. Pri izloženosti buci iznad 80 decibela javlja se agresivno ponašanje.

Ne čudi stoga pitanje jednog građanina koji se u očaju obratio nepoznatima na internetskom forumu: 'Meni je stvarno dosta tog kriminala. Jer se nemam kamo sakriti od toga, nemam se kako zaštititi. Zato me zanima mišljenje sugrađana - koliko vam je tog terora bukom dosta još od prošlog ljeta?'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi