ŽIVIO ZA AUTOPUT ZG-ST

Odlazak legende koji je donirao životnu ušteđevinu HAC-u

02.05.2014 u 12:49

Bionic
Reading

U 95. godini života u ponedjeljak je u KBC-u Rebro preminuo istinski domoljub, veliki stručnjak medicinskih znanosti i skromni dr. Pavle Miletić, prvi donator za izgradnju autoceste Zagreb — Split, izvijestili su iz Hrvatskih autocesta

Od početka 90-ih godina dr. Pavle Miletić je od svoje plaće, a potom i mirovine mjesečno izdvajao nekoliko tisuća kuna kako bi se u Hrvatskoj izgradila autocesta do Splita. Iz medija je doznao kako se počelo s izgradnjom autoceste Zagreb - Split, što je značilo ostvarenje njegovog sna, ističu u svom nekrologu iz HAC-a.

Dr. Miletić je Hrvatskim autocestama 2003. godine darovao svu svoju životnu ušteđevinu, prikupljanu duže od 50 godina, u iznosu od 312.000 kuna.

'Zadivljen sam upornošću hrvatske Vlade u gradnji autocesta, bez upornosti ne bi bilo ništa', rekao je dr. Pavle Miletić na otvorenju dionice Udbina - Gornja Ploča - Zadar II, 2003. godine.

Radnici Hrvatskih autocesta pamtit će dr. Miletića kao skromnog čovjeka, velikog srca i velikih snova. Hrvatske autoceste postavile su na odmorištu Marune granitni stol sa zahvalom prvom donatoru dr. Pavlu Miletiću.

Dr. Pavle Miletić rođen je 1920. godine, bio je doktor medicinskih znanosti, većinu svog radnog vijeka proveo je u Imunološkom zavodu proučavajući anaerobne viruse, za što je više puta i nagrađivan.

Bio je zadovoljan svojim skromnim i jednostavnim stilom života, nikada nije imao velikih prohtjeva, što govori i podatak da nikada nije odlazio na godišnji odmor.

Ispraćaj dr. Miletića bit će 5. svibnja u 14:20 sati u krematoriju na Mirogoju.

Velikom donatoru sreću zbog hrvatskih autocesta sigurno su pomutili oni koji tim javnim sektorom nisu dobro gospodarili. Baš naprotiv, nanijeli su puno štete HAC-u, no prvenstveno hrvatskim građanima. Podsjetimo, samo u aferi Fimi media procijenjeno je da je ta marketinška agencija preko HAC-a izvukla oko 26 milijuna kuna. Pravosuđe se bavi još cijelim nizom korupcijskih krakova preko kojih je izvlačen novac iz ove javne tvrtke.

U najnovijoj aferi Remorker Uskokovi istražitelji tvrde da su HAC-ovi podizvođači na račun češke tvrtke Remorker International uplatili najmanje 30 milijuna kuna kako bi ih HAC angažirao na izvođenju radova te im osigurao povoljniji položaj u naplati potraživanja.

Zbog korupcijske štete, nesavjesnog vođenja javne tvrtke i cijelog niza dubioza aktualna vlast planira autoceste ili njihove dionice dati u 50-godišnju koncesiju.