TKO ODNOSI POBJEDU?

Kinect i Move: Gotovo godinu dana kasnije

20.07.2011 u 13:43

Bionic
Reading

Nakon što su Microsoft i Sony na E3-u 2010. najveći naglasak stavili na upravo objelodanjenu periferiju za njihove konzole, prašina se do ovogodišnjeg E3-a gotovo potpuno slegla. Sonyjeva malo više no Microsoftova

PlayStation Move na tržištu se pojavio 15. rujna 2010. i već u recenzijama naišao na raznolike kritike i dojmove. Naime, novi kontroler nije donio ništa novo u odnosu na ono u čemu su vlasnici Wii konzole uživali već godinama. Željeli mi to priznati ili ne tomu je jednostavno tako. Nešto kasnije, 10. studenoga, na tržištu se pojavio i Kinect, Microsoftovo rješenje za Xbox 360. Kao i Move, i Kinect je naišao na miješane dojmove s obzirom na prilično nisku razlučivost senzora, tj. kamera na Kinectu koje detektiraju pokrete i nedostatak kvalitetnijih naslova, što je bilo problem i kod Movea.

 

Zahvaljujući nešto boljoj i ofenzivnijoj promociji, Kinect je do kraja godine uspio nadmašiti Move po broju prodanih primjeraka s njih pet milijuna. Do ožujka ove godine Kinect je ostvario prodaju od 10 milijuna primjeraka, a Move 8,8 milijuna do lipnja 2011. Kinect je čak dospio i u Guinnessovu knjigu rekorda kao najprodavaniji elektronički uređaj sa osam milijuna prodanih primjeraka u prvih 60 dana prodaje.

 

Ono što je bilo neobično nakon objava iz oba tabora da izdani kontroleri produžuju život PS3-a i Xboxa 360 za čak pet godina, bio je skorašnji prestanak promocije Movea od strane Sonyja. Također, pogledate li na službenim Moveovim stranicama popis igara koje su izrađene ekskluzivno za Move, kao da gledate popis igara za Wii. Red sporta, red vježbanja, red plesa. Lista igara koje između ostaloga podržavaju i Move nešto je bolja; tu je čak i Killzone 3 te fantastični NBA 2K11. Tu su i Top Spin 4 te Virtua Tennis 4. I to je – otprilike to.

 

S druge strane, Microsoft se odlučio za dužu promotivnu kampanju unatoč nekim greškama u koracima poput onog kad je Microsoft doslovno platio nekolicini mladih Japanaca da u redu čekaju noćni početak prodaje Kinecta. Kad je slučaj razotkriven, Microsoft je postao predmetom sprdnje, tim više što i inače u Japanu ne kotira nimalo dobro.

 

Ipak, podrška za Kinect s vremenom je bila sve bolja, a i postalo je jasno da je prednost Kinecta u njegovoj svestranosti. Osim u igri, isti se može koristiti i pri običnom upravljanju televizorom pri promjeni programa i sl. Također, igre sve više koriste Kinectovu mogućnost raspoznavanja glasa, što će do pravog izražaja doći u tek najavljenim naslovima. Pogledom na popis igara namijenjenih Kinectu možemo zaključiti  samo to da je on prilično sličan onome za Move.

 

No, posljednji E3 uvjerio nas je da Kinectovo vrijeme tek dolazi. Dok se Sony gotovo nije ni osvrnuo na svoj Move, Microsoft je Kinectu posvetio značajan dio vremena. Prije svega, najavljen je Xbox TV kojim će se u potpunosti moći upravljati Kinectom pokretima te glasovnim naredbama.

 

Objavljeno je i to da će Kinect podržavati i dva blockbuster naslova: Forza 4 te Mass Effect 3. Forzom 4 upravljat će se na klasičan način, kontrolerom, no Kinect će pritom skenirati pokrete vaše glave te ćete na taj način upravljati pogledom u vožnji. U određenim će se segmetnima koristiti i glas. Mass Effect 3 pak do kraja će koristiti glasovne naredbe kojima ćete upravljati svojim suborcima te voditi dijaloge. Stvar je prezentirana na E3-u i izgleda zaista dobro.

 

I na kraju, predstavljene su i dvije Kinect-only igre: Star Wars Kinect te Ryse. Dok nas SW i nije previše osvojio jer nam se čini da bi takva igra, paradoksalno, više odgovarala Moveu, Ryse bi mogao biti igra koja će potvrditi pobjedu Kinecta nad Moveom.

 

Naime, radi se o igri na kojoj radi Crytek, razvojni studio zaslužan za Far Cry i Crysis. Ryse će biti hack'n'slash iz prvoga lica u kojoj će igrač preuzeti ulogu rimskog ratnika, a kako stvar izgleda, pogledajte u priloženom videu:

 

 

Da podvučemo crtu, nakon prilično slabog starta oba kontrolera, Microsoft je nešto mudrije promovirao Kinect i na kraju došao i do veće prodaje, ali i do bolje podrške od strane razvojnih studija. Sony je pak već početkom ove godine pomalo neobjašnjivo posustao, što je kulminiralo i na već nekoliko puta spomenutom ovogodišnjem E3-u . Kakva će biti budućnost tek ćemo vidjeti, no čini se da će biti naklonjenija Kinectu.