STRANI MEDIJI

'Kampanja bez kampanje' obilježila prve EU-izbore

14.04.2013 u 19:15

Bionic
Reading

Prvi izbori za Europski parlament u Hrvatskoj nisu jedna od važnijih vijesti u europskim medijima. No, zadovoljavajući prostor posvetio im je BBC, čak viješću na naslovnici, te austrijski Der Standard i njemački ljevičarski dnevnik Die Tageszeitung

BBC izvještava da Hrvatska prvi put bira 12 zastupnika za Europski parlament te najavljuje da će 'postati 28. članica Europske unije 1. srpnja'. No očekuje se 'niska izlaznost na ove izbore', predviđa BBC, ponajviše zbog 'loše gospodarske situacije', s obzirom na 'recesiju koja traje od 2009. godine'. Balkanski dopisnik BBC-ja Guy De Launey ističe da je 'za Hrvatsku članstvo u EU pitanje nacionalnog ponosa', ali da je atmosfera oko izbora za Europski parlament 'mlaka' te da postoje strahovi od poslovne konkurencije izvana kada Hrvatska uđe u EU.

Hrvatsku se smiješta i u kontekst odnosa sa Slovenijom, koju se opisuje kao primjer da članstvo u EU nije ekonomski spas. Bečki Der Standard naglašava da će izlaznost na izbore biti niska, iako se kandidiralo '336 kandidata na 27 stranačkih i neovisnkih lista', a razlog tome je predizborna kampanja koja se opisuje frazom 'kampanja bez kampanje'.

Berlinski Die Tageszeitung donosi tekst svoje ljubljanske dopisnice Doris Akrap, koja započinje duhovitom anegdotom o engleskom jeziku u interpretaciji Ingrid Antičević-Marinović. 'Navodno je političarka htjela svoju publiku uvjeriti da je Hrvatska spremna za EU', a samo je još jednom podsjetila da je u Hrvatskoj nisko povjerenje u političare, piše TAZ. Ljevičarski list predviđa da će na euro-izborima pobijediti lista vladajuće Kukuriku-koalicije, a zamjera se što su izbori raspisani u preranom terminu, što je prihvatio i predjednik Ivo Josipović.

255122,255135,255180,255119