'KAO LOŠA SAPUNICA'

Je li ovo spot koji će nam donijeti sedam milijardi eura investicija?!

Bionic
Reading

Iako novi spot ne služi privlačenju potencijalnih turista u Hrvatsku, dvoipolminutni videouradak koji je Ministarstvo turizma izbacilo povodom objavljivanja hrvatske strategije za turizam teško da će privući investitore, čemu je, kažu u Ministarstvu, i namijenjen

Spot koji je podignuo više prašine od same strategije trebao bi služiti privlačenju investitora od kojih ministar Veljko Ostojić u sljedećih nekoliko godina očekuje ulaganja od sedam milijardi eura. Kao i prošla, vlada Zorana Milanovića sklona je videospotovima promovirati svoje velike projekte. Kod prošle je ta praksa poprilično neslavno završila, nakon što je otkriveno da su spotovi snimani u aranžmanu Fimi medije.

Najnoviji spot pod nazivom 'Turizam su emocije' prateći je materijal Strategije razvoja hrvatskog turizma i nije namijenjen samim turistima. Iz Ministarstva su za Večernji list kazali da je namijenjen turističkoj javnosti, potencijalnim investitorima i slično. Zamišljen je tako da preokrene domaću turističku priču u prvi plan, umjesto klasičnih turističkih motiva, te istakne turističku Hrvatsku kao zemlju emocija i doživljaja.

Promotivni spot je za Ministarstvo turizma napravila zagrebačka tvrtka Aquis d.o.o. za 66 i pol tisuća kuna plus PDV. Redatelj Dalibor Matanić ocjenjuje ga nemuštim, loše režiranim, akteri nisu uvjerljivi, loš je izbor glazbe… Kao loša sapunica. Napominje da cijena nije sporna jer se kvalitetni videospotovi plaćaju od 300 tisuća kuna pa naviše.

Oštre kritike spota dolaze i iz istočne Hrvatske. Napominju da je Ostojić naglasio da Strategija planira potencirati cjelogodišnji turizam, kao i cijelu Hrvatsku kao turističku destinaciju. 'Nekoliko kadrova Zagreba, sa snijegom i bez njega (vjerojatno zbog dijela Strategije vezanog uz cjelogodišnji turizam), sve je što se kontinenta tiče. Od Baranje, primjerice, (opet) ni traga ni glasa. Kao da nije dovoljno to što je jednom iz sličnog promidžbenog turističkog spota cijela regija izbačena iz hrvatskih granica. Očito je da nadležnima brojka od prošlogodišnjih 20-ak tisuća noćenja u Baranji i 30-ak tisuća posjeta Kopačkom ritu nije dovoljna kako bi shvatili da je kontinentalni turizam sastavni dio hrvatske turističke ponude, a Baranja važan kamenčić u turističkom mozaiku RH', pišu u Glasu Slavonije. Slavonci se pitaju zašto nema Dunava, Bizovačkih toplica, a zaboravljeno je i vino koje je kontinentalni adut.


Spot je povodom fiskalizacije naručilo i Ministarstvo financija. 'Izrada spota koštala je 30.000 kuna. Išli smo na izravnu pogodbu, odnosno bagatelnu nabavu. Na dostavu kreativnih rješenja pozvane su još četiri manje agencije (Nukleus, Zoo agencija, Šareni artikl i Ideja studio koja se nije odazvala), no odabrali smo animaciju agencije I to nije sve', kažu u Poreznoj upravi.

U pripremi su još dva spota koja će im HRT emitirati bez naknade i koje je izradila agencija Nukleus. I oni su nabavljeni 'izravnom pogodbom po bagatelnoj nabavi', što znači da cijena pojedinačnog spota ne može biti viša od 70.000 kuna.

Spot u trajanju od čak četiri i pol minute napravila je i Agencija za nadzor osobnih podataka, a Ministarstvo graditeljstva naručilo je animaciju sa zločestim vukom u sklopu kampanje za legalizaciju bespravne gradnje.