Odrastanje u izolaciji

Ne uskraćujte djeci pravo na igru: Zatvaranje igrališta, vrtića i škola ostavlja dubok trag na psihi, upozoravaju znanstvenici

15.05.2020 u 21:19

Bionic
Reading

Društveni poremećaji, izazvani ograničenjima zbog pandemije Covida-19, mogli bi trajno utjecati na dobrobit djece, upozoravaju znanstvenici sa Sveučilišta Flinders u australskom gradu Adelaideu

Na zdravlje, sigurnost i obrazovanje djece mislilo se u svim zemljama koje su donosile mjere kojima bi se ograničilo širenje pandemije, no pritom ne bi trebalo zaboraviti na univerzalnu dječju potrebu za stjecanjem samostalnosti, samoodređenjem i – igrom.

Koliko je to važno, znanstvenici s Flindersa objašnjavaju u članku, objavljenom u sklopu istraživanja Child Indicators.

'Igra je ključan aspekt dobrobiti djece iz njihove perspektive', kaže glavna autorica Jennifer Fane. 'Zatvaranje igrališta, vrtića i škola, kao i sveprisutan strah i brige povezane s boravkom na javnim prostorima, vjerojatno su ostavili dubok trag na djecu.'

Postepenim vraćanjem u škole i vrtiće posebnu pažnju treba posvetiti potrebi djece da se igraju i uskladiti ih s mogućnostima u svijetu koji živi između popuštanja mjera i straha od očekivanog drugog vala pandemije.

Pandemija Covida-19 utjecala na svačije slobode, a posebno na dječju sposobnost biranja i odlučivanja. Ograničenja nametnuta pravilima koja donose odrasli nikad nisu bila očiglednija.

'U razgovorima s djecom saznali smo više o tome koliko im znači sloboda da se okušaju u novim stvarima i koliko im znači igra', rekao je Colin MacDougall, profesor javnog zdravlja na Flindersu i jedan od autora istraživačkog rada.

Dok čitav svijet razmišlja o tome kako da obuzda pandemiju, ne smijemo zaboraviti da sve što činimo ostavlja trajne posljedice na najmlađe.

  • +5
Šibenik: Zatvorena dječja igrališta zbog opasnosti od koronavirusa Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Australsko istraživanje trebalo bi pomoći da se razmisli o boljem planiranju sljedećih poteza.

Jennifer Fane, čiji se doktorat na Flindersu usredotočio na komunikaciju s predškolskom djecom, kaže da bi nam ovaj uvid u dječja razmišljanja trebao pomoći da prilikom uvođenja nekih budućih ograničenja razmislimo i o tome kako svaka naša odluka utječe na najmlađe.

Treba poslušati što nam govore djeca i njihova razmišljanja ozbiljno shvatiti, kažu znanstvenici. U pitanju je njihova budućnost.