BIVŠI ŠEF FORMULE 1

Osramoćeni Mosley izgubio slučaj 'nacističkih orgija'

10.05.2011 u 14:14

Bionic
Reading

Mediji ne moraju unaprijed obavijestiti osobe da će objaviti detalje iz njihovih privatnih života, zaključio je Europski sud za ljudska prava u utorak, odbacujući žalbu bivšeg šefa Formule 1 Maxa Mosleyja

Mosley je tužio britanski tabloid News of the World, koji je 2008. godine objavio priču o njemu pod naslovom 'Šef F1 u nacističkoj orgiji s pet kurvi'.

Britanski sud utvrdio je da nije bilo 'nacističkog elementa' u incidentu koji je potajno snimila jedna od sudionica. Prema presudi, tabloid je Mosleyju morao platiti 60.000 funti (oko 68.000 eura).

No Mosley je smatrao da presuda nije uključila zaštitu njegovog privatnog života, pa je slučaj preselio na Europski sud za ljudska prava u Strasbourgu, koji je u utorak odbacio njegovu žalbu.

Prema mišljenju suda, postupak tabloida 'otvoren je za stroge kritike' zbog toga što je priču pratilo i objavljivanje fotografija i videosnimke dobivene tajnim snimanjem, pa se 'čini da je to bilo uključeno samo da bi zagolicalo javnost i povećalo sramotu'.

No sud je dodao da stalno naglašava potrebu da se vidi iza golih činjenica slučaja i uvaže šire posljedice zahtjeva za prethodnim upozorenjem onih o kojima se piše.

Sud je utvrdio da nije narušen članak 8. Europske konvencije o ljudskim pravima, koja jamči pravo na poštivanje privatnog života.

'Sud smatra da članak 8. ne uključuje zahtjev o zakonski obvezujućoj prethodnoj obavijesti. U skladu s time, sud zaključuje da nije bilo kršenja članka 8. Konvencije izostankom takvog zahtjeva u domaćem zakonodavstvu', stoji u objašnjenju iz Strasbourga.

'Još ovo nije gotovo', komentirao je Mosley, koji smatra da je apsolutno nužno učiniti sve što je moguće da bi se sačuvala privatnost.

Mosley, naravno, ne smatra da je ovakva odluka suda pobjeda za slobodu izražavanja. 'Slobodu izražavanja već imamo. Ovo je samo pitanje trebaju li novine imati pravo objavljivati privatne detalje iz života osobe u slučaju gdje ne postoji javni interes, čisto za potrebe golicanja javnosti i prodaje.'

Mosley