SUĐENJE U AFERI 'KAMIONI'

Nitko nije i svi su udovoljavali uvjetima natječaja

  • Autor: V.Brkulj
  • Zadnja izmjena 06.07.2010 15:52
  • Objavljeno 06.07.2010 u 15:10
Ivo Bačić, Berislav Rončević i Vinko Ugrina (desno)

Ivo Bačić, Berislav Rončević i Vinko Ugrina (desno)

Izvor: Pixsell / Autor: Anto Magzan/PIXSELL

'Kada bi se gledalo u traženim uvjetima natječaja nema niti jednog vozila koje bi apsolutno udovoljavalo istima, ali ja sam se rukovodio minimalnim tehničkim uvjetima, a vezano za namjenu tih istih vozila. Prema minimalnim tehničkim uvjetima udovoljavali su svi', kazao je strojarski sudski vještak Vinko Ugrina na suđenju u aferi 'kamioni'

Nakon gotovo tromjesečne stanke na Županijskom sudu u Zagrebu nastavljeno je suđenje bivšem ministru obrane Berislavu Rončeviću i njegovu pomoćniku Ivi Bačiću u slučaju 'kamioni'. Njih dvojca su, podsjetimo, optuženi da su nabavom kamiona Iveco tvrtke Eurokamion, umjesto jeftinijih MAN-ovih, oštetili državni proračun za 10,2milijuna kuna.

Pred sudom je danas svjedočio strojarski vještak iz Splita, dipl. ing. prometa Vinko Ugrina, za čiji je nalaz obrana od Vrhovnog suda bezuspješno pokušala ishoditi zahtjev za izuzimanjem. Iz gotovo petosatnog unakrsnog ispitivanja vještaka može se zaključiti da je natječaj koji je proveo MORH traljavo odrađen, odnosno da neke stvari nisu bile dovoljno kvalitetno specificirane, što je ostavilo prostor za manipulacije.

'Kada bi se gledalo u traženim uvjetima natječaja nema niti jednog vozila koje bi apsolutno udovoljavalo istima, ali ja sam se rukovodio minimalnim tehničkim uvjetima, a vezano za namjenu tih istih vozila. Prema minimalnim tehničkim uvjetima udovoljavali su svi', kazao je Ugrina, koji iza sebe ima oko osam tisuća vještačenja.

'Niti u jednom PL2 obrascu ne piše da li govorimo o nosivosti šasije ili o korisnoj nosivosti tereta. MAN nije specificirao da li se radi o 5.000 kilograma korisne nosivosti li nosivosti šasije, a isto tako nije specificirao niti Eurokamion odnosno Iveco, svi su naveli samo pet tona', istaknuo je Ugrina, dodavši da je za njega najbolje vozilo odnosno vozilo koje udovoljava tehničkim karakteristikama bio Mercedes UNIMOG

Ugrina je istaknuo da je nalaz izradio u rujnu 2009. godine i da je tada vještačio ponude, a ne kamione, što mu je, kako reče, i bio zadatak.

'U ponudama nije bilo navedeno da su to bili kamioni za udovoljavanje NATO partnerskim ciljevima. Ističem da nisam koristio certifikate od Centra za vozila MAN i Iveco prilikom izrade nalaza jer ih nisam niti imao, niti sam ih tražio, a niti mi je to bio zadatak', zaključio je Ugrina

Obrana je prigovorila na iskaz vještaka jer misli da je glavni kriterij trebala biti nosivost, a ne namjena. Uz to istaknuli su da drže da je vještak nestručna osoba prvenstveno jer se radi o diplomiranom inženjeru prometa, a ne strojarstva te su sudskom vijeću predložili da novo vještačenje provede netko sa Strojarskog fakulteta, odnosno s Katedre za motorna vozila, a uz to predlažu da se provede i knjigovodstveno vještačenje jer financijski aspekt priče, prema njihovu mišljenju, uopće nije sagledan.

Suđenje se nastavlja u srijedu, kada bi vijeće trebalo donijeti odluku hoće li se provesti novo vještačenje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi