OSTOJIĆ O NAJSKUPLJIM AUTIMA U MUP-U

'Mislite da ću vam reći kako ćemo koristiti aute? E, neću!'

20.02.2014 u 13:03

Bionic
Reading

Desetak najskupljih automobila iz posljednje nabave demonstrativno završavaju u MUP-u. Hoće li ti auti postati presretači, kada ih već ministri neće voziti, ili će se koristiti za nešto drugo - javnost i dalje ne zna. Ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić poručuje: Neću vam reći kako ćemo ih koristiti!

Ministar i potpredsjednik Vlade Ranko Ostojić rekao je da su službena vozila koja je dobio MUP (oko 1.000 vozila) odlični automobili u kojima će policija moći 'odlično obavljati svoj posao'.

Kaže da za njega nisu naručivali novi automobil: 'Ja se ne vozim u policijskom autu nego u automobilu UPPS-a (Uprava za posebne poslove sigurnosti, op. a.). To je opet policijski auto...'

Upitan hoće li se desetak najskupljih automobila, koji su koštali po 650 tisuća kuna zajedno s petogodišnjim ratama za leasing i održavanje, koristiti kao presretači, Ostojić je rekao: 'Vi očekujete da ću ja vama reći što će policija raditi s tim autima? E, neću vam reći!'

No tvrdi da policija, naravno, zna što će s njima napraviti: 'Za policijske poslove, nisu to samo presretači, može biti svašta.'

Na poseban upit tportala
o tome kako će desetak najskupljih Audija točno služiti državu, Ravnateljstvo policijeodgovorilo je jednostavno da će se automobili 'koristiti za operativne potrebe policije'.

'Raspodjela automobila obavit će se sukladno potrebama i operativnim zadaćama ustrojstvenih jedinica policije', bili su 'precizni' i 'transparentni' u policiji.

Premijer Zoran Milanović
još u utorak je bio rekao da ta vozila sigurno neće ostati neiskorištena: 'Ne znam za što će se koristiti. Za protokol, pratnje, možda će biti presretači... Jer riječ je o moćnim vozilima, dakle, poslužit će za sigurnost u prometu. To je deset novih vozila za 4,5 milijuna stanovnika. Imamo 1.500 kilometara modernih autocesta i to nam treba. To su skupa i moćna vozila, imaju pogon na sva četiri kotača, jer to moraju imati, ali nemaju nikakva fancy sjedala.'

Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti
proučio je specifikacije navedenih desetak najskupljih limuzina te upozorava da ti automobili definitivno ne bi bili dobri presretači: 'Može svaki auto poslužiti za svašta, ali ovo nisu auti za presretače!'

Marušić objašnjava da ove luksuzne limuzine imaju prevelike gabarite i da bi na autocesti trošile dva puta više benzina nego što je potrebno: 'Taj automobil je prevelik, dakle stvara velik otpor zraka. Pretežak je, ima pogon na četiri kotača zbog čega troši previše goriva te ima automatski mjenjač. To su sve nepoželjne karakteristike za presretača, uz činjenicu da bi potrošnja bila doista užasna.'

Profesor specijaliziran za aeronautiku kaže da je razgovarao s nekim službenicima u MUP-u koji među presretačima već imaju jedan Audi A4. Za razliku od drugih automobila koji s punim tankom goriva izdrže do kraja smjene, policajci u Audiju moraju u jednoj smjeni dva puta na benzinsku postaju.