VI PITATE, ONI ODGOVARAJU

Obnova ceste Sućuraj - Jelsa tek najesen

  • Autor: Marko Čulić
  • Zadnja izmjena 19.02.2012 10:37
  • Objavljeno 19.02.2012 u 10:37
RADOVI BAGER

RADOVI BAGER

Izvor: Pixsell / Autor: Boris Scitar/PIXSELL

Na pitanje koje se već više od desetljeća povlači, a radi se o osnovnoj sigurnosti u prometu na cesti od Sućurja do Jelse na otoku Hvaru, i njezinoj konačnoj obnovi, raspitali smo se kod nadležnih za održavanje cesta, načelnika općina na otoku, a upitali smo za mišljenje i one koji se tom, kako stručnjaci tvrde, jednom od najopasnijih prometnica u državi, voze svaki dan. Očekivano, ljudi su ogorčeni, a stanje ceste koja već dugo propada posljednje vrijeme rapidno se pogoršava i na mjestima je gotovo tehnički neispravna

Prema onome što smo doznali, cesta će nažalost i ostati u ovakvom stanju sve do iza ovogodišnje turističke sezone. Jakša Marić, zamjenik načelnika općine Jelsa, priznao nam je da se ovim problemom bave već godinama, ali od nadležnih se uporno dobivaju 'odgode' i 'isprike'. To što je i stanovnicima i turistima glava u torbi svaki dan, očito nikoga previše ne zanima, ali će sve zvoniti kada, naravno, bude kasno, tj. kada ova opasna cesta (naročito ljeti), počne uzimati svoj crni danak.

Što se tiče same obnove ceste, Hrvatske ceste raspisale su međunarodni natječaj za izvođača rekonstrukcije Državne ceste D-116 u potezu od Jelse do Poljica. Ukupna duljina zahvata je 13,5 km, a natječajem su objedinjene dvije poddionice.

Prva poddionica potpuno je nova cesta koja ide od Jelse do jedan kilometar od mjesta Prapatna, a trasa će joj biti izmještena južnije i tako napokon maknuta iznad samog mjesta Jelse i obližnjih kupališta kroz koja (na nekim mjestima doslovno nekoliko metara od mora i kupača) zasad prolazi. Prema riječima Jakše Marića, za ovu poddionicu je trenutno ishođena tek lokacijska dozvola, ali dok bude trajala izgradnja druge poddionice (za koju je papirologija već riješena), riješit će se dozvole i za prvu poddionicu. Druga poddionica, koja će se i prva raditi počinje oko 1 km prije Prapatne pa do mjesta Poljica u dužini od 8,5 km, gdje će se ustvari proširiti postojeći kolnik, i to ni manje ni više nego dvostruko u odnosu na onoliko koliko je široka sada, što će vožnju tom cestom učiniti daleko sigurnijom.

Inače uz cestu će HEP postavljati novi kabel za istočni dio otoka, a Hvarski vodovod će se s novim cjevovodom (koji će ići uz more do Male Stinive) priključiti u mjesto Poljica i dalje prema istoku otoka s nastavkom rekonstrukcije do Sućurja.

Natječaj za izvođenje radova prvotno je trebao biti gotov do 15. veljače, a ponude se otvarati 22. veljače, međutim prolongirao se do 15.ožujka, a dok se završe sve radnje oko natječaja: žalbeni rokovi, potpisivanje ugovora i dr. stići će i turistička sezona, tako da se početak radova očekuje oko 1. listopada 2012. godine. Taj mjesec dana prolongiranja, kako tvrdi Marić, ništa ne bi promijenio, tako da bi listopad svakako ostao mjesec u kojem se očekuje početak radova.

Priloženi tekst odgovor je na pitanje fanova tportala na Facebooku, u sklopu našeg projekta Vi pitate, oni odgovaraju. I sami možete postaviti pitanje bilo kojoj osobi ili organizaciji preko pripadajuće aplikacije na Facebooku

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi