DRŽAVNI INSPEKTORAT

Lažni podaci na 85 posto odjevnih predmeta

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 01.07.2009 11:49
  • Objavljeno 01.07.2009 u 11:03
shopping odjeća

shopping odjeća

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Nakon dva mjeseca češljanja, državni inspektorat otkrio je čak 85 posto komada odjeće na kojoj je napisan neistinit sastav materijala. Da stvar bude zanimljivija, riječ je o poznatim brandovima. Izvan prometa stavljeno je gotovo osam tisuća komada robe

ZAGREB - Cipelice, kapice, majice, vruće hlačice, ovih dana sve je u pola cijene. I dok natpisi o rasprodajama vrište s gotovo svakog izloga, građani mahnito kupuju na što god nalete. Što piše na etiketi, za većinu nije ni važno, samo da je jeftino. Posljednja dva mjeseca pročešljali su 502 trgovine. Od 177 izuzetih komada odjeće - u 85 posto bilo je lažnih, ali i nepotpunih podataka o sastavu vlakna, izvještava Dnevnik.hr.

'Nakon dobivenih konačnih izvješća o ispitivanju, privremeno je van prometa stavljeno 7.734 komada robe u vrijednosti dva milijuna i 700 tisuća kuna', odgovorili su iz Državnog inspektorata. Potaknuti podacima, i novinari Nove TV krenuli su u akciju. U jednoj poznatoj trgovini odjeće slučajnim odabirom kupili su majicu. Po izlasku, shvatili su da ima dvije deklaracije. Na jednoj piše - čista viskoza, na drugoj - čisti pamuk. Kako bi bili sigurni o čemu se radi, odnijeli su je u laboratorij na analizu. Nakon samo jedne kapi reagensa, određena vlakna su reagirala. I pod mikroskopom, sumnje su i službeno potvrdile. Već pri prvoj kupnji i mi smo naišli na nepravilnost i zaključili što se dogodilo.

'U principu, na ovoj majici je pogrešno samo to što ovdje piše 100 posto pamuk. Očito je onaj tko je lijepio, zalijepio etiketu od nekog drugog proizvoda. Prvo što potrošač gleda jest etiketa, a rijetko kad netko okreće, tako da ovo je u svakom slučaju i jest i nije krivo deklarirano', objasnio je Marijan Povodnik, sudski vještak za tekstil, kožu i obuću. Najčešće prevare su u omjerima poliesterskog vlakna i pamuka. No običan kupac to ne može uvidjeti u trgovini, već samo na analizi. I dok se jedni time ne zamaraju, oni drugi što pomno čitaju svaku deklaraciju, osuđeni su im vjerovati.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi